Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #1137 #1138 #1139 #1140 #1141 #1144 #1146 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ' מרחשון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ני"א ניסן ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Thursday
Nov022017

הרבי מלמד אותנו את הדרך לגלות את הגאולה בתוכנו

לעתיד לבוא כל העולם יהיה חדור בגילוי אלוקות - אפילו ה”אבן מקיר תזעק”, וגם התאנה תצווח על כך שהיום שבת. עלינו להחדיר מעין זה בחיים שלנו עכשיו, שגם אצלנו כל פרט יצעק אלוקות. שהכל יהיה קשור למשיח, שזה יקיף את כל המציאות שלנו • התוועדות על הדבר מלכות השבועי עם הרה”ח ר’ יצחק ערד - ראש ישיבת ‘דעת’, רחובות • מתוך הגליון החדש ‘מדקדקים’ להגברת הלימוד והעיון בשיחות תנש”א–תשנ”ב

הרה”ח ר’ יצחק ערד
באדיבות מערכת ‘מדקדקים’

בדבר מלכות השבועי, מתייחס הרבי בהרחבה לשאלתו של הרבי הרש”ב בגיל ארבע או חמש, “מפני מה נראה ה’ אל אברהם אבינו ולנו אינו נראה”? ולמענה של סבו, הצמח צדק: “כשיהודי צדיק בגיל תשעים ותשע שנה מחליט שעליו למול את עצמו, ראוי הוא שה’ יראה אליו”.

סיפור זה מובא בשיחותיו של הרבי פעמים רבות, אך כאן מוסיף הרבי דגש מיוחד: שאלת הרבי הרש”ב אינה על המציאות של של “וירא אליו ה’”, אלא הגילוי של הענין. כלומר, הענין של “וירא אליו ה’” ישנו לכל יהודי - יש לו את בחינת היחידה, ניצוץ משיח, והוא קשור לקב”ה בכל מצב. זה רק צריך לבוא לידי גילוי.

לפני שניגש לביאור הדברים, יש לשים לב: שלימות הגילוי של “וירא אליו ה’” לכל יהודי תהיה בגאולה. ממילא, כשאנחנו מדברים על הגילוי הזה - אנחנו מדברים על הגילוי של הגאולה האמיתית והשלימה. הגאולה היא מציאות קיימת, שאותה אנחנו רק צריכים לגלות אצלנו.

וכאן השאלה שנשאלת היא: איך באמת ניתן לגלות את זה בתוכנו? בשיחה, מפרט הרבי בדיוק את הדרך. בכללות, ניתן לראות כאן שלושה ענינים: ההשתוקקות לגאולה, לחיות גאולה, ולימוד החסידות.

להשתוקק ולחיות עם משיח

ראשית, צריכים לפעול בעצמנו את ההשתוקקות. הסיבה שהרבי הרש”ב בכה על כך שלא זכה לגילוי, הוא מפני שהוא רצה לזכות לגילוי. מי שלא רוצה - לא יוכל להגיע לכך. ולכן דבר ראשון צריך לרצות, להשתוקק לגאולה. כמו שהרבי דיבר ב”שיחה הידועה” של כ”ח ניסן שצריכים לרצות משיח באמת.

זו נקודה לא פשוטה, כי לא מדובר על פעולה שצריכים לבצע או צעקה שצריכים לצעוק, אלא על תשוקה אמיתית. אין כאן משחקים, אי אפשר לרמות אף אחד. מוכרחים שיהיה לנו אכפת, שנרצה את זה באמת.

ואחרי שרוצים באמת משיח, יכולים לגשת לשלב הבא; וכאן מגיעים לתשובה של הצמח צדק: אברהם אבינו קיבל את הגילוי ע”י המילה. העבודה של מילה, היא זאת שמביאה לגילוי של וירא אליו ה’.

על ענין המילה מוסבר בחסידות, ש”מל” זה מלשון גילוי (כמאמר חז”ל על חיות הקודש, ש”עיתים חשות עיתים ממללות” - שהפירוש ממללות הוא מדברות, מגלות).

וזוהי הדרישה מאיתנו: לגלות בתוכנו את ההשתוקקות למשיח. שענין המשיח לא ישאר רק תשוקה, אלא יתחיל לחדור בתוכנו, שנתחיל לחיות עם זה. ההשתוקקות מביאה אותנו לרצות לחיות כמה שיותר באופן המתאים לגאולה, כי כיון שאנחנו לא יכולים לסבול את המצב הגלותי - אנחנו רוצים להשתחרר ממנו, ולהתחיל לחיות בהתאם לגאולה.

לימוד חסידות - גילוי אלוקות

העבודה הזו, להשתוקק ולחיות גאולה, היא כשלעצמה משימה לא קלה - ובשביל להגיע לזה, ישנה העבודה השלישית שהרבי דורש: לימד חסידות.

בשיחה הרבי מדגיש את פעולתו המיוחדת של בעל יום ההולדת של כ”ף מרחשון, הרבי הרש”ב. הפעולה המרכזית של אדמו”ר הרש”ב היתה יסוד ישיבת תומכי תמימים, שבה ילמדו חסידות בהבנה והשגה. רואים את זה גם במאמרים של הרבי הרש”ב, שבהם אפשר לתפוס עניני אלוקות בצורה מובנת ומוחשית, “ראיית עיני השכל”.

זה בעצם מה שיקרה בגאולה האמיתית והשלימה - כפי שהרבי מסביר בשיחת י”ט כסלו תשנ”ב, שהפצת המעיינות היא ממש אותו ענין של הגאולה. הרי בגאולה נהיה שקועים כל הזמן בידיעת אלוקות, הכל יהיה כל כך בגילוי, שכולנו נוכל לתפוס ולהשיג אלוקות; וכשאנחנו לומדים חסידות, והשכל שלנו תופס את עניני האלוקות הגבוהים - אנחנו מתחילים לגלות אלוקות בעצמנו, ומתכוננים בצורה הטובה ביותר לגילוי שיהיה בגאולה.

וממילא, כשאנחנו משתוקקים לגילוי אלוקות ורוצים לחיות כך, הפעולה הטבעית שנעשה היא לימוד חסידות. זוהי הדרך שלנו לחיות ולהרגיש את גילוי האלוקות שיהיה בגאולה.

קבלת פני משיח בפועל ממש

כל זה מתחזק בהרבה לאור החידוש של הרבי בסיום השיחה, שכעת “ישנה לא רק המציאות דמשיח, אלא גם ההתגלות דמשיח, ועכשיו צריכים רק לקבל פני משיח צדקנו בפועל ממש”.

לכאורה, “ההתגלות דמשיח” שכבר ישנה בזמננו, מקבילה וקשורה לגילוי של “וירא אליו ה’” שיש לכל יהודי, שעליה דובר לעיל בשיחה. זאת אומרת - גילוי שקיים תמיד, אבל רק מצד ה’מעלה’, וצריכים לעבוד כדי שהוא יתגלה בפועל גם מצד ה’מטה’.

גם ההתגלות של משיח שבזמננו דורשת עוד עבודה שלנו, על מנת שההתגלות הזו תחדור גם ב’מטה’ - בנו. והעבודה היא אותה עבודה: לרצות, להשתוקק לגילוי וגם להתחיל להחדיר אותו בפועל בחיים שלנו.

היעד שלנו הוא בעצם כמו היעודים שיהיו לעתיד לבוא, שכל העולם יהיה חדור בגילוי אלוקות - כפי שהרבי מביא שאז אפילו ה”אבן מקיר תזעק”, וגם התאנה תצווח על כך שהיום שבת. המטרה שלנו היא להחדיר מעין זה בחיים שלנו עכשיו, שגם אצלנו כל פרט יצעק אלוקות. שכל דבר אצלנו יהיה קשור לענין של משיח, שזה יקיף את כל המציאות שלנו.

כשאנחנו נמצאים במצב כזה, שכל פרט בחיים זועק אלוקות - לא פלא גם שנחיה כפי שהרבי דורש, שאפילו אחרי האכילה יהודי נשאר רעב לסעודת שור הבר והלוייתן. כשהתשוקה לגאולה מקיפה את כל כולנו, הדברים הללו מובנים מאוד. זוהי הדרישה לחיות משיח באמת.

זהו גם אותו ענין שעליו הרבי מדבר בדבר מלכות ויצא: “לפקוח את העיניים” ולראות גאולה. לחיות משיח עד כדי כך שנראה את זה בכל דבר בחיים שלנו. וגם שם הרבי מקשר זאת ללימוד חסידות - כי להגיע למצב כזה, שבכל פרט נראה את הגאולה, אפשר רק על ידי לימוד חסידות באופן שעניני אלוקות נעשים אצלנו מוחשיים.

העבודה בענינים הללו - התשוקה, החיים בהתאם לגאולה ולימוד החסידות - תביא את ה”וירא אליו ה’” להתגלות אצלנו, וממילא גם בעולם כולו - בגאולה האמיתית והשלימה.

 

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.