Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן באור החסידות בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור‭ ‬אישי טור למחשבה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תלמוד תמוז תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Thursday
Aug172017

אחרי ה' אלוקיכם תלכו וגו'

“אחרי ה’”

כ”ק אדמו”ר הזקן: אהבת ה’ נקראת בשם הליכה, כמו שכתוב “הלוך ונסוע הנגבה”. מה שמפתח ומגלה אהבה זו אל הגילוי, היא ההתבוננות בכך, שמקור חיי הבריאה, מגיע מבחינה שאינה אלא זיו והארה ממנו יתברך, והיא ספירת המלכות. אולם עצמותו ומהותו יתברך נעלה גם מלהיות מקור חיי הבריאה. משום כך, כאשר יתבונן האדם בכך שכל השתלשלות העולמות אינה אלא רק מזיו אורו יתברך, בעוד שנשמות ישראל הם חלק ה’ ממש, ונמשכו מעצמותו יתברך, בבחינת “עם קרובו”, מזה יגיע לאהבה את ה’ בתענוג נפלא לאין קץ. זהו “אחרי ה’” : שמתבונן שמקור חיי הבריאה הוא רק מבחינת “אחרי ה’” - בחינת אחוריים ביחס לעצמותו יתברך, אזי “תלכו” - נפעלת בו אהבת ה’, וילך בה מדרגה לדרגה.

(לקוטי תורה, פרשת ראה, יט, ד)

יראה - ראיה

כ”ק אדמו”ר האמצעי: “אחרי ה’ אלוקיכם תלכו” - זו בחינת אהבת ה’ ברצוא לה’, מקבל אז האדם על עצמו, שאהבה זו תביא אותו ל”שוב”, דהיינו לקיום המצוות. זהו שנאמר מיד בהמשך הפסוק: “ואותו תיראו”. מלשון יראה ומלשון ראיה, שכן על ידי הליכת האדם בדרכי ה’ ואורחותיו במצוות מעשיות, יראה את פני ה’ ממש!

(שערי תשובה, שער התפלה, לו, ג)

תכלית עבודת הנסיונות

כ”ק אדמו”ר הצמח צדק: לפני הפסוק אחרי ה’ אלוקיכם תלכו וגו’, נאמר: “כי מנסה ה’ אלוקיכם אתכם לדעת” וגו’. זהו הקשר בין הפסוקים:  מנסה - עבודת ה’ שעל ידי העמידה בנסיון, מביאה את האדם לבחינת “דעת את ה’” בנפש. זוהי תכלית עבודת הנסיונות, לרומם את האדם לבחינה זו. ברם, אם אין בינה אין דעת, וזוהי הבינה וההתבוננות בבחינה של “אחרי ה’”, שאלו הבירורים שנפלו בשבירת הכלים, וניצוצות אלו אינם מעצמותו יתברך, אלא רק מבחינת “שם”, כמשל השם, שאינו נוגע לעצם האדם. וזהו אם כן הקשר בין שני הפסוקים הסמוכים זה לזה.

(דרך מצותיך, מאמרי הצמח צדק, עמ’ קפח, א)

“כתר המיומן”

כ”ק אדמו”ר מהר”ש: בפסגת תפילות יום הכיפורים, תפילת נעילה, אנו אומרים “כתר המיומן”. הכוונה היא לכך שבחינת הכתר, עתיק יומין, נאמר עליה ש”לית שמאלא בהאי עתיקא” (אין שמאל באותו עתיק יומין). זהו שהגאולה נקראת קץ הימין, כלומר קץ כזה שהוא בחינת ימין, שזהו הגילוי מבחינת הימין - שהוא בחינת עתיק יומין שבכתר. וגלוי אלוקי עליון ונצחי זה יהיה כשאחרי ה’ אלוקיכם תלכו וכו’, ואחר כך, ובו תדבקון, שישראל יתאחדו עם אלוקות ממש - “שיהיו לאחדים”.

(תורת שמואל, תרכ”ט, מאמר ד”ה אחרי ה”א תלכו, עמ’ שיח)

“ובו תדבקון”

כ”ק אדמו”ר מהורש”ב: ענין “ובו תדבקון” - הוא בחינת יחידה שבנפש שדבוקה בבחינת “יחיד”, באופן של דבקות “עצם” ב”עצם”, שהם כדבר אחד ממש.

(המשך תער”ב, חלק שני, עמ’ תשצ)

כוחו של הנסיון

כ”ק אדמו”ר מוהריי”צ: חסידים הראשונים קיבלו מהרביים ללמוד כל יום פרשת השבוע עם פירוש רש”י וגם כמה שורות מהספר “כתר שם טוב”, לכל הפחות פעם או פעמיים בשבוע. זקני החסידים, ביארו את שייכות העניינים של לימוד רש”י ולימוד כתר שם טוב, בכך ששני קדושי עליון אלו נולדו רק לאחר שה’ העמיד את אבותיהם בנסיון:

לאביו של רש”י הייתה אבן טובה, שרצו לקנותה עבור עבודה זרה, והוא השליכה לים, ובזכות זה נתנו לו את בנו - רש”י. כמו כן, ידוע, שאביו של הבעש”ט היה מכניס אורחים גדול, ופעם אחת הגיע אליו עני בערב שבת קדש מאוחר מאוד, מלובש בבגדי חול, והעלים עיניו מזה, וקירב אותו במאכל ובמשתה בהתקרבות גדולה. אחרי שבת גילה לו האורח, שהוא אליהו הנביא שבא לנסותו, ובזכות העמידה בניסיון הזה זכה לבן - הבעש”ט.

(ספר השיחות תש”א עמ’ 43)

אלול, ראש השנה, עשרת ימי תשובה ויום הכיפורים

כ”ק אדמו”ר מלך המשיח שליט”א: העבודה של חודש אלול היא באופן של “אחרי ה’ אלוקיכם תלכו”. בימי הסליחות ובפרט בראש השנה היא העבודה של “אותו תיראו” - שאז הוא זמן היראה, כי הוא נורא ואיום. “ואת מצוותיו תשמורו” היא המצוה של תקיעת שופר, וזהו שמסיים “ובקולו תשמעו” - שהוא קול השופר, “קולו” - שצריך לשמוע את קול השופר שלמעלה, בחינת “קולו של הקב”ה”. “ואותו תעבודו” - זוהי העבודה של עשרת ימי תשובה וגם ראש השנה ויום הכיפורים בכלל זה. “ובו תדבקון” - זוהי עבודת יום הכיפורים ובמיוחד כפי שמתבטא בסיום תפילת נעילה, שאז אומרים שמע ישראל, וצריך לכוון למסור נפשו בפועל, שהוא עניין העבודה באופן של דביקות, שנעשה דבר אחד עם ה’.

(מאמר ד”ה אחרי הוי’ אלוקיכם תלכו, ש”פ ראה מבה”ח וער”ח אלול ה’תשי”ד)

חדורים ברוחה של הגאולה

יש לפרסם ולעורר בכל מקום ומקום ע”ד העבודה המיוחדת דחודש אלול המרומזת בחמשת הראשי–תיבות דתורה תפלה גמ”ח תשובה וגאולה (כנ”ל ס”ה), ובהדגשה מיוחדת בנוגע לר”ת החמישי, ענין הגאולה, כפי שחודרת בכל עניני העבודה, עי”ז שחדורים ונעשים ברוחה של הגאולה (כולל ובמיוחד ע”י לימוד התורה בעניני הגאולה וביהמ”ק), מתוך צפי’ וודאות גמורה שתיכף ומיד ממש רואים בעיני בשר ש”הנה זה (המלך המשיח) בא”. (דבר  מלכות ראה תנש”א)


Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.