Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ני"א ניסן ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Thursday
Dec072017

להשתמש במשקפיים של הרבי

מי שלא לומד את שיחות ה’דבר מלכות’ כראוי - מחמיץ דבר הרבה יותר גדול מזה - הוא לא שומע את הרבי מדבר אליו כאן ועכשיו! • התוועדות על הדבר מלכות השבועי עם הרב יוסף יצחק בקשי, משפיע בישיבה קטנה אור יהודה

תתעורר… הרבי מדבר אליך!

כאשר לומדים מידי שבוע בשבוע את שיחות ה’דבר מלכות’ כ’המשך’ וענין אחד, מבינים שזה לא רק שיחות מעוררות ומיוחדות העוסקות בהדגשה בעניני הגאולה, אלא הרבה יותר מזה - הרבי מדבר אלינו, בשנת תשע”ח, באופן הכי אישי והכי אקטואלי שיש.

חשוב להדגיש זאת, כי בין החסידים נשמעת מעת לעת הטענה שמי שלא לומד את השיחות האלו של תנש”א–תשנ”ב - חסר לו רק ב’תקופה’ וה’אווירה’ המיוחדת של השנים ההן. זו טעות גדולה, כיון שמי שלא לומד את השיחות האלו כראוי - מחמיץ דבר הרבה יותר גדול מזה - הוא לא שומע את הרבי מדבר אליו כאן ועכשיו!

לדוגמא: כאשר יוצאים למבצעים ופוגשים יהודי שמתחיל לצעוק “מה אתם כל הזמן אומרים שמשיח מגיע? אתם לא רואים כמה צרות ורוע וטומאה יש בעולם? איך משיח יכול בכלל לבוא במצב כזה?!…”.

מי שלומד את ה’דבר מלכות’ בקביעות, יכול באמת להתמודד עם הטענה הזו ו’לפקוח את העיניים’ של היהודי שעומד מולו שיראה איך כל העולם מתקדם באופן נפלא לכיוון של טוב וחסד, והוא יכול לתת דוגמאות אקוטאליות ועכשוויות, ולנווט את הנעשה בעולם כתהליך גאולתי. כי הוא ‘חי’ את מה שהרבי אומר לו כאן ועכשיו.

לעומת זאת מי שיענה על שאלה כזו שאכן נמצאים בתחתית שאול ומוכרחים לזעוק ולהתחנן לקדוש ברוך הוא שיביא את הגאולה, אזי הוא פשוט לא יודע מה הרבי אומר לו ואיך הרבי רואה את המאורעות המתרחשים עכשיו בעולם.

הוא פשוט מחזיר את הגלגל עשרות שנים אחורה!

התחתון ביותר בדווקא

‘דבר מלכות’ של פרשת וישב, זו אחת השיחות שהרבי ממש מתייחס באופן ישיר למצב בעולם ומראה לנו כיצד צריך לנהוג בצורה נכונה עם עניני העולם, על יסוד דברי חז”ל “אזלת לקרתא הלך בנימוסיה”.

על פי ההסבר בשיחה, השינוי וה’התאמה’ למנהגי המקום הם לא רק מפני צורך והכרח חיצוני, אלא מפני שזוהי הכוונה העליונה, על פי תורה צריך לנהוג כך כדי לקדש את המקום ולהכין גם אותו לגאולה.

ישנם חוגים שעלולים להסתכל על כך בעין שמאלית: כיצד חסיד מעז להכניס את עצמו בגוב האריות, ולהתעסק עם ענינים שעלולים להזיק לו מבחינה רוחנית? אך האמת היא הפוכה בדיוק, היות ודווקא כך אפשר להכין את העולם, ודווקא באמצעות בירור התחתון ביותר נפעלת העליה הגדולה והשלימה ביותר.

יחד עם האמור לעיל, צריכה להיות ההבחנה העדינה: מה משרת את המטרה של “לתקן עולם במלכות ש–ד–י”, ומה חס ושלום סותר ומפריע לתכלית זו.

בכל פעם שאנחנו יורדים לעולם, אנחנו צריכים את מלוא הזהירות ותשומת הלב לבדוק האם העולם משרת את הרצון שלנו, או שחס ושלום אנחנו משרתים את מה שהעולם דורש. תירוצים יש למכביר, אבל צריך לבחון האם באמת אנחנו פועלים בעולם או שחס ושלום העולם פועל עלינו.

והרבי מסביר זאת בצורה הכי ברורה כבר בתחילת השיחה בסעיף ב’, שהמעלה ב”הלך בנימוסיה” הוא רק בדברים המותרים על פי תורה, וזהו דבר הפשוט שברגע שזה לא באופן של “בכל דרכיך דעהו”, אזי לא רק שלא מבררים שום ניצוץ ולא מזככים מאומה, אלא ההיפך בדיוק - הדבר עלול להוריד את האדם מטה מטה.

“תיזהרו מהפעם הראשונה!”…

בשביל מה צריך לומר זאת? הרי לכל אחד ברור שכאשר הוא עובר עבירה הוא לא מקרב את הגאולה?!…

התשובה לכך היא פשוטה: ברגע שמתחילים לסלוח לעצמנו על כל מיני דברים “בשביל הפצת המעיינות” וכדומה, אזי אין לדבר סוף. המדרון חלקלק וקשה לעצור.

שמעתי סיפור על משפחה שלימה של חסידים ברוסיה, שלפני שלקחו את אבא שלהם אל הלא–נודע הוא אמר לילדים: “הולכים להיות לכם נסיונות קשים, אבל תיזהרו מהפעם הראשונה!”…

וזה מה שהחזיק אותם כל השנים בכל התהפוכות שעברו.

ראשית הירידה היא הדבר החמור ביותר, וגם כשזה נראה שמדובר על ‘ערקתא דמסאני’, צריך לדעת לעמוד בתוקף ולא לוותר על שום ענין בשביל בירור העולם, מכיון שברגע שמוותרים - זה כבר לא העלאה וזיכוך, אלא ירידה והשפלה.

על ניסיך ועל נפלאותיך!

הנקודה השניה שמאוד בולטת בשיחת ה’דבר מלכות’ של שבוע זה, הוא הצורך וההכרח להודות לה’ על הניסים שהוא עושה.

במבט ראשוני, ההוראה הזו נשמעת כמו דבר שאנו עושים ‘בשביל הרבי’, למלא את רצונו הקדוש ולקיים את הוראותיו. אך לאמיתו של דבר, כמו כל ענין אחר - הרבי נהג בנו טוב עין כשהעניק לנו את ההוראה הזו.

שמעתי פעם מהרה”ח ר’ אלעזר קעניג שי’ שהסביר את הענין באותיות נפלאות:

כאשר אדם אומר תודה לחברו, הוא בעצם שם את ליבו לכך שהחבר מילא את החסרון שהיה לו, ועל כך הוא מודה.

האמת היא שלאורך כל היום אנחנו מקבלים מכל הצדדים ומכל הכיוונים, אם זה יחס טוב מהאנשים שקרובים אלינו, אם זה אוכל מזין וטעים, אם זה בגדים מכובסים, ואם זה מקום מסודר ונקי - אבל אנחנו לא שמים לב לכל השפע שאנחנו מקבלים בלי שננקוף אצבע, כשאחרים טורחים עבורנו ומשפיעים לנו כל טוב.

כאשר אדם מתרגל לומר תודה, הוא בעצם מתרגל ליהנות מכך שממלאים לו את החיסרון. ואם כך זה “בין אדם לחברו ובין איש לאשתו”, בוודאי ועל אחת כמה וכמה שכך זה גם בין אדם למקום.

מי שלא חושב על הנקודה הזו, בכלל לא מבין על מה הרבי מדבר. מבחינתו מדובר בהוראה ‘שנתית’ כשקורה לי איזה–שהוא נס על טבעי… ביום יום, על מה יש להודות?! מי שלא נמצא בראש הזה, לא שם לב! אבל מי שמתחיל לחשוב על זה, מבין שאין מספיק זמן להודות על כל הניסים…

ובנקודה זו מתחברים ב’ הענינים המבוארים בשיחה. מי שמסתכל על העולם במשקפיים ישנות, עלול לראות את הטלטלות העזות שפוקדות את העולם ולחשוש ממלחמה נוראית, אך מי שלומד את שיחות הדבר מלכות יודע ורואה בכל פרט ובכל שלב כיצד הקב”ה מכין את העולם ו’מנקה’ אותו לקראת הגאולה!

 

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.