Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #1137 #1138 #1139 #1140 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ' מרחשון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ני"א ניסן ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Thursday
Nov082018

להיות שם 'חסיד'  עליו

לקראת הימים הבהירים והמאירים של החודש החסידותי, חודש כסלו, שפעמים רבות קדמו להם ימים של חושך וצער וכאב, חשוב ונחוץ וחיוני להזכיר ולהדגיש שוב ושוב את הדבר הברור והפשוט אצל כל מי ששם חסיד נקרא עליו - שהרבי, הוא ורק הוא “בעל–הבית” האמיתי והיחידי על כל מה שקורה.

מהו חסיד?

חודש כסלו הוא “א חסידישער חודש” (חודש חסידי), כפי שמכנה אותו הרבי מלך המשיח שליט”א. חודש שכולו מלא חגים וימים בהירים להודות לה’.

כבר בתחילתו הוא היום הבהיר ראש חודש כסלו, בו נתבשרנו על הרפואה והישועה, כאשר הרבי יצא לביתו בשנת תשל”ח, אחרי שהיה ספון בחדרו מאז ליל שמיני עצרת בעקבות האירוע הבריאותי.

למחרת, ב’ כסלו, היום בו חזרו בפועל ממש הספרים בשנת תשמ”ח (אחרי פסק–הדין הסופי אחרי הערעור שניתן בכ”ה מרחשוון) למקומם האמיתי - 770. והרי סוף–סוף זהו העיקר וזוהי התכלית של כל ה”דידן–נצח” ולשם כך היה כל המשפט, כדי שהספרים אכן יחזרו בפועל ממש.

ובהמשך החודש ישנם עוד כמה וכמה ימים בהירים ומאירים הבאים לקראתנו.

“והימים האלה נזכרים ונעשים”, ימים של שחרור וגאולה ופדות, שבדרך כלל קדמו להם ימים של צער וכאב וגלות.

ובקשר לכל זה, חשוב ונחוץ ונוגע להדגיש שוב ושוב נקודה פשוטה בתכלית אצל כל מי ששם חסיד נקרא עליו, גם אם ל”דעת בעלי בתים”, שהיא היפך דעת תורה, נדמה להיפך, כדלקמן.

אולם תחילה יש להסביר ולהדגיש את החשיבות שבעצם העובדה ש”שם חסיד נקרא עליו”, עד כמה חשוב להזדהות אכן עם “שם חסיד”, גם אם נדמה שלא תמיד זה יפה ונחמד ואולי אפילו לא משתלם.

 

אני “שייקה פייפער”…

המשפיע הרה”ח ר’ מענדל פוטרפס היה נוהג לספר:

פעם הגיע מישהו לשער ביתו של השר, מושל–העיר, וכשכל ארשת פניו אומרת חשיבות והכרת ערך עצמו ביקש להיכנס פנימה. שואל אותו השומר העומד בשער: “מי אתה?”

“האינך יודע?” עונה הלה עם כל ה”ברייטקייט” (ההרחבה והביטחון העצמי) - “דודי הוא פלוני, שר חשוב בממשלה, המקורב מאד לראש הממשלה”.

“יפה מאד”, עונה העומד בשער, “אבל מי אתה?”

“מה זאת אומרת?” מתרעם המבקש להיכנס, “אחי הוא פלוני, מנהל ראשי ואיש אמונם של מלכים ורוזנים”.

“מכובד מאד”, אומר השומר, “אבל מי אתה?”

“איזו מין שאלה היא זו?” מתנפח הלה, “אני נכדו של פלוני, שכל הארץ רועשת מכל מילה שלו!”

“מצוין”, מגיב השומר, “אבל מי אתה??”

כאשר הבין שאינו יכול לברוח עוד ולהסתתר מאחורי ייחוסים מסביב - עונה הוא בחצי פה: “אני אינני אלא ‘שייקה פייפער’”…  בן בלי שם, לא תואר ולא הדר לו, ללא כל מהות, כלום’ניק.

“שם חסיד נקרא עליו” - פירושו לא רק מה עשית, מה למדת, מה אתה יודע ומרגיש וכו’. כל אלו אינם אלא דברים שמסביב, אבל לפני הכל ואחרי הכל ישנה הנקודה הפשוטה - מי אתה? האם אכן שם חסיד נקרא עליך?

ישנו מי שלמד ויודע חסידות; אולי הוא אפילו “משכיל” ואלי גם “עובד”. הוא יודע, או לפחות חושב שהוא יודע, את כל התיאוריה והאידיאולוגיה של ליובאוויטש. אבל כאשר שואלים אותו מי הוא עצמו, אין הדבר פשוט אצלו שזו כל מהותו. הוא מעדיף להיות ‘לא מזוהה’, ואולי אפילו הוא מוכן לפעמים לשייך עצמו למשהו אחר, שאולי גם הוא יציב ונכון וקיים וישר ונאמן ואהוב - אבל זה לא האמת היחידה שאין בילתה. זה לא ליובאוויטש.

 

שם חסיד נקרא עליו

ליובאוויטש, כידוע, היא אך ורק מה שקובע “בעל הבית של ליובאוויטש”. כאשר הוא קובע ששלוחיו של נשיא דורנו כבר סיימו את השליחות, והדבר היחיד שנותר בעבודת השליחות הוא רק קבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש - אז כל העניינים וכל הפעולות צריכים להיות חדורים כיצד זה מוליך לקבלת פני משיח צדקנו! זו ליובאוויטש כיום, משום שכך קובע “בעל הבית של ליובאוויטש”!

ה”משכיל” החב”די מכיר בעובדה שליובאוויטש זו האמת המוחלטת שאין בלתה; אבל אין לו את העוז להזדהות בגלוי ובפומבי עם מה שאולי לא ימצא חן בעיני מישהו. ולכן הוא מציג את עצמו כ’מי שאינו נוקט עמדה’. כמי שאינו שייך למחנה מסוים ואין לו דעה עצמית מגובשת בנושא זה. הוא מעדיף להיות נחמד ומקובל ולשמור על קשרים טובים עם כולם…

לעומתו, ישנו מי שאולי מבין פחות ממנו, ואולי אפילו אינו יודע מאומה. אבל כששואלים אותו, או שהוא שואל את עצמו, מי הוא, אזי ברור אצלו ששם חסיד נקרא עליו. הוא לא מתבייש במה שהוא.

 

הרבי קובע ומתווה

לקראת הימים הבהירים והמאירים של החודש החסידותי, חודש כסלו, חשוב וחיוני להזכיר שוב ושוב את הדבר הברור לכל חסיד - הרבי, הוא ורק הוא “בעל–הבית” האמיתי והיחידי על כל מה שקורה.

גם כאשר רואים ושומעים דברים שקורים עם הרבי שלכאורה אין הוא “בעל–הבית” עליהם. כמו למשל חסרון בבריאותו הגשמית לעינינו, או מצב של מאסר וגלות בהם הוא נמצא, או דברים שהוא זועק ככרוכיא נגדם ובכל זאת הם קורים לא כפי רצונו וזעקותיו - גם אז ברור ופשוט ללא כל ספק כי הרבי הוא ורק הוא “בעל–הבית” האמיתי והיחידי על הכל, וכל מה שקורה הוא אך ורק בהסכמתו המלאה, מסיבה הידועה אך ורק לו.

כשם שבורא העולם עושה ופועל ומאפשר לפעמים דברים שנראים לכאורה מנוגדים בתכלית לרצונו ולכוונתו בבריאת העולם - בגלל כוונה אלוקית עמוקה שאינה מובנת לנו כלל ואינה נראית כלל לעינינו. כי אין אנו יודעים ומבינים כלל את דרכיו ואורחותיו של תמים דעים - ככה ממש הוא בנוגע לצדיקים, שאמרו רז”ל כי הם “דומים לבוראם”, ובפרט בנוגע לרבותינו נשיאנו. רעיון זה הוא עיקרי ויסודי בדרכי החסידות.

כשיודעים זאת, מתייחסים אחרת לכל מה שקורה מסביב. יודעים ברור כי “המצב בשליטה”. יש מי שמנהל את העניינים, ושום דבר לא יכול להפריע לו למלא את המשימה שנטל על עצמו. ברור ופשוט שאם הרבי יתעקש ויחליט להביא ברגע זה את הגאולה לעיני כל, יכול הוא לעשות זאת ללא ספק (כמפורש בשיחת ש”פ פינחס תשד”מ). ומה שאינו עושה זאת, זוהי מסירות נפש הכי גדולה מצדו, משום שרצונו של הקב”ה לעכב את הגאולה ברגע נוסף לצורך כוונה אלוקית עמוקה שהדברים צריכים ללכת באופן זה דווקא.

מכיוון שאנו יודעים בפשטות ש”הכל בשליטה”, גם מה שנראה לנו להיפך ממש, הרי ברור שצועדים אנו לקראת הניצחון והגאולה השלמה והמוחלטת. שהרי מי שקבע זאת הוא הוא מי שמנהל את העניינים ומשגיח על הכל בהשגחה פרטית ומיוחדת. הוא–הוא שקבע את שליחות ותפקיד דורנו זה, הדור השביעי.

ומכיון שהוא הוא גם התובע מאתנו יותר ויותר ליטול חלק פעיל בהבאת הגאולה באותו רגע שנותר, בקיום “הדבר היחיד שנותר בעבודת השליחות - קבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש” - הרי בוודאי שרצונו יתקיים במילואו גם בזה. וסוף סוף בוודאי נעשה גם אנו כולנו כאחד שליחות ותפקיד זה בשמחה ובטוב לבב, מתוך ביטחון מוחלט שתיכף ומיד ממש נראה גם בעיני בשר את מלכנו משיחנו שליט”א.

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.