Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #1137 #1138 #1139 #1140 #1141 #1144 #1146 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ' מרחשון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ני"א ניסן ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Thursday
Dec202018

מהות החג של י"ט טבת

משפט זה התנהל, מטבע הדברים, ביתר חשאיות, שהרי הוא לא הי’ נוגע ישירות לחסידים אלא אישית לרבי שליט”א בעצמו, ולכן גם הרבה פרטים לא ידועים בו. אם כן, לכאורה נדמה כי י”ט טבת קשור רק אל הרבי אישית, ולא נוגע לחסידים - אך לא כן הדבר. עלינו לחגוג את היום הזה, וביתר שאת…

ביום הבהיר ה’ טבת תשמ”ז, היה “דידן–נצח” במשפט הספרים, כאשר בית–המשפט הפדרלי קבע רשמית (“לעיני כל העמים”) כי “הספרים שייכים למקומם האמיתי - 770”.

“לשנה האחרת קבעום ועשאום ימים טובים בהלל והודאה” - בשנת תשמ”ח, במלאות שנה לניצחון בפעם הראשונה במשפט הספרים, קבע הרבי מלך המשיח שליט”א בעצמו ברבים ובפרסום גדול במשך כל ההתוועדות רשמית את יום זה כיום סגולה ויום גאולה. יום “דידן–נצח” לדורי–דורות. יום חיזוק הלימוד בספרים וחיזוק הספרי’ של “אגודת חסידי חב”ד” וכו’.

אולם גם אחרי הניצחון, המשיך המאבק המשפטי באפיק אחר, כשתוכן המלשינות היה כאילו דבריו של הרבי בקשר לספרים גרמו לאלימות אצל קיצונים והביאו לתוצאות בלתי רצויות. הם היו מעוניינים שהרבי יבוא לבית המשפט ולהגיב לאותה טענה. כאן היה כמובן קשה הרבה יותר לפעול שהשופטים יחליטו שהרבי אינו צריך לבוא ולמסור את גרסתו. אולם גם כאן ארע הנס ודידן–נצח. בתחילה נפסק כן בכ”ו תשרי תש”נ, ולאחר הערעור נפסק שוב סופית בי”ט טבת תש”נ.

משפט זה התנהל, מטבע הדברים, ביתר חשאיות, שהרי הוא לא הי’ נוגע ישירות לחסידים אלא אישית לרבי שליט”א בעצמו, ולכן גם הרבה פרטים לא ידועים בו.

לכאורה נדמה כי י”ט טבת קשור רק אל הרבי אישית, ולא נוגע לחסידים.

אמנם ידועים דברי הרבי בקשר ליום הגאולה ג’ תמוז, וזו לשון קדשו (לקוטי שיחות ח”ד ע’ 1315): “הטעם שלא קבע כ”ק מו”ח אדמו”ר את יום השלישי בתמוז ליום טוב, ורק את הימים י”ב וי”ג תמוז - יש לומר, לפי שכל ענינו של נשיא ורועה ישראל הוא - להשפיע לאנשי דורו (וענייניו “הפרטיים” אין נחשבים אצלו - בערך זה), ומכיוון שבהיותו בגלות, יכולתו בהשפעה הייתה מוגבלת ביותר, לא קבע את יום הג’ בתמוז ליום טוב.

“אמנם התקשרות חסידים לרבי נשיא - צריכה להיות לכל מה שהוא (ובפרט שנשמה כללית, גם ענייניה “הפרטיים” שייכים לכלל ישראל), ולכן חסידים עליהם לחוג גם את יום הג’ בתמוז”.

לכאורה יש דמיון רב בין י”ט טבת לג’ תמוז, שבו ניצל כ”ק אדמו”ר הריי”צ בעצמו, מכיוון שהיה זה עניין פרטי של הרבי שלא נגע ישירות לעבודתו בהפצת החסידות. אך הרבי מלך המשיח שליט”א קובע, כאמור, כי חסידים מקושרים גם לענייניו הפרטיים של הרבי, ובפרט ש”נשמה כללית, גם ענייניה ה”פרטיים” שייכים לכלל ישראל”. ואף מוסיף שם (ובאריכות במקומות אחרים) ש”מובן, אשר יום השלישי בתמוז יש בו - מכמה צדדים - שמחה יתירה מאשר בימי י”ב וי”ג תמוז”.

כן הוא לכאורה בקשר לי”ט טבת, שאף שהוא לכאורה עניין אישי של הרבי מלך המשיח שליט”א עצמו, הרי לחסידים נוגע גם העניינים האישיים של הרבי.

מה גם, שמשפט הספרים סבב כל כולו סביב שאלה זו: האם עניין אישי ופרטי של הרבי שייך רק לרבי עצמו או גם לחסידים. ואכן, נקבע לעיני כל השרים והעמים בבית המשפט, שגם העניינים הפרטיים של הרבי שייכים לחסידים. וכפי שאמרה הרבנית הצדקנית מרת חי’ מושקא נ”ע: “הן האבא והן הספרים שייכים לחסידים”.

מובן אם כן, שחסידים עליהם לחוג גם את יום הבהיר י”ט טבת במיוחד, יום בו “דידן נצח” בעניין פרטי של הרבי - למרות שהרבי לא קבע אותו רשמית ליום–טוב. שהרי גם העניינים הפרטיים והאישיים של הרבי שייכים לחסידים כנ”ל, ואדרבה.

כאמור, הטענה הרשמית שלנו במשפט הייתה, שהספריה של הרבי אינה רכוש פרטי של הרבי, אלא שייכת ל”אגודת חסידי חב”ד”, ל”תנועת חב”ד, ולכל אחד ואחד מחסידי חב”ד” (“צו יעדער ליובאוויטשער חסיד וואס גייט ארום” - שיחת ט”ו תמוז תשמ”ה). ולכן גם אחרי הסתלקותו של הרבי הריי”צ בשנת תש”י שייכים הספרים לליובאוויטש.

יחד עם זאת הדגיש הרבי (באותה התוועדות) וזעק בכאב עצום על שבכלל יש צורך להבהיר דברים כאלו: הטענה האמיתית שלנו היא ש”הוא בחיים”, שלמרות שעברו 35 שנה מתש”י, הרי אין פירושו של דבר שהרבי נמצא רק “בעולם האמת” ואילו כאן למטה בגשמיות הוא איננו ח”ו. הרבי נמצא כאן למטה בגשמיות! “הוא בחיים” בעולם הזה הגשמי והחומרי!

הלה טוען, אמר הרבי, שכבר שלושים וחמש שנה עברו מהסתלקותו של הרבי, הוא עצמו השתתף בהלווייתו, וכבר שלושים וחמש שנה נמצא הוא בעולם האמת - לך ודבר עם כזה מין אדם שאין לו שום מושג במה שלמעלה מחושיו הגשמיים והחומריים. חושב הוא שמה שאי אפשר לספור על אצבעות היד (כמו “דולרים”) אינו קיים! הוא מזכיר את הרבי בעולם הזה הגשמי רק כדי להרוויח יותר כסף ממכירת החפצים והספרים שלו, אבל לדבריו הרבי לא נמצא בעולם הזה הגשמי.

ההיפך הוא הנכון! כבר שלושים וחמש שנה שכל רגע ורגע הרבי הוא נמצא “נאך מערער און נאך שטארקער און נאך פרישער און נאך לעבעדיקער און נאך מער אקטיב”! (עוד יותר, ויותר חזק, ויותר רענן, ויותר חי, ויותר פעיל). והרבי חזר על כך שוב ושוב בלהט ובזעקות כאב פעמים רבות, הן באותו פארבריינגען והן בהזדמנויות נוספות.

אך מכיוון, המשיך הרבי, שיש לנו עסק עם מי שאין לו שום שייכות למה שאינו רואה בעיניו, אין עמו שום שפה משותפת. והוא טוען שהרבי איננו בעולם הזה הגשמי ח”ו, לכן יש לדבר עמו בשפה שלו. ולכן הטענה שלנו היא שהספריה של הרבי שייכת לתנועת ליובאוויטש, “צו יעדער ליובאוויטשער חסיד וואס גייט ארום”, שאותו יכול הוא לראות בעיניו.

אבל לאמיתו של דבר, הדגיש הרבי שוב ושוב, טענתנו האמיתית היא ש”הוא בחיים” ולא שייך כאן שום עניין של ירושה ח”ו! והראיה הטובה ביותר ש”הוא בחיים” היא - ש”זרעו בחיים”, שזה לא ייתכן כלל וכלל אילולא היה “הוא בחיים”! עד כאן דברי הרב.

בדורנו זה, הדור השביעי, הגיעה לשיאה המשכת השכינה למטה בארץ, כאשר מתגלה בתוך (ומתוך) מציאות העולם עצמו כי כל מציאותו הוא אלקות. ולכן, דווקא בדורנו מתחיל הכרת העניין שהרבי מלך המשיח שליט”א, אין לו שום עניין פרטי ואישי לעצמו, אלא כל עניינו לגמרי הוא ליובאוויטש וכל עניינה של ליובאוויטש אינו אלא הרבי.

ומסיבה זו, אצל רבותינו נשיאינו, גם “בדור השמיני מהבעש”ט” (אצל כ”ק אדמו”ר מוהריי”צ) - הייתה יכולה להיות הסתלקות הנשמה מן הגוף, והגוף לא היה בתכלית הבריאות והשלימות, מכיוון ש”עדיין לא נשלם הבירור” ועדיין היה שייך איזשהו חילוק והבדל בין האלקות לבין העולם, בין הנשמה לבין הגוף.

רק בדורנו זה, “הדור התשיעי מהבעש”ט”, בו באה העבודה לידי סיומה ו”נגמר הבירור” - אזי מתברר כי אין שום חילוק והבדל בין האלוקות והרוחניות; בין הנשמה הנצחית לבין הגוף הגשמי. זו הסיבה שגם הגוף (אדרבה, דווקא הגוף) יש בו את עניין הנצחיות והתמידיות “ללא הפסק כלל”. ולכן דווקא בדורנו זה “עוברים מיד ללא הפסק כלל - לחיים נצחיים דלעתיד לבוא”.

לכן, כשמגיע יום הבהיר י”ט טבת, הוא יום שענינו “התגלות העצם” (כנ”ל) עד כדי חדירה לכל מקום ולכל פינה. ועד שגם התחתון והנידח ביותר זועק גם הוא שכל מציאותו הוא אלקות. ובו מודגש במיוחד שגם ענייניו האישיים והפרטיים של הרבי הינם עניין שלנו. כי “הרבי הוא ליובאוויטש וליובאוויטש היא הרבי”.

אשר על כן, נוסיף אומץ עוד יותר בהתקשרות ובביטול למלכנו משיחנו שליט”א. נמשיך בכל תוקף עוז בהפצת בשורת הגאולה ב”דבר היחיד שנותר בעבודת השליחות - קבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש”.

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.