Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ני"א ניסן ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Friday
Oct122018

דור הפלגה

רצו ללכת בשרירות ליבם

כ”ק אדמו”ר הזקן: דור הפלגה רצו ללכת בשרירות ליבם, ולא להתבטל לה’, ושאף על פי כן, תומשך להם השפעת טובה. זהו שנתחכמו לעשות את המגדל והעיר. שכן נתייעצו ביניהם, שעל ידי האחדות שתהיה בתוכם, על ידי זה, ימשיכו להם טובה והשפעה גשמית, אף אם לא יהיה להם, ביטול ועבודת השם יתברך. וזאת משום שהייתה להם ידיעה בכוח שימוש השמות העליונים, שבבחינת התכללות, מאיר אור עליון ביותר.    (תורה אור, פרשת נח, יא, ב)

אחדותם של דור הפלגה

כ”ק אדמו”ר האמצעי: דור המבול נכחדו מהעולם, אך יש להם חלק לעולם הבא. לעומת זאת דור הפלגה, נשארו בחיים אלא שהופצו על פני כל הארץ, אך אין להם חלק לעולם הבא. טעמו של דבר: העולם הבא הוא בבחינת התיקון שבתורה ומצוות, וכיוון שדור הפלגה פשטו ידם בעיקר, על כן אין להם חלק לעולם הבא. ברם דור המבול, יש להם חלק לעולם הבא, לפי שלא פשטו יד בעיקר, אלא רק נמשכו אחר תאוות רעות ומידות רעות. מאידך, לעניין הקיום בעולם, הפירוד וההתחלקות של דור המבול גרם להם להאבד מן העולם, בעוד שאחדותם של דור הפלגה הועילה להם שיתקיימו בארץ.         (תורת חיים, פרשת נח, סד, ב)

התכללות בקדושה

כ”ק אדמו”ר הצמח צדק: ישראל שהיו במצרים, היו גלגול של דור הפלגה. לכן נשתעבדו בחומר ובלבנים, כדי לתקן את פריקת העול של דור הפלגה שהתבטאה בבניית המגדל והעיר. והנה, עתה כשנתקנו נשמות אלו על ידי גלות מצרים, זכו להתכללות אליה קיוו דור הפלגה למרות שרצו ללכת בשרירות ליבם, אולם ישראל תיקנו זאת בגלות מצרים וזכו להתכללות זו בקדושה, ומשום כך נצטוו להתאחד בעניין הדגלים, המאחדים וכוללים שלשה שבטים כאחד.       (אור התורה, במדבר כרך א, עמ’ לו)

עדת קרח - גלגול של דור הפלגה

כ”ק אדמו”ר מהר”ש: במגלה עמוקות אופן קפ”א כתב שעדת קרח - מאתיים חמישים ושניים איש, היו גלגול של דור הפלגה, וכמו שכתב הבחיי, שויקח קרח - מתרגם בתרגום אונקלוס - “ואתפליג קרח” - ואתפליג - מורה על (דור) הפלגה. לפיכך הם מכונים בפרשת קרח בתואר “אנשי שם”, זאת על שם שדור הפלגה, אמרו “ונעשה לנו שם”. (תורת שמואל תרל”ב ח”ב, עמ’ שעו)

אחדות שמהותה פירוד

כ”ק אדמו”ר מהורש”ב: ראשיתן של הגבורות והצמצומים לרעה, הוא בחינת נמרוד, שהיה ראש דור הפלגה - בחינת הפרדה והתחלקות. שאף שבנה העיר והמגדל באחדות דלעומת זה, אבל זה עצמו - אחדות דקליפה, היא בחינת התחלקות, משום שכל מהותה היא כדי להיפרד מאלוקות!               (המשך תער”ב, חלק שלישי, א’תטו)

אפור ועצוב

כ”ק אדמו”ר מוהריי”צ: השבוע של פרשת בראשית הוא בכללותו שבוע שמח, אף שסוף הפרשה אינו נעים כל כך. השבוע של פרשת נח הוא שבוע אפור ועצוב, כיוון שלומדים בו אודות המבול, דור הפלגה וכו’. ואילו השבוע של פרשת לך לך הוא השבוע של שמחה אמיתית, כיוון שבכל יום מימות השבוע חיים עם אברהם אבינו, היהודי הראשון שפתח את הצינור של מסירת נפש, והנחילו בירושה לכל בני ישראל לדורותיהם.     (ספר השיחות תש”ב עמ’ 29. היום יום ג’ חשון)

נשמות דור הפלגה וחלקם בעולם הבא

כ”ק אדמו”ר מלך המשיח שליט”א: הגם שאיתא בגמרא (סנהדרין קי, ב) שדור הפלגה אין להם חלק לעולם הבא, הנה הכוונה בזה היא, שעולם הבא הוא לנשמות בגופים כידוע, ואכן הגופים של דור הפלגה לא יחיו לעולם הבא. אולם הנשמות של דור הפלגה, יש להם חלק לעולם הבא, שהרי באו על תיקונם בהיותם מגולגלים בדור של שיעבוד מצרים.

(מאמר ד”ה ויראו את אלוקי ישראל תשי”ט. ספר המאמרים שמות ח”ב עמ’ קסא)

קשת של ימות המשיח

לפני המבול היו העננים גסים וחומריים ולא השתקף בהם אור השמש. אז לא הייתה אפשרות להיווצרות הקשת בענן. המבול, שטיהר וזיכך את העולם כולו, זיכך גם את העננים ואז נוצרה האפשרות להופעת הקשת כתוצאה מהשתקפות קרני השמש בהם.

כיוון שהקשת היא תוצאה של הזדככות חומר העולם, מסמלת היא גם את הגאולה שתבוא בזכות התשובה וזיכוך החומר, והיא אחד מסימני הגאולה, כמו שנאמר בספר ה”זוהר”: “כד חזית קשת בגונין נהירין (כאשר תראה קשת בגוונים מאירים) - צפה לרגלו של המשיח”. בזמן הגאולה, כאשר העולם כולו יתעלה ויגיע לשיא הטוהר והזיכוך, יהיה זה סיומו של תהליך הזיכוך שהחל מיד לאחר המבול, עם הופעת הקשת.      (משיחת ש”פ נח תשכ”א)

 

 

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.