Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן באור החסידות בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור‭ ‬אישי טור למחשבה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד רמב"ם לימוד תורה לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו משה רבינו משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך נזכרים ונעשים ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תלמוד תמוז תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Wednesday
May102017

"והניף את העומר"

 

הכנה למתן תורה

כ”ק אדמו”ר הזקן: כדי לקבל את התורה שהיא גילוי רצונו יתברך כביכול, למטה בעולם הזה הגשמי, הוצרך שיהיה קודם לכך וכהכנה לכך, בחינת ביטול הנפש הבהמית, בנוסף להתעוררות וההכנה של הנפש האלוקית. הכנה זו נעשית על ידי הנפת העומר וספירת העומר, שעומר זה הינו מן השעורים, שהם מאכל בהמה, מה שרומז על הנפש הבהמית.    (לקוטי תורה, פרשת אמור)

 

לרצונכם

כ”ק אדמו”ר האמצעי: נאמר: “והניף את העומר לרצונכם”. עומר שעורים זה מורה על העבודה בבירור וזיכוך ורתימת הנפש הבהמית לעבודת ה’. זהו שנאמר “לרצונכם”. לאמור: שיתהפכו שבעת המידות הרעות של נפש הבהמית, מן הקצה אל הקצה. והרי זה כעניין “דם נעכר ונעשה חלב”, שדם הבהמה הופך להיות חלב, כך הופכות מידות אלו להיות מידות שבקדושה, ולא די בכפייתן בלבד, אלא להפיכתן קדושה, ש”רצונכם” נהיה רצון הנפש האלוקית שכוללת בקרבה את מידות הנפש הבהמית שנהפכו לקדושה.                (תורת חיים, שמות חלק א’, קיז, ג)

 

מתרומת הלשכה

כ”ק אדמו”ר הצמח צדק: מנחת העומר באה מתרומת הלשכה שהיה לכל ישראל חלק בו, כיוון שהשפעה זו, הנפעלת על ידי הנפת וספירת העומר, המשפיעה שפע רב למלאכים, ועל ידי כך גם לישראל, נפעלת על ידי כל ישראל בעבודתם זו, כמו שכתוב: “קדש ישראל לה’ ראשית תבואתו” (ירמיהו ב, ג).                     (דרך מצותיך, מצות הקרבת וספירת העומר, כז, א)

 

ש(י)עור ה’

כ”ק אדמו”ר מהר”ש: זהו “והניף את עומר”, כי העומר הוא של שעורים, ושעורים הם מאכל בהמה, המורה על הנפש הבהמית ושרשה בחיות המרכבה שלמעלה. זהו ששעורה הוא נוטריקון “שעור (ש’ בחיריק) ה’”, שמורה על ההתבוננות שמתבונן כל אחד ואחד לפי אופן השיעור והיכולת הרוחנית והמעשית שלו, שבהתאם לכך מתהפכת נפשו הבהמית. (תורת שמואל תרל”ג ח”א עמ’ שה)

 

ברעותא דליבא

כ”ק אדמו”ר מהורש”ב: מה שנאמר “והניף את העומר לרצונכם”, מורה על כך שלא די בעבודה שבזיכוך הנפש הבהמית, אלא צריך גם שיעבוד האדם את ה’ ברעותא דליבא, כלומר, ברצון העמוק והפנימי ביותר של ליבו, להעמיק ולהתבונן בכבוד ה’, מה שמעורר המשכה אלוקית מעצמותו ומהותו יתברך.             (המשך תער”ב, חלק שני, ש”פ אמור, עמ’ תתקעו)

 

מידות מתוקנות

כ”ק אדמו”ר מוהריי”צ:  עניין הספירה הוא להמשיך המשכת המוחין למידות. שכן ספירה עניינה הוא בהירות, ובהירות המידות נעשית על ידי המוחין דווקא, המכוונים את המידות שיהיו מתוקנות על פי השכל האלוקי.  (ספר המאמרים תרצ”ב, עמ’ שנז)

 

אהרן הכהן הגדול

כ”ק אדמו”ר מלך המשיח שליט”א: הבירור של מידות הנפש הבהמית נעשה על ידי גילוי אהבה רבה לה’, באופן שלמעלה מטעם ודעת, שזהו מה שנאמר “והניף את העומר”, שנאמר על אהרן הכהן הגדול, שמדריגתו היא אהבה רבה בלי גבול, שדווקא אהבה רבה זו יכולה לפעול את בירור המידות של הנפש הבהמית, ועבודה זו פועלת עליה גם בנפש האלוקית.

(תורת מנחם, כרך כג, שנת תשח”י, חלק שלישי, עמ’ 20)

מדוע משיח צריך להיות מזרע שלמה?

. . אילו זכו היתה מלכות שלמה שלימות ענין המלכות ובית ראשון הי’ הבית הנצחי, בגאולה נצחית; אבל בגלל שנתערבו ענינים בלתי רצויים, הי’ לאח”ז “קרוע אקרע את הממלכה” (למלכות יהודה ומלכות ישראל), ואח”כ הי’ החורבן, ולאח”ז - חורבן בית שני, וגלות זה האחרון - עד שתחזור שלימות ענין המלכות ע”י מלך המשיח, למעלה ממלכות שלמה, כש”מלך אחד יהי’ לכולם למלך גו’ ולא יחצו עוד לשתי ממלכות עוד”, “ודוד עבדי נשיא להם לעולם”.

עפ”ז י”ל ההדגשה שמשיח הוא “מבית דוד ומזרע שלמה” - כי החידוש של משיח יהי’ מורכב ממעלת דוד (מלכות) ומעלת שלמה (שלום), עי”ז שלמשיח יהי’ שלימות ענין המלכות, כולל חכמה שבמלכות (כמו שמתגלה ע”י “גולה”, חכמת מצרים), עד ש”אותו המלך שיעמוד מזרע דוד בעל חכמה יהי’ יותר משלמה”, עד שלימות ענין המוחין (בבחי’ פלא), נוסף על מוחין ומדות ומלכות - כמ”ש “ונחה עליו רוח ה’ רוח חכמה ובינה רוח עצה וגבורה רוח דעת ויראת ה’”. וכידוע שמשיח יהי’ הן מלך והן רב, “וילמד כל העם” תורה, כולל - הנפלאות של פנימיות התורה.              (‘דבר מלכות’ - משיחת ש”פ אמור תנש”א)

 

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.