Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן באור החסידות בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור‭ ‬אישי טור למחשבה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום כיפור יומן המאסר יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד רמב"ם לימוד תורה לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו משה רבינו משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך נזכרים ונעשים ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תלמוד תמוז תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Wednesday
May102017

ערב המלחמה מבקש הרבי: שיידעו שיש נביא בישראל

חודשים אחדים לפני מלחמת ששת–הימים נשא הרבי מלך המשיח שיחה מופלאה, בה ביאר את עניינה של מצרים וחורבנה! בסיום השיחה, הוסיף הרבי באופן מפתיע הסבר נפלא לעובדה שהמטרה והתכלית של כל העניינים, הם בשביל ישראל ובשביל שכולם יידעו שיש נביא בישראל! • במלאת חמישים שנה למלחמה

בעמדנו חמישים שנה לאחר מלחמת ששת הימים, כדאי להתעכב לא רק על הניסים והנפלאות שראינו אז אצל הרבי שליט”א מלך המשיח, אלא כיצד מלמד אותנו הרבי להסתכל על המצב. דבר שבעיניים פשוטות אולי נשמע הזוי. אולם לנו אין ספק כי אכן כך הם הדברים לאמיתתם.

בפשטות הייתה כאן מלחמה תקיפה של שונאי ישראל מכל הכיוונים נגד עם ישראל שבארץ הקודש. כאשר בפעם הראשונה עמדו בני ישראל לבדם נגד כמה מדינות ערב (לעומת “מבצע סיני”, בו היו אנגליה וצרפת רשמית לצדנו במלחמה. ואף שלחו מטוסים לעזרה, בגלל החשש שימנעו מהם את המעבר בתעלת סואץ). הערבים איימו כי הם עומדים ח”ו להטיל את שונאי ישראל (בלשון סגי נהור) לים. בארץ  ישראל קינן פחד וחשש גדול ממה שעלול ח”ו לקרות. והרבי מלך המשיח הי’ “המרגיע הלאומי”, שהכריז כי “אין לפחד ואין להפחיד. ובוודאי ובוודאי לא ינום ולא יישן שומר ישראל”. למרות אזהרות חוזרות ונשנות מממשל ארה”ב, הרבי לא נתן בשום אופן להורים שבניהם למדו בארץ ישראל להחזיר את בניהם לארצות הברית עד יעבור זעם. והבטיח ברורות, ודבריו צוטטו בכל כלי התקשורת בארץ ישראל ובעולם, כי ה’ שומר ומגן על עם ישראל ועל כל יהודי, עומד להיות ניצחון גדול, ובעוד מספר ימים יהיה הכותל המערבי בידינו. דברים אלו נסכו עידוד רב בעם ישראל. אולם כל זה הוא רק חלק קטן מהעניין. 

המשימה: להרגיע יהודים

בש”פ וארא תשכ”ז, כמה חודשים לפני מלחמת ששת–הימים, אמר הרבי שיחה מופלאה בקשר למאורע זה. ואותה שיחה מופלאה הגיה הרבי והוציא לאור ב”ליקוט” לש”פ וארא ה’תנש”א, ממש לפני תחילתה של מלחמת המפרץ (נדפסה בלקוטי–שיחות חלק לו עמוד 33-7).

בשיחה זו מבאר הרבי את הקשר הכללי שבין הפטרת וארא לפרשה. בכך שבהפטרה מסופר אודות הציווי ליחזקאל להינבא “על פרעה מלך מצרים .. ועל מצרים כולה” אודות החורבן שיביא הקב”ה עליהם, “וידעו כל יושבי מצרים כי אני ה’”. שזהו גם תוכן הפרשה, המספרת אודות המכות שהביא הקב”ה על המצרים, שעל–ידם “וידעו מצרים כי אני ה’”.

בסיום השיחה מוסיף הרבי הסבר נפלא לכך שההפטרה מסתיימת בפסוק “ביום ההוא אצמיח קרן לבית ישראל, ולך אתן פתחון פה בתוכם וידעו כי אני ה’”. שלכאורה אין זה שייך לגוף המלחמה וחורבן מצרים. אלא שבזה מודגש, שהמטרה והתכלית של כל עניינים אלו הנעשים מאת ה’ היא בשביל ישראל. ולא רק בשביל כלל ישראל, אלא במיוחד כדי שכולם ידעו כי יש נביא בישראל. ולמרות שכבר ידעו זאת קודם, אך לא כולם ממש האמינו. היו עדיין כמה בודדים שלא הכירו בכך. ובשביל זה עשה הקב”ה את כל העניין, כדי שכולם, גם אותם מעטים שלא ידעו מזה עד אז, ידעו עתה כי יש נביא בישראל!

ובלשון קדשו: ובפסוק זה יש תוספת הדגשה בזה גופא:

בעת נבואתו על מצרים, ופשיטא בעת נבואתו על נבוכדנאצר, הי’ יחזקאל נביא ידוע במשך כמה שנים, ורוב בני–ישראל האמינו בו כנביא. ומכל–מקום מוסיף כאן בנבואה זו “ולך אתן פתחון פה בתוכם גו’”, שבני–ישראל יראו שנתקיימה נבואתו ויאמינו בדבריו. והקב”ה עושה מלחמת נבוכדנאצר ומצרים, שהיו אז ב’ ממלכות אדירות, והי’ מאורע גדול ביותר שהשתתפו בו אלפים ורבבות אנשי חיל כו’. וכל זה בשביל ש”לך אתן פתחון פה”, שיבוא מזה תועלת לישראל. ולא רק לכלל ישראל, אלא אף למתי מספר דבני–ישראל (שלא האמינו ביחזקאל).

ויש ללמוד מכאן הוראה בעבודת האדם בזמן הזה: נוסף על העיקר שבני–ישראל צריכים לידע שכל מה שנעשה בעולם, אפילו בין אומות העולם, הכל הוא בשביל ישראל. וכדאיתא בילקוט שהקב”ה אומר לבני–ישראל “בני אל תתייראו, כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם”. ולכן אין לבני–ישראל לירא, אלא להתחזק בביטחונם בה’, ולהתאמץ יותר בשמירת התורה והמצוות בפועל ממש, כהכנה לגאולה העתידה לבוא בקרוב ממש .. ומשמיענו הנביא בהפטרה זו, שהקב”ה עשה מלחמות גדולות ואדירות בשביל התועלת שתצא אפילו למתי מספר דבני–ישראל שישמעו לדברי הנחמות של יחזקאל הנביא.

זאת אומרת, לא זו בלבד שהיה עלינו אז (וכמובן גם ובעיקר היום) לפרסם את כל זה מפני שצריך להיות אכפת לנו מיהודים אחרים הזקוקים לעידוד. ואף לא רק משום שאפילו מצד אנושיות גרידא מוטל על כל מי שרואה מישהו פוחד וחושש, ויודע שבידו להרגיעו ולעודדו בדברים אמיתיים ונכונים ונצחיים בכל מאת האחוזים, חייב הוא וזכאי לעשות זאת. אלא הרבה יותר מכך: כל מאורעות אלו אינם מתרחשים אלא בכדי לפרסם את נבואתו של הרבי מלך המשיח שליט”א, ולהביא את בני–ישראל להכרה שישנו “שופט הדור ויועץ הדור ונביא הדור”, ה”נבואה שישנה במלך המשיח עוד קודם הגאולה”, שהוא חי וקיים וקולו הברור והצלול נישא ומבטיח - באופן שרק הוא יכול להבטיח - “והוא משמיע להם לישראל ואומר: הגיע זמן גאולתכם!”

ולכן מוטל עלינו לנצל כל הזדמנות פז כזו לעודד ולחזק את עם ישראל, ולהביא אותם להכרה מוחלטת במנהיגותו ובנבואתו של נשיא הדור. וכמובן להדגיש, שאין מדובר כאן רק על “מנהיגות יהודית אחראית”. אלא במפורש זוהי הבטחה ונבואה של צדיק ונשיא הדור בשם ה’, המפרסם ומכריז ומודיע לכולם שאכן “ארץ ישראל היא המקום הבטוח ביותר”. תוך הדגשה שלא יכול להיות בזה שום שינוי.

להיות ‘כלי’ לברכת ה’

ועם זאת, יש הטוענים: הרי בכל זאת היו בעבר מלחמות וצרות גם בארץ–ישראל?

אזי לכל לראש - שאלה זו צריך לשאול את הרבי שליט”א, שהרעיש באותה תקופה שוב ושוב כי ארץ–ישראל היא המקום הבטוח ביותר. אך גם אם לא נדע תשובה לשאלה זו, שמענו ברור את דברי הרבי המורה לפרסם - בהדגשה ובהבלטה, בכל מקום ובכל צורה אפשרית - כי עניין זה אינו ניתן לשינוי, משום שהוא מבוסס על השגחת ה’ המיוחדת בארץ–ישראל, שהיא תמידית ונצחית, ועל העובדה שמקום המקדש נמצא כאן. שעובדות אלו אינן ניתנות לשינוי.

ולכאורה יש לומר, על–פי המבואר כמה פעמים בשיחות הרבי מלך המשיח שליט”א. שאמנם בעבר הייתה שייכת מציאות שהעניינים האלוקיים והרוחניים נשארו ברוחניות ולא ירדו למטה להתקיים בפועל ממש, כאן למטה בעולם–הזה הגשמי. אולם בדורנו זה, “דור השביעי”, שעניינו, כמפורסם, “להוריד את השכינה למטה בארץ” - הרי עתה כל העניינים האלוקיים והרוחניים יורדים דווקא למטה ופועלים פעולתם בעולם–הזה הגשמי.

ולכן, גם אם בעבר הייתה לפעמים מציאות שההשגחה המיוחדת על ארץ–ישראל נתקיימה בעניינים רוחניים, וב”טוב הנעלם”, ולא ירדה למטה בטוב הנראה והנגלה - הרי בדורנו זה, ובפרט בשנים האחרונות, כאשר הרבי מעיד ומכריז ללא הרף שסיימו כבר גם “לצחצח את הכפתורים”, והכל כבר נמצא “למטה בארץ”. ולכן הכל צריך להתקיים כפשוטו ממש בגשמיות ולעיני כל בשר.

ברור ופשוט שאפשר גם לראות בעיניים ואף למשש בידיים את העובדה שבארץ–ישראל, “פלטין של מלך”, ישנה השגחה אלוקית מיוחדת. והקב”ה שומר ומגן על כל יהודי הנמצא בה במיוחד, כך שאין לו מה לחשוש ולפחד.

אלא שיחד עם זאת, עלינו לעשות, כמובן, על פי הוראת התורה, את מה שצריך לעשות בדרך הטבע. ובזה הוא עושה “כלי” גם בטבע לקבל את ברכות ה’ והשגחתו המופלאה. נוסף על העיקר, ה”כלי” ברוחניות, כדלקמן.

וכפי שהדגיש הרבי שוב ושוב באותה תקופה: הדבר אינו תלוי אפילו בהנהגתם של ישראל בתורה ומצוות. כי אחרי כל מה שעם ישראל עבר, ובפרט בדור האחרון, ברור ובטוח ש”לא תקום פעמיים צרה”, ולכל אחד ואחת מישראל יהיה אך ורק טוב, ובטוב הנראה והנגלה דווקא. וכפי שנאמר “פדה אלוקים את ישראל מכל צרותיו” ורק לאחר–מכן “והוא יפדה את ישראל מכל עוונותיו”.

וביחד עם זה, כדי שנהיה “כלים” ראויים, ובתוספת, לקבל את הברכה בכל הפרטים - צריך להוסיף ולהדר יותר ויותר בתורה ומצוות בכלל, בקיום הוראותיו של הרבי שליט”א במיוחד. ובפרט ההוראה הקשורה לזמן זה ולמצב זה: “טראכט גוט - וועט זיין גוט” (חשוב טוב - ויהיה טוב). ולחזק ולעודד יותר ויותר את רוחם של ישראל בהודעה הברורה שהקב”ה מגן ושומר על כל אחד ואחת.

•     •     •

אנו מקווים ובטוחים שכבר לא יהיה צורך בעידוד וחיזוק, כיוון שתיכף ומיד ממש יהיה כבר אחרי הגאולה האמיתית והשלמה וכולם יראו וירגישו את כל העניינים. אבל באותם רגעים שנותרו (אם ח”ו נותרו) - עלינו למלא את השליחות המיוחדת לזמן זה, ולהרעיש (ובפרט בארץ–הקודש) בדברי הרבי שליט”א הנ”ל ב”שטורעם” הכי גדול. להודיע ולהכריז בכל צורה אפשרית כי “יש נביא בישראל” והוא אומר שבעזרת השם נראה את הנפלאות הגדולות והגלויות, וכולם יכירו ויידעו שכל זה לא היה אלא כדי ש”ולך אתן פתחון פה בתוכם” - כדי שכולם יאמינו בנבואתו של מלך המשיח, ויקבלו את פניו בפועל ממש, ויביעו את ההתקשרות בין המלך ובין העם בשלמות הגילוי, בהכרזה המביאה את הגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש: יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

 

 

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.