Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #1137 #1138 #1139 #1140 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ' מרחשון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ני"א ניסן ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Thursday
Jul122018

ללמוד מאהרן הכהן

כוונת ומטרת הזיכרון שיהיו ימים אלה נזכרים ונעשים, התשובה שתבוא ע”י ההתבוננות בתוכן ימים אלה תביא למעשים טובים בהתאם לזה, באותם הימים ובפעולה נמשכת בכל הימים שלאחרי זה, מעשים אשר הורה אהרן הכהן • ממכתב ר”ח מנחם אב תשמ”ג - עם צילום המהדורה הראשונה בכתי”ק

משמאל: מהדורה קמא של המכתב, בכתב יד קודשו של הרבי מלך המשיח. | מעניין לציין, שבמהדורה הראשונה השאיר הרבי רווח ריק בשורה השניה, בין המילים “יום” ל”אהרן”, ולא כתב “יום מיתת אהרן כפי שנוסף אחר-כך כאשר הקלידו את המכתב להגהת הרבי.

ב”ה, ר”ח מנחם אב,

יום מיתת אהרן כהן גדול, ה’תשמ”ג.

ברוקלין, נ. י.

אל בני ובנות ישראל

בכל מקום שהם

ה’ עליהם יחיו

שלום וברכה!

ידועה תורת הבעש”ט, אשר בכל דבר אשר האדם רואה או שומע הוא הוראת הנהגה בעבודת השם, וזהו ענין העבודה, להבין ולהשכיל מכל דרך בעבודת השם,

ידועה תורת הרב המגיד ותורת רבנו הזקן - פירושם בדברי חכמים במשנתם: דע מה למעלה ממך - דע אשר כל מה שלמעלה הכל הוא ממך,

ידועה תורת אדמו”ר האמצעי, המובנת גם בפשטות מספרי הח”ן, אשר השם “הוא עצם הטוב ומטבע הטוב להיטיב”,

שמכל זה מובנת ג”כ פרשת ימים אלה, ימי בין המצרים ובתוכם וסיומם - תשעת הימים, אשר חותמם - יום התשיעי במנ”א, ימי אבל,

וכביאור הרמב”ם בספרו, שהוא “הלכות הלכות”, אשר אבלות מדרכי התשובה, ובלשונו: יפשפש במעשיו ויחזור בתשובה,

ובפרט כשמצטרף עם תענית - ימי תעניות שבהם, ראשם וסופם, י”ז בתמוז וט’ באב - שמדרכי “התשובה הוא”,

והתחלת ט’ הימים הרי היא באחד בחדש החמישי, המזכיר, ובלשון הכתוב: וימת שם (אהרן) בחדש החמישי באחד לחדש,

ומובן אשר כוונת ומטרת הזכרון (ובפרט - זכרון הקשור ונכתב בתורתנו תורת חיים, הוראה בחיים אשר נצחיית היא (גם) בתור הוראה) שיהיו ימים אלה נזכרים ונעשים, התשובה שתבוא ע”י ההתבוננות בתוכן ימים אלה תביא למעשים טובים בהתאם לזה, באותם הימים ובפעולה נמשכת בכל הימים שלאחרי זה, מעשים אשר הורה אהרן הכהן.

מעלות אהרן כה”ג, מעשים ופעולות שלו - הרי מבוארים הם בתוה”ק, תושב”כ ותושבע”פ, בריבוי מקומות,

ומהם קבעו חכמים במשנתם, מה היא הדרך להיות מתלמידיו של אהרן ונצטווינו ע”ז וכלשונם: הוי מתלמידיו של אהרן, אוהב שלום ורודף שלום אוהב את הבריות ומקרבן לתורה,

ששייכות בזה לימים אלה במיוחד - התבוננות בענין החורבן והגלות וסבתם - שנאת חנם ותשובה ע”ז ע”י אהבת ישראל ועד לדרגת אהבת חנם, ופדי’ מן הגלות ובטולו עי”ז, וע”י (הוספה עוד יותר ב)לימוד התורה ובצדקה, וכמש”נ בנבואת ישעי’, שנקרא כן ע”ש הישועה והגאולה: ציון - אלה ישראל - במשפט (תורה) תפדה ושבי’ בצדקה (וה”ה באה ומביאה אהבה מזה לזה, של העשיר והעני)

 

- ועפי”ז גם טעם נוסף להבקשה וההתעוררות לעריכת ועשיית סיום–מסכת בט’ הימים, ומה טוב בכל יום (ובט’ באב - בלימוד המותר) בהשתתפות שומעים רבים ולהזכיר בכל פעם ופעם גם ע”ד אהבת ישראל וצדקה.

ומיתת אהרן כה”ג אוהב “כל בית ישראל”, כאו”א מבני ישראל שבכל דור ודור, ועד שהוא ובניו - מברכים את בנ”י: יברכך גו’ יאר גו’ ישא גו’ וישם לך שלום - פועלת “ישועות בקרב הארץ” ועד לישועה הכללית והאמתית - גאולה האמתית והשלימה ע”י משיח צדקנו, ויקוים היעוד: אתה (השם) תנחל בכל הגוים,

וגדולה צדקה שמקרבת את הגאולה עוד יותר ויותר - באופן דאחישנה וארו עם ענני שמיא.

בכבוד ובברכה להצלחה בכהנ”ל ואשר במהרה בימינו ממש יהפכו ימים אלה להיות ימים טובים וימי ששון ושמחה    

מנחם שניאורסאהן


ר”ח: שכולל כל ימי החודש (ראה עט”ר בתחלתו).

יום מיתת אהרן: מסעי לג, לח.

מיתת . . כה”ג: אשר אז ישוב מעיר מקלטו אל אחוזתו (מסעי לה, כח), ור’ מאיר אומר אף לשררותו (ספרי עה”פ), ואלו ואלו דא”ח. ולכל הדעות - ישוב אל כבוד אבותיו (פרש”י בהר כה, מא).

תורת הבעש”ט: היום יום ע’ נב. כש”ט (הוצאת קה”ת) הוספות סקכ”ח ואילך.

תורת הרב המגיד: או”ת על אגדות חז”ל ד”ה דע (או”ת (הוצאת קה”ת) ע’ קיב, ב).

תורת רבנו הזקן: היום יום ע’ נג.

במשנתם: אבות פ”ב, מ”א.

תורת אדמו”ר האמצעי: ד”ה אתה אחד (קה”ת תשכ”ה) ע”ד.

מספרי הח”ן: בד”ה אתה אחד שזהו מאמר הע”ח. לע”ע לא מצאתיו בע”ח - ואולי הדיוק ‘בענין’, ולא הל’ ממש. אבל ג”ז צ”ע ממש”כ בהמשך תרס”ו (בתחלתו ובד”ה אם בחוקותי). אין לתרץ ע”פ מש”כ בד”ה יו”ט של ר”ה, תרנ”ט בתחלתו, ובד”ה איתא במדרש תהלים, תרנ”ג (נדפס בספר המאמרים ה’תש”ח ע’ 237 ) - כי בשני מקומות הנ”ל המדובר במדות שלמטה ממוחין (תורה), וכאן המדובר בענין כל יכול. - נמצא בעמה”מ ש’ שעשועי המלך רפ”א. ש’ היחוד והאמונה פ”ד. שומר אמונים ויכוח ב’ ס’ יד. ולהעיר משו”ת ח”צ סי”ח.

בין המצרים: דעקא מי”ז תמוז עד ט”ב (איכ”ר עה”פ א, ג. ועד”ז בפע”ח וכו’ במקומו. וראה פי’ הבעש”ט (כש”ט קרוב לסופו) לפי שהיו בספק כו’).

וכביאור הרמב”ם: הל’ אבילות פי”ג, הי”ב.

הלכות הלכות: רמב”ם בהקדמתו ליד החזקה.

התשובה . . יפשפש: רמב”ם הל’ תעניות בתחלתו.  

תורתנו . . הוראה: זח”ג נג, ב.

תורתנו . . נצחיית: תניא רפי”ז.

נזכרים ונעשים: ל’ הכתוב - מג”א ט, כח. וראה לב דוד (להחיד”א) פכ”ט (ע”פ מש”כ הרמ”ז בס’ תיקון שובבים). ולהעיר ממשנה ספ”ג דגיטין. שו”ת הר”י אירגס (בסו”ס מבוא פתחים) ס”ה בארוכה.

במשנתם . . הוי: אבות פ”א, מי”ב. וראה תניא פ’ לב.

וסבתם - שנאת חנם: יומא ט, ב.

אהבת ישראל: ראה קונטרס אהבת ישראל. וראה גם ספר מאמרי אדה”ז - על פרשיות התורה ומועדים (ח”ב) דרושים לל”ג בעומר ד”ה להבין ענין ל”ג בעומר (ע’ תקצא, וראה ע’ תקצב ואילך).

נבואת ישעי’: ישעי’ א, כז.

ישעי’ . . הישועה והגאולה: פרש”י ומצו”ד ישעי’ מט, סו. ובזהר תצוה (קעט, ב): ישעי’ שמא גרים לפורקנא. וראה רשימות הצ”צ לאיכה (אוה”ת נ”ך ח”ב ע’ א’נט) ישעי’ מלשון וישע ה’ כו’ (ובאגה”ק ס”ג: ישועה היא מלשון וישע ה’). וראה ב”ב יד, ב.

ציון - אלה ישראל: ע”פ ירושלמי תענית פ”ד סה”ב. מגילה פ”ג סה”ו. וכ”ה בזח”ג לה, א, וראה ד”ה ציון במשפט תפדה, לקו”ת ר”פ דברים, אוה”ת דברים כרך ה’ ע’ א’תתקפט, סה”מ תרס”ט ע’ רכב ואילך. אוה”ת לישעי’ עה”פ.            

במשפט (תורה): לקו”ת שם סעיף ג’ בתחלתו.

בצדקה . . אהבה מזה לזה: ישעי’ לב, יז. וראה אגה”ק סי”ב.

סיום–מסכת: להעיר מהנהגת כ”ק אדמו”ר (מהורש”ב) נ”ע שהי’ נוהג ‘לעשות סיומים’ בט’ ימים שבין ר”ח לט’ באב, אף שלא הי’ סועד אח”כ בבשר ויין (מסיפורי כ”ק מו”ח אדמו”ר - ס’ המנהגים - מנהגי חב”ד ע’ 64).     

כל בית ישראל: חקת כ, כט. וראה פרש”י עה”פ.

ישועות בקרב הארץ: תהלים עד, יב. וראה אגה”ק סכ”ח.

משיח: ראה לקוטי לוי”צ לפסחים (ע’ קו) אשר ד’ אותיות של השם משיח כנגד ד’ מינים, שהם כל סוגי בנ”י.

אתה . . הגוים: תהלים פב, ח.

וגדולה צדקה . . הגאולה: ב”ב י, א. וראה תניא פל”ז (מח, ב). אגה”ק ס”ד.

דאחישנה: סנהדרין צח, א. ירושלמי תענית פ”א ה”א. זח”א קטז, ב ואילך. שערי אורה ד”ה יביאו לבוש פצ”ו.

דאחישנה . . ענני: ע”ד פתגם הידוע דאדמו”ר מהר”ש - שהשנה מאה שנה להסתלקותו - מלכתחילה אריבער.

וארו . . שמיא: דניאל ז, יג. סנהדרין שם.

יהפכו . . ושמחה: רמב”ם סוף הל’ תעניות, וחותם: והאמת והשלום אהבו.

 

 

 

 

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.