Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן באור החסידות בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור‭ ‬אישי טור למחשבה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד רמב"ם לימוד תורה לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו משה רבינו משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך נזכרים ונעשים ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תלמוד תמוז תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Wednesday
May172017

בחוקותי תלכו

חקיקה המביאה להליכה

כ”ק אדמו”ר הזקן: טעון ביאור: מפני מה קשורה ההליכה עם חלק החוקים דוקא? אלא שהבדל יש בין אותיות החקיקה לאותיות הכתובות בדיו על גבי קלף. שאלו האחרונות הן חומר שונה מהקלף בעוד שאותיות החקוקות באבן הם בחומר ומחומר האבן ממש.

כך הוא ההבדל בין לבוש המחשבה החקוק בנפש לעומת לבוש הדיבור המופנה אל הזולת. כך שהקשר העמוק עם בורא עולם נובע מבחינת “נשמה שנתת בי טהורה היא” - בחינת הכתר - כאותיות החקיקה לעומת “אתה בראתה” וכו’ - כאותיות על גבי קלף.

וזהו “בחקתי תלכו”. ההליכה מחיל אל חיל באהבת ה’ הנובעת מ”כתר” נובעת מבחינת החקיקה שבנפש, בחינת טהורה היא. וזהו הטעם לכך שאפילו קל שבקלים מוסר נפשו כדי לא להיפרד מה’ שכן אהבת ה’ זו היא למעלה מטעם ודעת. וחיזוק יש בגילויה דוקא כאשר מקיימים את החוקים אשר הם למעלה מטעם ודעת.

(לקוטי תורה, בחוקותי מו ואילך)

 

מעלת החוקים

כ”ק אדמו”ר האמצעי: משל למה הדבר דומה? לאב האהוב המצוה לבנו שלא יעשה דבר מסויים, ולא פירש לו טעמו של דבר, אשר אין ספק שיקיים הבן הנאמן את הציווי יותר מאשר אם היה האבא מפרש לו טעם. וזו מעלת החוקים שהיהודי מקיימם דוקא מבלי לדעת טעמם, וזה מקרב אותו אל ה’ באופן הכי נעלה.

(הקדמת נר מצוה ותורה אור ד ואילך)

 

להיות מהלך

כ”ק אדמו”ר הצמח צדק: מהכתוב “אם בחקתי תלכו” לומדים אנו שצריך האדם להיות “מהלך”. והליכתו מדרגה לדרגה נעשית על ידי התורה והמצוות שמקיים הוא בעולם הזה.

(יהל אור עמ’ רמא)

 

עומדים ומהלכים

כ”ק אדמו”ר מהר”ש: מהכתוב “ונתתי לך מהלכים בין העומדים האלה” מסיקים אנו ששתי בחינות הן: עומדים ומהלכים. עומדים כיצד? - יתבונן האדם בעצמות אין סוף ברוך הוא ש”הוא ואין בלתו” ויקבל רגש של ביטול לה’ באופן הכי נעלה. ורגש זה יסיר ממנו כל קשר לתאוות העולם הזה. מהלכים כיצד? אחר שביטל האדם כל תאוותיו הגשמיות יתבונן בעניינם המעוררים אהבת ה’ והלך מחיל אל חיל במדרגות אהבת האדם לקונו.

(תורת שמואל תרל”ה ח”ב עמ’ שסה)

אם בחקתי

כ”ק אדמו”ר מהורש”ב: כתוב: “אם בחקתי תלכו ונתתי גשמיכם” וגו’. כלומר שעל פי הכתוב “רעייתי פרנסתי” הרי שכאשר ישראל מקיימים תורה ומצוות אזי ממשיכים אור אלוקי בעולמות העליונים ובעולם הזה הגשמי, ומאור אלוקי זה נמשך גם השפע הגשמי הדרוש לבני ישראל.

(סה”מ תער”ב ח”ג עמ’ א’תכו)

 

אור התורה במצוותיה

כ”ק אדמו”ר מוהריי”צ: רש”י מפרש: “אם בחקתי תלכו - שתהיו עמלים בתורה. מהו עניינו של עמל זה? אלא שבא ללמדנו שעמל התורה צריך להיות בכזה אופן שאור זה יאיר בתוככי המצוות המעשיות שמקיימים ישראל.

(סה”מ תרצ”ב  עמ’ שצה)

 

עבודה למה?

כ”ק אדמו”ר מלך המשיח שליט”א: “אם בחוקותי תלכו”. נמצא שהתנה ה’ את מתן השכר בכך שיעשו את המצוות מתוך עבודה דוקא. וכל כך למה? הרי ה’ הוא עצם הטוב ומדוע מתנה זאת בתנאי כה קשה?

אלא  שהיא הנותנת: דוקא משום שטבע הטוב להטיב, ידוע לה’ שהטוב והנעים ביותר לאדם הוא שיבצע מצוות מתוך ידיעה שהדברים קשים הם ובאו כלפיו ביגיעה רבה, ומתוך עבודת האדם.

(תורת מנחם כח ח”ב עמ’ 58)

חסר מעשה אחד, אך לא יודע בדיוק איזה…

…ובפרט לאחרי שכבר פעלו את הענין ד”יפוצו מעינותיך חוצה” - כמה השיעור לפעול בהענין ד”יפוצו מעינותיך חוצה”! כבר פעלו זאת יותר מכפי החיוב, ובאופן דלמעלה ממדידה והגבלה - וישנה הבטחת מלך המשיח להבעש”ט, שבשעה ש”יפוצו מעינותיך חוצה”, קאתי מר דא מלכא משיחא. אלא, מאחר שמשיח עדיין לא בא, כנראה שחסר עוד איזה מעשה אחד . . ומאחר שלא יודעים בדיוק איזה . . הרי יתכן מאד שפעולה אחת שלו . . תכריע את כל העולם כולו לכף זכות, ותביא את התשועה וההצלה דביאת משיח צדקנו.

(ש”פ בחוקותי תשמ”א - בלתי מוגה)

 

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.