Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ני"א ניסן ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Friday
Aug032018

המחט לא סתם דוקרת...

לכל יהודי יש תפקיד בעולם ולשם כך עליו להשתמש לפעמים ב”מחט” נוקבת כדי לחבר שני הפכים, שני ניגודים. את הרעיון הזה ביטא אביו של הרבי מה”מ, רבי לוי יצחק שניאורסאהן ע”ה, ומכאן גם לקח והוראה לאתגרים שלנו בתקופה זו “להביא לימות המשיח” • לחיים!

בכינוס השלוחים שהתקיים בערב כ’ מנחם אב ה’תשמ”ט ברמת–ישי, סיפר המשפיע הרה”ח ר’ מענדל פוטרפס דברים ששמע מפי בעל ההילולא, הרה”ק ר’ לוי יצחק נ”ע.

היה זה באחד הימים שבהם עבר רבי לוי יצחק לפני התיבה לרגל “יארצייט” (בשנת תרפ”ט או תר”צ). הוא הסביר אז (על פי דרכו המיוחדת בתורה, הדרך המופלאה שפיתח והרחיב והעמיק בנו הרבי מלך המשיח שליט”א בתורתו) את המשנה האחרונה בפרק ז’ דמקוואות, אותה נוהגים ה”חיובים” לומר אחרי התפילה: “מחט שהיא נתונה על מעלת המערה” - כל יהודי הוא בעצם בבחינת “מחט”. כשם שעניינה של המחט הוא לתפור ולחבר שני דברים, כך כל עניינו של יהודי הוא לחבר ולאחד את העליונים עם התחתונים, את הקב”ה עם העולם.

כיצד מתחילה המחט לעשות את עבודתה בחיבור ואיחוד שני הדברים? - באמצעות דקירה. היא דוקרת ועושה חור בתוך הדבר אותו היא רוצה לתפור ולחבר. זהו השלב הראשון בתפירה. מיד לאחר מכן בא השלב השני, להכניס חוט בתוך החור ולקשר ולחבר אותו עם הדבר השני. כך - אמר רבי לוי יצחק - גם בתפקידו של יהודי כ”מחט”. תחילה, לפני הכל, עליו לפעול שם ביטול, לדקור ו”לעשות חור” במציאות היש. זה מאפשר לו את הגישה הראשונה, את האפשרות “לתפור” את הנבראים, לחבר ולאחד אותם עם הקב”ה.

מאידך, אם המחט תסתפק בדקירה בלבד, בעשיית החור, ולא תכניס בתוכו את החוט המחבר והמאחד, היא החמיצה את תפקידה (ואולי להיפך). לא מספיק רק לדקור. יש צורך בחלק העליון של המחט, “אוזן” המחט (“קופא דמחטא” בלשון הגמרא), שבתוכה משחילים את החוט המחבר והמאחד. כך גם ביהודי: אל לו להסתפק ב”דקירה” בלבד, כי בזה לא תהיה שום תועלת. צריך שתהיה לו “אוזן” קשבת, לשמוע ולקבל. עליו להכניס לתוכו, ולתוך הדבר עמו הוא מתעסק, את ה”חוט” המחבר והמאחד את העניינים של תורה ומצוות, כוון שעל ידם מחברים ומאחדים את העליונים עם התחתונים, להיות לאחדים כאחד.

בתום כינוס השלוחים, העבירו, כנהוג, את תוכן כל מה שהתנהל בכינוס, כולל הדברים האמורים, אל כ”ק אדמו”ר מלך המשיח שליט”א. הרבי התייחס לדברים מיד למחרת, בשיחת כ’ מנחם אב, והוסיף ביאור והסבר בעניין זה, לאורך לרוחב ולעומק, כאשר בקשר לזה הוא מסביר גם את המשך דברי המשנה.

לאחר מכן, לקראת כ”ב שבט תש”נ, הגיה הרבי את הדברים, יחד עם שיחות נוספות, כ”הדרן” על פרק כ”ד דכלים ופרק ז’ דמקוואות.

אחד ההסברים שהרחיב הרבי, עוסק באותה “מחט”, נשמתו של היהודי, שירדה לעולם הזה התחתון, ו”היא נתונה” ב”מערה” - בחור נידח. גדולה ועצומה היא ירידה זו, מאיגרא רמה לבירא עמיקתא. אבל כל מטרת ותכלית הירידה היא - כדי שהיא תוכל להיות “מחט”, לפעול בתוך העולם הירוד והמגושם, ולקשר ולחבר ולאחד אותו באלקות. לעשות לו יתברך דירה בתחתונים.

לאמיתו של דבר, ירידה זו של הנשמה ל”מערה”, היא צורך עליה, כי דווקא על–ידי ירידה זו תתעלה הנשמה עוד יותר. וזהו הפירוש ב”על מעלת המערה” - שדווקא על ידי הירידה הגדולה והעצומה אל “המערה”, תתעלה הנשמה למעלה מעלה, אל המעלה העליונה ביותר.

ממשיכה המשנה: אותה “מחט” שהייתה נתונה על מעלת המערה - “היה מוליך ומביא במים, כיוון שעבר עליה הגל טהורה”: עבודה זו, עבודת הנשמה בהיותה כאן בעולם הזה, צריכה להיות באופן של “היה מוליך ומביא”, הלוך וחזור, רצוא ושוב, העלאה והמשכה. לא להסתפק רק בעבודה ב”קו” אחד, ב”קו” של “מביא” בלבד, העלאה והתעלות מעלה מעלה יותר ויותר. שכן, אם עובדים את ה’ רק ב”קו” אחד, פירושו של דבר שאין כאן עבודת ה’ בביטול מוחלט אל ה’, אלא כביכול תופסים רק ב”קו” המתאים ל”קו שלי”. לפיכך צריכה להיות העבודה בשני הקווים כאחד, “מוליך ומביא”.

הרעיון הזה תקף גם בעבודה “היחידה שנותרה בעבודת השליחות”: מי שמגביל את מסירות–נפש שלו עבור הרבי מלך המשיח שליט”א רק לאופן העבודה ול”ציור” לו היה רגיל עד עתה. וכאשר מגיע סוג חדש של עבודה, כאשר הדרישות הן באופן אחר, וכל צורת ההנהגה צריכה להיות חדורה עם נקודה אחת ויחידה - “לחיות עם משיח”, טוען הוא: אני מוסר את נפשי ואת כל חיי ואת כל מציאותי אל הרבי, למלא את שליחותו, ללמוד וללמד את תורתו, להפיץ את המבצעים שלו, אבל קשה לי עם סוג העבודה החדש, שאינו מסתדר לי כל–כך עם כל ה”מציאות דקדושה” עליה גודלתי וחונכתי

- עליו לזכור ולהזכיר לעצמו, כי דווקא בזה הוא המבחן האמיתי אם כל המסירה והנתינה שלי אל הרבי היא מוחלטת ומלאה. כי בלא זה ייתכן שמקדישים את כל החיים ואת כל המציאות עבור הרבי, אבל רק כפי שאני מבין ואני מרגיש ואני חי. ואילו כאשר נדרש לפתע להניח הצידה את המציאות שלי, גם המציאות דקדושה עליה גדלתי וחונכתי כל ימי חיי בתומכי–תמימים של “דור השביעי” - שם אני כבר לא כל כך מוכן למסירות נפש שכזו…

זה חשבון הנפש שצריך להיות לכל אחד מאתנו - האם אני אכן מוכן להניח עצמי הצידה, יחד עם כל המציאות שלי, עבור “הדבר היחיד שנותר בעבודת השליחות”? האם “מציאות דקדושה” שלי הכוללת לימוד והתבוננות ותפילה וקיום הוראות הרבי שליט”א ועיסוק במבצעי הקודש משתלבת בתוך ה”נקודה” של הכל: ש”כל ימי חייך”, כל החיים וכל המציאות הם אך ורק “להביא לימות המשיח”?!

בוודאי הרבי ינצח וימלא וישיג את המטרה, ובפרט בקשר ליום ההילולא של אביו, הרה”ק ר’ לוי יצחק, שגילם כל חייו את מסירות הנפש הנפלאה ביותר, שהניח הצידה את כל גדלותו והפלאתו, והתעסק להפיץ יהדות וחסידות גם לפשוטים ביותר ותוך סיכון נורא על כל צעד ושעל, ועמד ללא חת בכל החקירות וכו’, כידוע ומפורסם. ובוודאי שהיה כבר די בכל ה”גלים” שעברו עלינו, ותיכף ומיד ממש נצא גם מה”מים” של “מעלת המערה” אל ההתגלות המלאה של הרבי שליט”א מלך המשיח לעיני כל בשר, תיכף ומיד ממש.

“יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד”.

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.