Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן באור החסידות בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור‭ ‬אישי טור למחשבה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תלמוד תמוז תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Thursday
Sep072017

"היום הזה"

זהו ראש השנה

כ”ק אדמו”ר הזקן: היום הזה - הוא ראש השנה, ולכן קוראים פרשת כי תבא לעולם לפני ראש השנה, כי “היום הזה” - הוא ראש השנה. כלומר, כפי שבפרשתנו מדובר אודות כריתת ברית של ה’ עם ישראל, על קיום תורתו ומצוותיו, כך כל שנה לפני ראש השנה צריכה להיות כריתת ברית מחדש על קבלת התורה, שכן בראש השנה - הוא בחינת “מצוך לעשות את החוקים” וגו’.

(לקוטי תורה פרשתנו, מא, ג)

המשכת גילוי אלוקות לכל השנה

כ”ק אדמו”ר האמצעי: המשכת גילוי אלוקות לכל השנה קצוב לאדם מראש השנה, אך במה יתלבש הגילוי האלוקי, באותו יום, במוח או בלב, או במעשה בלבד, דהיינו מה יהיה הממוצע והכלי שעל ידו יומשך גילוי אלוקות, - על כך הוא המשפט בכל יום.

(מאמרי אדמו”ר האמצעי, הנחות תקע”ז ד”ה זה היום תחלת מעשיך, עמ’ שכו)

שופר בגימטריא דבש

כ”ק אדמו”ר הצמח צדק: בלקוטי תורה  לפרשתנו מביא כ”ק אדמו”ר הזקן שהמילים: “ודבש היום הזה ה’ מצוך”, שבפרשה, הם בראשי תבות הוי’, שם השם. היום הזה - הוא ראש השנה. ובפרי עץ חיים כותב ש”שופר”, בגימטריא דבש. וטעם הדבר: השופר גורם תענוג לה’ וממשיך תענוג זה לבריאה, וכן עניינו של הדבש - ענג.

(יהל אור על תהילים פרק פא, עמ’ רצב)

האמרת היום

כ”ק אדמו”ר מהר”ש:  פירוש הפסוק “את ה’ האמרת היום, והוי’ האמירך היום” - “היום” הוא ראש השנה, שכל מקום שנאמר בו “היום” סתם, עוסק בראש השנה. וזהו ענין “האמרת” - שעל ידי לימוד התורה למטה, פועלים את אמירת עשרה המאמרות של בריאת העולם - למעלה, על ידי ה’, מחדש.

(ספר המאמרים תר”ל עמ’ רצ)

המאמרות והדיברות

כ”ק אדמו”ר מהורש”ב: מבואר בזוהר על הפסוק “עשרה עשרה הכף בשקל הקודש”, שעשרה המאמרות שבהם נברא העולם, מתאחדים עם עשרת הדיברות, ועל ידי זה נעשה “שקל הקודש” - מציאות אחת (מובן מכך, שעל ידי לימוד התורה הכלולה בעשרת הדיברות, פועלים, שתהיה אמירת עשרה המאמרות שבהם נברא העולם, מחדש).

(קונטרס ומעין, מאמר טז פ”א. סה”מ דברים ח”ב לכ”ק אד”ש מה”מ עמ’ מג)

הסכת ושמע ישראל

כ”ק אדמו”ר מוהריי”צ: “הסכת ושמע ישראל, היום הזה נהיית לעם”. זוהי כריתת ברית על שמירת התורה ולימודה. המילה הסכת מורכבת משתי מילים: הס - כתת. חז”ל מבארים שבתחילה, צריך התלמיד להיות בבחינת הס - ביטול, להקשיב לדברי הרב, ואחר כך, לעסוק בדברי הרב ולהתבונן בהם - “כתתנה”, הקשה עליה מה שיש לך להקשות (גמרא, ברכות, סג, ב). כלומר: הסכת ושמע ישראל! - כל עניינו של “הסכת” - נקודת ההשכלה בבחינת חכמה שבנפש (“הס”) וההבנה וההשגה של הבינה בשבנפש (“כתת”), מתבטא ב”שמע ישראל”, דהיינו שהשמיעה - ההבנה והקליטה הפנימית, תגלה את ה”ישראל” - נקודת היהדות בגלוי ובפועל. שכן עיקר העבודה הוא, שיהיה השמע של ישראל בגלוי בעבודה בפועל, שזה מעיד על שמיעה והפנמה אמיתית.

(ספר המאמרים תרצ”ג, עמ’ תצו)

יתרון האור מתוך החושך

כ”ק אדמו”ר מלך המשיח שליט”א: מבואר בקבלה ובחסידות שהראשי תבות של “(זבת חלב) ודבש היום הזה הוי’” - יוצר צירוף של “הוי’”. וצריך ביאור מדוע נרמז הקשר דווקא במילה “ודבש”? והביאור: השלימות של הכניסה לארץ ישראל אודותיה מבואר בפסוק, נעשית דווקא על ידי ההעלם והסתר שבינתיים, וזה פועל שנעשה כתוצאה מכך - “יתרון האור מתוך החושך”. וזה ממש כעניין הדבש, שגם בו ישנו העניין של יתרון האור מן החושך, כי הדבש נעשה על ידי הדבורה שהיא שרץ טמא (“חושך”), ודווקא על ידה באה מתיקות הדבש…

(ספר המאמרים דברים, חלק ב, עמ’ סז, מאמר ד”ה היום הזה ה”א מצוך וגו’)

וענית ואמרת: עד מתי?!

בכל הנ”ל נוסף לימוד מיוחד בנוגע לגאולה, שצריכה לבוא תיכף ומיד ממש (על פי כל הסימנים) . . וכיון שזהו ענין הכי עיקרי שהזמן גרמא - כי על פי כל הסימנים הייתה הגאולה צריכה לבוא כבר לפני זמן רב - מובן שה”וענית ואמרת לפני ה’ אלוקיך”, ובפרט בחודש אלול כאשר “רשאין כל מי שרוצה להקביל פניו והוא מקבל את כולם בסבר פנים יפות ומראה פנים שוחקות לכולם” - צריכה להיות בקשה מיוחדת (בקול רם) “עד מתי”?!
. . שתבוא כבר הגאולה בפועל ממש.

(משיחות ש”פ כי תבוא תנש”א)

 

 

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.