Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #1137 #1138 #1139 #1140 #1141 #1144 #1146 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ' מרחשון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Thursday
Jul272017

אלה הדברים

אלה - לשון גילוי

כ”ק אדמו”ר הזקן: ביאור מלת אלה הוא הוראה על דבר הנראה ונגלה בגלוי. ולפיכך משנה תורה - ספר דברים, מתחיל ב”אלה הדברים” כי הם הדברים אשר דבר משה אל כל ישראל בגלוי, אולם בספרים הראשונים נאמר וידבר ה’ אל משה, וכתוב במשה - “וישמע את הקול מדבר אליו”, כלומר שמשה לבדו שמע וכל ישראל לא שמעו. ולכן נקרא ספר דברים - משנה תורה, מלשון משנה למלך, שכן אינה בבחינת התורה עצמה, שנאמר בה וידבר ה’ אל משה בבחינת העלם, אלא הוא גילוי התורה אשר דבר משה אל כל ישראל!                (לקוטי תורה במדבר, טו, ג)

משפט - תוכחה שברמז

כ”ק אדמו”ר האמצעי: מה שנאמר ציון במשפט תפדה, מורה על בחינת תורה, שכן “משפט” הוא עניין התורה (ומבאר אדמו”ר מה”מ, שבתורה שבכתב המצוות הן ברמז, כשם שהתוכחה של פרשת דברים, שסיום הפטרתה הוא בפסוק ציון במשפט וגו’, היא ברמז).

(מאמרי אדמו”ר האמצעי, דברים חלק א’ עמ’ קח. סה”מ דברים דאדמו”ר מה”מ שליט”א, עמ’ לט)

תוכחה שברמז ותוכחה שבגלוי

כ”ק אדמו”ר הצמח צדק: צריך להבין מהו הטעם לכך שאת התוכחות שבפסוק אלה הדברים אמר משה ברמז, בעוד שבמקומות אחרים הוכיחם בגלוי? אלא שהרמ”ז פירש שהתוכחה הנוגעת לבחינת חכמה ובינה, היא תוכחה מוסתרת ואילו התוכחה הנוגעת לתיקון המידות, היא תוכחה בגלוי. ובעבודת האדם: כשצריך לתקן את הנפש רוח נשמה שלו, הרי זה על ידי תוכחת מגולה, ואילו כשצריך לתקן את החיה יחידה שבנפש, הרי זה על ידי תוכחה שברמז.      (אור התורה, דברים, עמ’ יא)

לגלות את האהבה המסותרת שבכל יהודי

כ”ק אדמו”ר מהר”ש: בזה יובן ענין מעלת דברי תוכחה שהוכיח משה את ישראל בתחילת משנה תורה - ספר דברים, על דרך הנסתר: תוכחה זו נמשכת מבחינת גבורות שבחכמה דאצילות, ופעולתה בנפש האדם היא גם במישור הנסתר:  להוציא ולגלות את בחינת האהבה המוסתרת שיש בכל איש הישראלי, שהיא בבחינת רצון פשוט ואמונה פשוטה, להיכלל ולהתבטל אליו יתברך, באופן שלמעלה מטעם ודעת. וזהו שאמר במשנה תורה - “אל כל ישראל” ולא אמר “בני ישראל” כמו שאמר בכל ארבעת הספרים.  
                    
(תורת שמואל תרל”ב ח”ב, עמ’ תכו)

התגלות שהיא כמו ה”עצם”

כ”ק אדמו”ר מהורש”ב: כל התורה נאמרת באופן של “שלישי המדבר”, כגון: “וידבר ה’ אל משה”, שזהו כעין ששלישי מדבר אודות ה’ ומשה. אולם ספר דברים נאמר באופן של “מפי עצמו”, שמשה עצמו מדבר, וכגון: “ואתחנן אל ה’”. והנה, הפרשה פותחת ב”אלה הדברים אשר דיבר משה אל כל ישראל”, דהיינו שפסוק זה הוא באופן של “שלישי המדבר”, בשונה מכל הספר!

והטעם לכך הוא, שבא פסוק זה להורות, שגם משנה תורה, הוא מה’, שלכן פתח באופן של “שלישי המדבר”, שכן זו בחינת “אדם קדמאה” - שלמעלה מאצילות, כפי שזה בכל התורה. לאמור: אף שספר “אלה הדברים” הוא בחינת התגלות, אבל ההתגלות היא כמו העצם.

(המשך תער”ב, ש”פ דברים תער”ג, עמ’ שמג)

אלה הדברים - שימו לבבכם…

כ”ק אדמו”ר מהוריי”צ: בתחילת ספר דברים נאמר: “אלה הדברים אשר דיבר משה”, ובפרשת האזינו נאמר: “ויכל משה לדבר את כל הדברים האלה אל כל ישראל ויאמר אליהם שימו לבבכם”. משה רבינו אף שהיה משכיל נפלא, שהיה במדריגת חכמה דאצילות, בכל זאת, דיבורו אל עם ישראל הוא באופן של “עובד”. משכיל אמיתי מוכרח להיות “עובד”. משה רבינו , הגם שהיה משכיל נפלא, דיבוריו הם דיבורי “עבודה”. שכן, כדרכו של “עובד”, מוצא הוא בכל דבר, את הנוגע לפועל. והפועל של “אלה הדברים” הוא: שימו לבבכם”!                   (ספר השיחות תרצ”א עמ’ 248)

לגלות את עצם הנשמה

כ”ק אדמו”ר מלך המשיח שליט”א: “ציון במשפט תפדה” - מורה על ה”ציון” שבנפש, שהוא עניין עצם הנשמה, בחינת “יחידה”. ופדייתה היא על ידי “משפט” - שהיא בחינת התורה. וזה כנגד בחינת התוכחה הנסתרת, שנרמזת ב”אלה הדברים”, שתוכחה זו מופנית אל עצם הנשמה, לגלותה מההעלם אל הגילוי.                 (ספר המאמרים דברים, מאמר ד”ה אלה הדברים, עמ’ מא)

פסק דין: הקב”ה צריך להביא את הגאולה

…ובפרט שנוסף על ריבוי התפלות והבקשות דבני–ישראל, ישנו גם הפסק–דין של כמה–וכמה רבנים ומורי–הוראה שליט”א (ומספרם הולך וגדל) שהקב”ה מוכרח (כביכול) להביא את הגאולה תיכף ומיד ממש, נוסף על הפסק–דין מפורש בתורה ש”כלו כל הקיצין”, וההכרזה והפסק–דין של כ”ק מו”ח אדמו”ר נשיא דורנו לפני יותר מארבעים שנה: “לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה”, כיון שכבר סיימו כל עניני העבודה, ואין הדבר תלוי אלא בהקב”ה!… ומהפסק–דין של רבנים ומורי–הוראה זוכים תיכף ומיד לקיום היעוד שבסיום ההפטורה דשבת חזון: “ואשיבה שופטיך כבראשונה וגו’”…         (ש”פ דברים תש”נ)

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.