Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #1137 #1138 #1139 #1140 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ' מרחשון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ני"א ניסן ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Saturday
Nov032018

לזכור ולהזכיר: לכינוס השלוחים יש מטרה אחת

שוב מתכנסים השלוחים של הרבי מלך המשיח שליט”א מכל קצווי תבל ב”כינוס השלוחים העולמי” - וזה הזמן להזכיר ולעורר כי כינוס זה נערך תחת הכותרת שלא השתנתה ולא תשתנה, אותה קבע המשלח בעצמו בשיחת כינוס השלוחים העולמי, האחרונה לעת עתה, בשבת פרשת חיי שרה תשנ”ב: לקבל פני משיח צדקנו.

לא להיות ‘נשמות תועות’

הרבי הריי”צ מספר בשמו של כ”ק רבינו הזקן (ספר השיחות ה’תש”ד (בלה”ק) עמוד קמ”א) אודות “הנשמות התועות” שכל אחת מהן עסקה דווקא בתפקיד המוטל על השניה:

“פעם, בערב שבת קודש אחר הצהריים, הגיע בחזרה לעירו גביר, יחד עם בעל–העגלה שלו.

“באותם זמנים היה הסדר אצל הגבירים בעלי העסקים, שבזמנים מסוימים בשנה היו נוסעים לקנות סחורה, אבל בכל שאר הזמן היו עוסקים בתורה. משהגיעו לעיר, הלך הגביר אל בית המרחץ, להתרחץ ולטבול לכבוד שבת, לבש בגדי שבת, והלך לבית הכנסת לעסוק בתורה.

“בלכתו ברחוב נתקל הגביר בעגלה גדולה ששקעה בתוך הבוץ. מכיוון שהיה יהודי ירא שמיים, והתורה הרי מצווה על יהודי ‘עזוב תעזוב עמו’, ניגש הגביר לעזור בהוצאת העגלה מן הבוץ. אך מכיוון שהיה גביר ולא בעל עגלה, לא היה שייך כלל לעבודה כזו, ולכן התלכלך כולו, ניזוק והיה לבעל מום. כך הוא הגיע לבית הכנסת, חבול ופצוע, מלוכלך וניזוק.

“לעומתו, בעל העגלה הלך גם הוא אחרי בית המרחץ לבית הכנסת. הגיע לשם בשעה מוקדמת, ואמר בינתיים תהילים. הוא פגש שם בהרבה אורחים שהגיעו ממרחקים, והזמין אותם אליו לשבת. כך הזמין אליו עוד אורח ועוד אורח עד שהגיעו למספר של עשרה אורחים. אחרי קבלת שבת, כשרצה הגבאי לחלק את האורחים בין בעלי הבתים שבעיר, אמרו כל האורחים שיש להם כבר היכן לאכול - אצל בעל העגלה.

“אחרי התפילה חוזר הגביר לאכסנייתו מלוכלך וניזוק, שבור ורצוץ, ובלי אורחים לשבת. ואילו בעל העגלה מוביל איתו עשרה אורחים שיאכלו אצלו סעודת שבת, סעודה לפי המושגים המצומצמים של בעל העגלה. הגביר קיים מצוות עזוב תעזוב ובעל העגלה - מצוות הכנסת אורחים. 

“לאחר מאה ועשרים שנה, כאשר בא דינם לפני בית דין של מעלה, פסקו שעל שניהם לרדת שוב לעולם הזה להשלים את מה שלא עשו כראוי בחייהם בעולם הזה: על בעל העגלה לרדת למטה לקיים מצוות “עזוב תעזוב”, ועל הגביר לרדת למטה לקיים מצוות הכנסת אורחים.

ומסיים הרבי הריי”צ: “לכל אחד יש השליחות שלו, אלא שצריך לדעת מהי השליחות, שלא להחליף בשליחותו של השני.” עד כאן לשון קדשו.

‘פקודת היום’ שלא השתנתה

שוב מתכנסים השלוחים של הרבי מלך המשיח שליט”א מכל קצווי תבל ב”כינוס השלוחים העולמי” - צריך להזכיר ולעורר כי כינוס זה נערך תחת הכותרת שלא השתנתה ולא תשתנה, שכן אותה קבע המשלח בעצמו בכינוס השלוחים העולמי האחרון לעת עתה שהתקיים עם הרבי בעיני בשר, בשבת פרשת חיי שרה תשנ”ב. בכינוס זה זכינו לשמוע דברי אלוקים חיים מאירים ומזהירים מפי קדשו ולאחר מכן הדברים נחתמו בטבעת המלך, הוגהו ונמסרו לפרסום בשם הרבי בקנה מידה עולמי.

הרבי אומר שם כי השליחות שהוטלה על שלוחיו של נשיא דורנו, בעצם הסתיימה כבר. אך מכיוון שרואים שעדיין משיח צדקנו לא בא, מובן שנותר עדיין לעשות משהו, דבר אחד ויחיד שנותר לעשות כדי להביא את משיח צדקנו בפועל ובגלוי.

ומהו אותו “משהו” שיש לעשות?

אומר הרבי - בכל דור יש אדם מזרע דוד המלך שהוא המשיח שבדור, ועל פי הודעת כ”ק מו”ח אדמו”ר, השליח היחיד שבדורנו והמשיח היחיד שבדורנו, כי כבר נסתיימו כל העניינים והכל מוכן לגאולה - מובן אם כן שיש לקבל את פניו של משיח צדקנו בפועל ממש כדי שיוכל למלא את שליחותו בפועל ולהוציא את ישראל מן הגלות.

כלומר, הרבי מורה באצבע על המשיח של דורנו, ומודיע לנו שהדבר היחיד שנדרש כיום הוא לקבל את פניו בפועל ממש כדי שיוכל לקיים את שליחותו ולהביא את הגאולה.

זהו “הדבר היחיד שנותר בעבודת השליחות”! עבודה זו אינה פרט בשליחות, אלא היא העיקר! ויותר מזה, היא הדבר היחיד שנותר לעשות - קבלת פני משיח צדקנו, על מנת שיוכל למלא את שליחותו ולהוציא את בני ישראל מן הגלות.

הרבי מדגיש את העובדה שלא מדובר בעניין תיאורטי אודות מי שכאילו לא יודעים ולא משנה מי הוא, אלא על מישהו שיודעים וחשוב לדעת מי הוא - המשיח היחיד שבדורנו (כפי שהוסיף בכתב יד קדשו באידיש על גיליון השיחה המוגהת). את פניו צריך לקבל בפועל ממש כדי שיוכל למלא את שליחותו ולהוציא את ישראל מהגלות.

הרבי מוסיף ואומר כי “רואים בפועל איך שנפעל ה’וילחום מלחמת ה’ וינצח’ בכמה וכמה עניינים - ודווקא מתוך מלחמה של שלום”. והרי יודעים אנו ש’וילחום מלחמות ה” הוא מסימני ‘בחזקת שהוא משיח’, ואילו ‘וינצח’ הוא מהסימנים של ‘משיח בוודאי’. והיינו שאף כי הגדר ההלכתי של ‘משיח בוודאי’ בשלמות זהו דווקא אחרי הניצחון בכל העניינים (ולא רק בכמה וכמה עניינים) ובנין בית המקדש כפשוטו וקיבוץ כל נידחי ישראל כפשוטם, ורק אז זהו מצב הלכתי של הגאולה האמיתית והשלימה. אבל התחלת הענין של “הרי זה משיח בוודאי”, אומר הרבי, כבר הייתה.

העניין מתאים עם המבואר ב’דבר מלכות’ משפטים תשנ”ב שפסק הדין של נשיא דורנו, יחד עם פסקי הדין של רבנים מורי הוראה אודות “בחזקת שהוא משיח” ועד “הרי זה משיח בוודאי” - פעל בגדרי העולם והביא למצב של התחלת הייעוד “וכתתו חרבותם לאתים”. כלומר, הרבי אומר כי פסק הדין הוא שנמצאים עתה במצב של “בחזקת שהוא משיח” ועד “הרי זה משיח בוודאי”. היינו שגם הגדר ההלכתי של “משיח בוודאי” כבר התחיל והוא אוחז עדיין בעיצומו ואמצעיתו - “ועד ‘הרי זה משיח בוודאי’”.

בשיחה אחרת שלא הוגהה (שיחות–קודש תשנ”ב ח”א עמוד 318): הרבי אף מוסיף: “ועוד ועיקר - דמכיון שגם ענין זה (“וינצח”) ישנו כבר, צריכה להיות תיכף ומיד הגאולה האמיתית והשלימה ע”י משיח צדקנו, השליח ד”שלח נא ביד תשלח”, כ”ק מו”ח אדמו”ר נשיא דורנו, ועל דרך זה ההמשך דממלא מקומו שלאחרי–זה(!), על דרך שהוא היה הממלא–מקום דאביו, אדמו”ר נ”ע, וכמדובר כמה פעמים בנוגע לשבעת קני המנורה, ובנוגע לשבעת האושפיזין וכו’”].

אשר על כן, מסיק הרבי: “צריך לצאת בהכרזה ובהודעה לכל השלוחים, שעבודת השליחות עכשיו, והעבודה של כל יהודי, מתבטאת בזה - שיקבלו את פני משיח צדקנו. כלומר: כל הפרטים בעבודת השליחות של הפצת התורה והיהדות והפצת המעיינות חוצה, צריכים להיות חדורים בנקודה זו - כיצד זה מוליך לקבלת משיח צדקנו…. והכוונה בפשטות היא - שמכינוס השלוחים צריכות לבוא ולהביא החלטות טובות כיצד כל שליח צריך להתכונן בעצמו ולהכין את כל היהודים במקומו ובעירו וכו’ לקבלת פני משיח צדקנו. על–ידי שהוא מסביר את ענינו של משיח, כמבואר בתורה שבכתב ושבעל–פה באופן המתקבל אצל כל אחד ואחד לפי שכלו והבנתו. כולל ובמיוחד - על–ידי לימוד עניני משיח וגאולה, ובפרט באופן של חכמה בינה ודעת. והיות שזוהי העבודה בזמן הזה, הרי מובן שזה שייך לכל יהודי בלי אף יוצא מן הכלל.

“ויהי רצון, שעל–ידי שכל שליח ימלא את תפקידו בשלימות, בכל עשר כוחות הנפש, ובפרט שכל השלוחים יתאחדו ויכנסו בזה - יביאו תיכף ומיד ממש את (הגילוי ושלימות של) השליח העיקרי והאמיתי, יחד עם גילוי עשר הכוחות שלו - “שלח נא ביד תשלח” - השליח שבדורנו, כ”ק מו”ח אדמו”ר נשיא דורנו - וכפי שהיה בדור שלפניו שכ”ק מו”ח אדמו”ר נתאחד עם אביו, אשר הוא היה בנו יחידו, כך שיש את השלימות של כל “שבעת קני המנורה”, כל השבע דורות”. עד כאן דברי הרבי.

לכבוש את העולם כולו

עיקרו של כינוס השלוחים הוא לדבר יחד כיצד ממלאים את העבודה המוטלת עלינו עתה, “הדבר היחיד שנותר בעבודת השליחות” - ללכת בכוחו של המשלח, ולכבוש את העולם כולו שיקבל את פניו של המלך המשיח. שיכיר בעובדה שהרבי שליט”א הוא–הוא המלך המשיח, יקבל את מלכותו, ויבקש כי ימלוך עלינו ויביא לנו את הגאולה. שזהו תוכן ההכרזה שמביאה להתגלותו בפועל בגאולה האמיתית והשלימה.

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.