Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #1137 #1138 #1139 #1140 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ' מרחשון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ני"א ניסן ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Saturday
Nov032018

"שליח" בתוספת יו"ד בגימטריא "משיח"

כאשר ה”שליח” מצרף יו”ד, היינו, שמצרף את עשר כחות נפשו לעבודת השליחות, ועוד ועיקר, שממלא את שליחותו לפעול גם על הזולת, עד לפעולה בכל ישראל שנחלקים בכללות לעשר סוגים - אזי מתמלאת תכלית ומטרת השליחות בתכלית השלימות - ביאת משיח • משיחת כ”ק אדמו”ר מלך המשיח שליט”א בש”פ וירא תשמ”ח. בלתי מוגה

א. בשנים האחרונות הונהג לערוך כינוס בכ”ף מרחשון בקשר ובשייכות לשובם של האורחים שליט”א מנסיעתם לחגוג את חודש השביעי בד’ אמותיו של כ”ק מו”ח אדמו”ר נשיא דורנו, להשתטח על הציון הק’, להשתתף בתפלות ובהתוועדויות וכו’ וכו’, ובשובם לארצנו הקדושה מתאספים כולם יחדיו כדי “לחיות מחדש” את רגעי ההתעלות וההתעוררות המיוחדים, על מנת להמשיכם על ובכל השנה כולה, כולל ובמיוחד על-ידי קבלת החלטות טובות ברבים, באופן ד”איש את רעהו יעזורו”.

ומזה מובן, שבכינוס זה מודגשים שני הענינים האמורים לעיל: (א) השלימות דט”ו מרחשון – להמשיך עניני חודש תשרי על ובכל השנה כולה, שזוהי מטרת הכינוס, (ב) הענין דכ”ף מרחשון – יום ההולדת דכ”ק אדנ”ע.

ובשניהם – ההדגשה המיוחדת דשנה זו: בנוגע להמשכת עניני חודש תשרי על ובכל השנה כולה – שמחה והקהל, ובנוגע לכ”ף מרחשון – העילוי דקכ”ז שנה, שלימות העבודה, כנ”ל בארוכה.

 

ב. ועוד ענין עיקרי בנוגע להכינוס:

א’ הענינים העיקריים בהכינוס – הדגשה מיוחדת בנוגע לענין ה”שליחות”, החל מכינוסם של השלוחים שליט”א, הן השלוחים שזכו ונתמנו בשנים שלפני זה, והן השלוחים שזכו ונתמנו לאחרונה, להתייעץ ביניהם כיצד להוסיף ביתר שאת וביתר עוז בעבודת השליחות, כולל גם – שמהם יראו וכן יעשו רבים, שגם הם יצטרפו לעבודת השליחות.

ובפרטיות יותר – בנוגע לעבודת השליחות:

כל אחד ואחד מישראל הוא – “שלוחו של אדם (העליון) כמותו”, ועד “כמותו דהמשלח ממש”, ושליחותו היא – “אני נבראתי לשמש את קוני”, על-ידי קיום התורה ומצוות, “היו מכבדין את המצוות שהן שלוחי”, ועד שמשלים את הכוונה העליונה לעשות לו ית’ דירה בתחתונים, על-ידי-זה שמגלה בכל דבר ודבר שבעולם את מציאותו האמיתית – “כל מה שברא הקב”ה בעולמו לא בראו אלא לכבודו”.

ותכלית השלימות דעבודת השליחות דכל אחד ואחד מישראל היא – בימות המשיח, שאז, יקויים היעוד “ונגלה כבוד ה’ וראו כל בשר יחדיו כי פי ה’ דיבר”, גילוי אלקות בכל העולם כולו, דירה לו ית’.

ועל פי זה יש לבאר הרמז ש”שליח” בתוספת יו”ד בגימטריא “משיח”:

כאשר ה”שליח” מצרף יו”ד, היינו, שמצרף את עשר כחות נפשו לעבודת השליחות, ועוד ועיקר, שממלא את שליחותו לפעול גם על הזולת, עד לפעולה בכל ישראל שנחלקים בכללות לעשר סוגים – אזי מתמלאת תכלית ומטרת השליחות בתכלית השלימות – ביאת משיח.

וכאמור, ענין זה שייך לכל אחד ואחד מישראל, אלא, שמודגש הדבר בפועל ובגלוי אצל אלו שנקראים “שלוחים”, בגלל התעסקותם בכל הנ”ל בפועל ממש.

 

ג. ויהי רצון – והוא העיקר – שעל-ידי כינוס זה יתוסף חיזוק ועידוד בעבודת השליחות ביתר שאת וביתר עוז, כולל ובמיוחד בנוגע לענינים העיקריים דשנה זו – שמחה והקהל, ועד שפועלים את תכלית הכוונה דעבודת השליחות – “שליח” בתוספת יו”ד בגימטריא “משיח” – ביאת דוד מלכא משיחא.

ולהוסיף ולהבהיר:

ישנם המתעטפים ב”איצטלא של משי” (“זיידענע זופיצע”), וטוענים, היתכן שעבודת השליחות תהי’ בשביל לפעול ביאת משיח – הרי זו עבודה “שלא לשמה”, “על מנת לקבל פרס”?!

הן אמת שאין כוונתו בשביל חיי העולם הזה כו’, אלא, בשביל ענין הכי נעלה, ביאת המשיח, אבל, סוף כל סוף הרי זה “על מנת לקבל פרס”, ואדרבה – “פרס” הכי גדול!

והמענה לזה – בדברי הרמב”ם:

אודות היעודים הגשמיים שבתורה, “אם בחוקותי תלכו וגו’ ונתתי גשמיכם בעתם וגו”’ – מבאר הרמב”ם שאין זה בגדר של שכר, כי אם, ש”הבטיחנו בתורה . . שיסיר ממנו כל הדברים המונעים ידינו מלעשותה . . וישפיע לנו כל הטובות המחזיקות את ידינו לעשות התורה . . כדי שלא נעסוק כל ימינו בדברים שהגוף צריך להם, אלא נשב פנויים ללמוד בחכמה ולעשות המצוה”.

וממשיך, “ומפני זה נתאוו כל ישראל נביאיהם וחכמיהם לימות המשיח, כדי שינוחו ממלכיות שאינן מניחות להם לעסוק בתורה ובמצוות כהוגן, וימצאו להם מרגוע וירבו בחכמה”.

ונמצא, שהפעולה וההשתדלות בכל הקשור להבאת המשיח אינה בגדר “על מנת לקבל פרס”, כי אם, דבר הכרחי להסרת המניעה ונתינת אפשרות לקיום התורה ומצוות בתכלית השלימות.

 

ד. וענין זה – ההכרח דביאת המשיח בשביל שלימות העבודה דתורה ומצוות – הוא בהדגשה יתירה בדורנו זה.

ובהקדמה:

הצורך בביאת המשיח אינו ענין שנתחדש לאחרונה… שהרי, בכל הדורות מתפללים ומבקשים בני ישראל על ביאת המשיח, ועד כדי כך, שאפילו משה רבינו ביקש על זה – “שלח נא ביד תשלח” (“ביד אחר . . שאין סופי להכניסם לארץ ולהיות גואלם לעתיד”), כלומר, משה רבינו ביקש שהגאולה ממצרים תהי’ על-ידי “גואלם לעתיד”, משיח צדקנו. ועל אחת כמה וכמה בספר תהלים של דוד המלך – ריבוי תפלות ובקשות על הגאולה.

והגע עצמך:

אם בזמנו של משה רבינו הי’ צורך בביאת המשיח, גם כאשר בני ישראל היו במדבר, כשהקב”ה נתן להם כל צרכיהם מן המוכן (ואם היו רוצים, היו יכולים להיות מנותקים לגמרי מאומות העולם) – בזמן הגלות, כשישנם “מלכיות שאינן מניחות להם לעסוק בתורה ובמצוות כהוגן”, “החושך יכסה ארץ וערפל לאומים”, ובפרט חושך כפול ומכופל דעקבות משיחא, לאחרי שכבר “כלו כל הקיצין” – בודאי ובודאי מורגש הצורך וההכרח הכי גדול דביאת המשיח תיכף ומיד,

ומכיון שכן, צריכים לראות שכל ישראל יצעקו “עד מתי”, עד שלא ישאר אפילו יהודי אחד שלא יצעק “עד מתי”, ואז, בודאי ממלא הקב”ה תפלתם ובקשתם של ישראל, “הן
א-ל כביר ולא ימאס”, ובאופן ש”מיד הן נגאלין”.

[כ”ק אדמו”ר שליט”א התחיל לצעוק “עד מתי”, וכל הקהל אחריו. ואחר-כך אמר: כדי לשלול ענין של עצבות – יצעקו “עד מתי” מתוך ניגון (וניגנו “עד מתי”)].



Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.