Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ני"א ניסן ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Saturday
Jan062018

עלינו להיות מאושרים שיש לנו רבי

ימים אלה, ימי ההכנה לקראת היום הגדול י’ שבט, יום קבלת הנשיאות, הם ימי הכנה שבהם כל חסיד מכין את עצמו ואת משפחתו לקבל מחדש את מלכותו של הרבי מה”מ * איך מתכוננים ליום הזה? למה ההתקשרות לרבי צריכה להיות חלק מחיינו? וכיצד זה נותן טעם בעשיה היומיומית שלנו? * הרה”ת הרב ששון גבאי, משפיע בישיבת ‘תומכי תמימים’ בנתניה, בשיחת הכנה מיוחדת לקראת ראש השנה להתקשרות

בעומדנו בתוך שלושים יום קודם י’ שבט”, במילים אלו פותח הרבי מה”מ כמה משיחות קודשו שנאמרו בסביבות עשרה בטבת. הצום רק נגמר, אבל הרבי כבר מפנה את אלומת האור אל היעד הבא - י’ שבט. כמו שיש להתכונן לקראת חג ומועד שלושים יום קודם לכן (כפי הנפסק להלכה), כך הרבי מבקש מאתנו להתכונן לי’ שבט שלושים יום קודם לכן - מה שמלמד על החשיבות העצומה שהרבי מקדיש ליום זה.

י’ שבט אינו רק ההילולא של אדמו”ר הריי”צ נ”ע, אלא עבורנו, חסידי הדור השביעי, הוא היום הגדול והקדוש בו זכינו לקבל את מלכותו והנהגתו של הרבי מה”מ, דור השביעי, הדור שיביא את הגאולה בפועל ממש. בדיוק כפי ‘תכנית הפעולה’ שהתווה הרבי ביום זה, י’ שבט תשי”א, עם קבלת הנשיאות.

כהכנה לקראת היום הזה, פנינו אל המשפיע הרה”ת הרב ששון גבאי מנתניה. לא רבים מכירים את הרב ששון גבאי. הרב גבאי הוא משפיע בישיבת ‘תומכי תמימים’ בנתניה, אהוב על תלמידיו כמו גם על מאות בוגרי הישיבה שקיבלו ממנו במשך השנים מלוא חופניים של השפעה חסידית אמיתית.

הרב גבאי בורח מאור הזרקורים. הוא אוהב את תלמידיו ומסתפק במקום ההשפעה הזה. דווקא אלו האחרונים המליצו לשוחח עם הרב גבאי, שיחת הכנה לקראת י’ שבט, יום קבלת הנשיאות של הרבי מלך המשיח. “אין מתאים ממנו”, אמרו.

ביקשתי ממנו לעורר ולחזק אי–אלו נקודות שהקוראים יוכלו לקחת לתשומת לבם לקראת י’ שבט, יום ההתקשרות.

הרב ששון מחייך. הוא מכיר היטב את ה”בעיה”. הוא עצמו אמנם משפיע בישיבה בנתניה, אך יחד עם זאת, הוא אחד המתפללים בבית הכנסת של הקהילה, ומכיר גם את הצד של ה’בעלי–בתים’.

“אני אכן מכיר את שני הצדדים של המטבע”, הוא אומר. “בימים שלפני יומא דפגרא, כמו י’ שבט, י”א ניסן וכדומה, אני מרגיש בישיבה את הדריכות וההתרגשות לקראת היום. אפילו האווירה יותר מיוחדת. אפשר לומר במילה אחת: מתכוננים.

“באופן טבעי, אצל ‘בעלי בתים’, העניין פחות מורגש. לא תמיד יש התוועדויות בשבת, וגם כשיש, אנשים מזדרזים ללכת הביתה לאחר ששמעו ‘משהו’. אין את ההתרגשות לקראת היום. הכל יותר ‘יבש’.

מה הסיבה לכך? והרי מדובר באברכים חסידיים?

הסיבה המרכזית לכך היא התיישנות. אין לי ספק שכל אחד מהאברכים, כשהיה בחור, היה יותר ‘חי’ את התאריכים והמועדים החסידיים, אבל מאז עברו ימים רבים, יש משפחה ויש טרדות פרנסה, ומדרך הטבע הלב עסוק בדברים אחרים.

ברור לי שכל אברך, גם בשנים הראשונות אחרי שעזב את הישיבה, עדיין הייתה לו יותר חיות והתרגשות מכך שיש רבי בישראל, אבל עם הזמן, כדרכו של עולם, הרגשות מתכהים.

ידיד סיפר לי, שפעם פגש בשדה התעופה באישה מבוגרת, שלא הייתה חב”דניקית, שסיפרה לו כי היא זוכרת את י’ שבט תשי”א, היום בו הרבי קיבל את הנשיאות. היא אזרחית ארה”ב, והיא סיפרה שעדיין בזיכרונה נמצאת ההתרגשות הגדולה שהייתה אז. דיברו על קבלת הנשיאות בחב”ד גם בקרב יהודים לא חסידי חב”ד, כך סיפרה לו. זה היה מאורע שדיבר ללבם של אלפים, לא רק לחב”דניקים.

ואכן, כפי שמתואר ביומני התקופה ההיא, לאורך כל השנה הראשונה, מאז ההסתלקות ועד י’ שבט תשי”א, שרר מתח רב בקרב החסידים - האם הרבי יסכים לקבל על עצמו את הנשיאות. הרבי מצדו שידר שהוא אינו מעוניין בכך, ובעצם אף אמר זאת מפורשות. ואז הגיעה ההתוועדות הגורלית של י’ שבט תשי”א, במהלכה קם החסיד הרב אברהם סנדר נמצוב מכסאו שהיה מאחורי כסא הרבי, והכריז: “הקהל מבקש מהרבי לומר מאמר חסידות. השיחות זה טוב, אבל הקהל מבקש חסידות, נמצא חן שהרבי יאמר חסידות”.

ואכן, בשעה עשר וארבעים דקות, פתח הרבי באמירת מאמר חסידות ראשון ‘באתי לגני’. בסיום אמירת החלק הראשון של המאמר, הרב נמצוב, למרות שהגיע כבר לגבורות, קפץ על השולחן מגודל שמחתו, והכריז בהתרגשות גדולה: “חסידים, עלינו לברך ברכת ‘שהחיינו וקימנו והגיענו לזמן הזה’, שהשם יתברך עזר לנו שיש לנו רבי!” אמרו אחרי”, פקד. וכאן בירך ברכת ‘שהחיינו’ בשם ומלכות כאשר כל הקהל ענה ‘אמן’ בקול אדיר ובשמחה גדולה. הרבי הפנה אליו את ראשו וחייך לעברו חיוך רחב. ביומנים מההתוועדות ההיא מתוארת השמחה העצומה ששררה בקרב קהל החסידים.

כמו בכל דבר, במשך השנים ההתרגשות והשמחה הולכים ונשכחים. הנשיאות של הרבי הפכה להיות חלק משגרת יומנו. אבל ה’קונץ’ הוא לחיות את היום הזה, את השעה המיוחדת הזאת שבה זכינו לקבל את מלכותו והנהגתו של הרבי, מעין חזרה למנהרת הזמן ולהרגיש כמו שהרגישו אז חסידים, כשם שגם היום עלינו להרגיש כאילו קיבלנו היום מחדש את התורה.

זה אמנם לא פשוט. כי ברוחניות נמצאים למעלה מהזמן, אבל ברובד הגשמי, יש פערים של שנים, שנים רבות, והזמן עושה את שלו. אולי בגלל זה ה’תמימים’ כן מתרגשים יותר לקראת היום, שכן הם חיים באווירה רוחנית שמביאה אותם אל ‘למעלה מהזמן’, לחיות את הרבי, לחיות את המלכת המלוכה…

שלוש דרכים לחיות ולהתרגש

איך עושים את זה? איך חוזרים למנהרת הזמן וחווים מחדש את ההתרגשות של קבלת הנשיאות?

דבר ראשון צריכים לזכור כל הזמן שאנחנו באמת קשורים, קשורים ומקושרים לרבי. מה שלא יהיה, הרבי ואנחנו קשורים זה בזה.

מסופר על בחור שכתב לרבי שהוא רוצה ללמוד בקולג’, ומכיוון שזה לא מתאים לחסיד חב”ד, הוא מוכן להפסיק להיות חב”דניק לכמה שנים, עד שיסיים את לימודיו… הרבי השיב לו, שכל זה היה נכון אם ההתקשרות לרבי הייתה רק מצדו, והוא רוצה לעשות ‘פסק–זמן’, אבל מה לעשות שההתקשרות היא גם מצד הרבי אליו, והרבי לא מוותר על אף אחד אפילו לא לזמן קצר…

את הנקודה הזאת חשוב שנזכור כל יום מחדש - אנחנו קשורים לרבי והרבי קשור אתנו בעבותות של אהבה, בנפש רוח נשמה ושאר הדרגות. איננו יכולים להתנתק מההתקשרות הזאת.

הדבר השני שאפשר לעשות כדי לחיות את היום הזה, הוא להתכונן על ידי לימוד תורתו של הרבי הקשורה ליום הזה, בעיקר במאמרי “באתי לגני”. אלו המאמרים שקשורים ליום הזה, ליום קבלת הנשיאות. לא בכדי מדי שנה בשנה הרבי ביאר והרחיב אותם. בכלל, אתה נכנס בימים אלה לישיבות ורואה את התמימים שקועים בלימוד ‘באתי לגני’.

הדבר השלישי שיכול לסייע לכל אחד מאתנו להתכונן ליום הזה, הוא להיכנס לאווירה ולהתכונן באופן נפשי.

איך עושים זאת?

עיקר הנקודה היא, כאמור, לנסות להיזכר, לפחות ברמת החוויה, את אותו היום בו זכינו להתקשר לרבי, יום תחילת הנשיאות, את המאמר הראשון של הרבי שחלקו נאמר מתוך בכיות עצומות, כאשר הרבי אומר ש’לא ברצוננו’ וכו’, ואת המטרה של דור השביעי (יש הקלטה מכך, והיא נגישה לכל); להיזכר, מתוך כוח הציור הפנימי, את ההכרזה המרגשת והחגיגית הזאת של הרב נמצוב ‘שיש לנו רבי’. כשנזכרים בזה, רוצים להיות קשורים לזה, להיות חלק מזה.

דרך נוספת שיכולה לעזור להתכונן לי’ שבט, היא דרך ההשפעה שלנו לאחרים, מה שממילא יתן לכל אחד מאתנו לפעול על עצמו. בראש ובראשונה בהשפעה על המשפחה שלנו, ולאחר מכן על שכנים ועל הסביבה במעגלים הרחבים יותר. בימים אלו אפשר לשבת עם המשפחה מול וידאו של הרבי, לחזור באופן המתאים על נקודה משיחה של הרבי, לספר להם על רגעים שלך אצל הרבי. כשאדם משפיע לזולת ממקום אמיתי, זה עוזר גם לו לחוות, להתרגש ולהיות מוכן בנפשו לי’ שבט.

למה באמת כל כך חשוב לחיות את יום קבלת הנשיאות?

באחת ההתוועדויות של המשפיע הרה”ג הרב חיים שלום דייטש, בהן השתתפתי, הוא הרחיב בדיבורו על הצורך להתקשר לרבי. אחד הנוכחים, בחור צעיר שהתקרב לחסידות חב”ד, שאל אותו כך: אם אני לומד אנגלית, אני צריך להתקשר למורה לאנגלית? מדוע אם אני לומד חסידות, אני צריך להתקשר לרבי?

הרב דייטש השיב כדרכו במתק לשון, “נכון שאינך צריך להתקשר למורה לאנגלית, שכן אתה לא מחפש להיות אנגלי או להיות בנפש כאחד מאזרחי המדינות שאזרחיהן מדברים אנגלית. אולם ברגע שאתה מחפש להיות חלק מהמורה ומהעולם הפנימי שלו, אז אין ברירה, צריך להתקשר אליו.

כך בחסידות - ברגע שאנחנו לומדים חסידות, זה לא רק ללמוד מאמר ולהחכים. לימוד חסידות מטרתו להפוך אותי להיות חסיד, או להיות חסיד יותר טוב. זה אורח חיים, וכדי להיות חסיד, צריך להיות מקושר לרבי.

חסידות מבטלת לגמרי את העניין של ‘ישות’, כי ‘ישות’ משמעותה שאני מסתדר לבד, והנחה הבסיסית של חסיד היא, שאני לא יכול להסתדר לבד, ואני צריך את הרבי שישפיע וירומם אותי. אצל חסידים, כל העניין של התקשרות לרבי לא היה בשביל עניין פרטי זה או אחר, אלא ההתקשרות הייתה השער לכל אורח החיים שלנו בקיום תורה ומצוות ובתפקידנו בעולם. כשיש אצל חסיד את ההתקשרות לרבי, אז כל החיים שלו הם ‘חיי רבי’. וכאשר חסיד מקושר לרבי, הרי הרבי מקשר אותו לקב”ה, וממילא כל חיינו הם חיי קדושה.

התפקיד: לרומם

בכלל, אפשר לראות כיצד לאורך השנים הרבי רומם אותנו דרך השיחות ודרך אינספור המכתבים. הרבי הביא אותנו למעמד ומצב נעלה הרבה יותר מכפי השאר. לאורך שנות ההנהגה הרבי לא מניח לנו לשקוט, אלא מכה על קודקודנו ואומר לנו ‘גדל’…

זכיתי ואני מלמד חסידות ל’תמימים’, מלמד את החידוש של חסידות איך היא פועלת בכל הענינים בכל רבדי החיים של האדם, והרעיון הזה אכן גורם לי לחשוב על כך רבות.

כל העניין של חסידות הוא לרומם, לגרום לאדם להיות מאושר מעצם העובדה שהוא יהודי. לא רק באופן של “ברוך השם - אני נושם” (כמאמר הפתגם הרווח), אלא עצם היותי יהודי זו הרגשה שצריך להודות לה’ עליה. זה מה שחסידות נותנת ליהודי. על ידי לימוד חסידות, כל עניין שחסיד עושה ופועל, נעשה באופן אחר מאשר מי שלא למד חסידות ולא זכה להיות מקושר לרבי.

לסיכום, נותרו שלושה שבועות לקראת י’ שבט. מה התחושה הנכונה בימים אלה?

צריך שתהיה התרגשות לקראת… יש אמירה שיום י’ שבט הוא ‘ראש השנה להתקשרות’. זה אכן היום שבו זכינו לקבל את הרבי, זה היום שממנו יש לנו רבי; זו הנקודה המרכזית של היום. ועלינו לפעול בעצמנו להיות מוכנים לקראת המפגש הזה ביום הזה. כשמתבוננים בעניין, עלינו להיות מאושרים שיש לנו רבי, ואם לא מרגישים מספיק מאושרים, צריך לפעול בעצמנו להרגיש כזה, כי זו תמצית מהות החיים של חסיד.

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.