Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #1137 #1138 #1139 #1140 #1141 #1144 #1146 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ' מרחשון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Sunday
Aug142016

שבת חזון - ט' באב

זמן התעוררות הרחמים

כ”ק אדמו”ר הזקן: מבואר בספרי הקבלה שבתשעה באב שהוא זמן חורבן בית המקדש, שנסתלקה בחינת היחוד בין הקב”ה לכנסת ישראל, ואזי דווקא מתעוררת בכנסת ישראל, הבכיה. שכן ידוע שהצער הוא היפך העונג ממש, כי לפי הפלאת העונג, כן ירבה הצער מהעדרו. משל למה הדבר דומה? לאשת נעורים שהתרחקה מבעלה. הנה לפי ערך עומק הפלאת העונג שהייתה מקבלת ביחוד, כן ירבה צערה בזכרה את בעלה. נמצא שדווקא בשעת הצער והבכיה, מתעורר כח אותו העונג, לפי מה שהוא ממש, וממילא, מעורר בשעה זו אצל בעלה צער גדול. והנמשל: בט’ באב, זהו עיקר זמן היחוד בין הקב”ה לישראל. או אז מתעוררת בחינת פנימיות כח העונג העליון, ועל כן אז הוא זמן המשכת רחמים רבים על כנסת ישראל כרחמי האב על הבן. מכאן מובן, שכפי שאהבת אב לבנו ואיש לאשתו, מתגברת כשנתרחקו, כך באהבת הקב”ה לישראל, שאז מתעוררים רחמי ואהבת הקב”ה לעמו באופן הכי נפלא, עדי יקויים “והפכתי אבלם לששון”.

(מאמרי אדמו”ר הזקן - תקס”ט, עמ’ ערב)

והפכתי אבלם לששון

כ”ק אדמו”ר האמצעי: עניין והפכתי אבלם לששון מתייחס הוא ליום ט’ באב, שנחרב בו בית המקדש, והיה בו דין קשה. אולם חורבן זה בא רק מצד עוצם האהבה המסותרת בו, כתוכחת קשה של אב, הבאה מצד עוצם אהבת נפשו לבנו. ובהיגלות האהבה הפנימית שהייתה בלבוש הדין הקשה, אין חסד גדול מזה, ונעשה מן האבל - יום טוב!

(תורת חיים, שמות, ח”ב, פרשת תצוה שנב, ג)

משל הבגד

כ”ק אדמו”ר הצמח צדק: שבת שלפני צום תשעה באב, נקראת שבת חזון, על שם ההפטרה ,”חזון ישעיהו”. הביא רבי הלל מפאריטש, פירוש של רבי לוי יצחק מבארדיטשוב, על עניין זה. ש”חזון” הוא גם מלשון מחזה. כיוון שבשבת זו מראים לנשמתו של כל יהודי במחזה, את בית המקדש השלישי, והוא מתעורר מכך. והמשיל לכך משל: לאב שתפר בגד לבנו, אך הבן לא ידע לשמור עליו, וקרעו. תפר לו האב בגד שני, וגם אותו קרע. לאחר שתפר בגד שלישי לבנו, לא מסרו לו, אלא גנזו אצלו, ורק “לפרקים רחוקים ידועים”, מראה הוא את הבגד מרחוק, כדי שיתרגל, ייטיב את דרכו, ויוכל לזכות בבגד. והנמשל הוא: בית ראשון, בית שני, וההכנה לבית השלישי, במיוחד בשבת חזון.

(אור התורה לנ”ך עמוד א’צז)

ימי בחרותיך - ימי בית הבחירה

כ”ק אדמו”ר מהר”ש: נאמר במגילת איכה, “זכור ה’ מה היה לנו” וגו’. הזוהר מציין לכך את דברי הנביא: “זכור נא מה יעץ עליך בלק מלך מואב, ומה ענה אותו בלעם בן בעור”. וכן נאמר: “וזכור את בוראך בימי בחרותיך”. הפירוש הפשוט הוא, שיעשה תשובה ויתקן את עצמו, בימי בחרותיך, שאז היא תקופת תוקף החיות. ברם הפירוש העיקרי הוא כך: ימי בחרותיך - ימי בית הבחירה, בית המקדש. וזהו: “זכור ימי בחרותיך”: שיזכור את בית הבחירה בשעה שעמד על תילו, שבכך פועלים שלילת עניין הגלות.

(ספר המאמרים תר”ל עמ’ רכח)

גילוי אורו של משיח בן דוד

כ”ק אדמו”ר מהורש”ב: ביאת המשיח תלויה במידה מרובה ב”יפוצו מעינותיך חוצה”. שכן הפצת המעיינות תביא לביאת המשיח, שזהו “בית דוד”,

משיחת כ”ק אדמו”ר מהורש”ב בסעודת שמח”ת תרס”א)

מ”ה היה לנו

כ”ק אדמו”ר מוהריי”צ: כך הוא פירושו הפנימי של הבעל שם טוב על הפסוק “זכור ה’ מה היה לנו הביטה וראה את חרפתינו”: זכור ה’ מה שנעשה על ידי בחינת מ”ה שבנשמה, הביטה וראה איך שישראל מחרפים את נפשם במסירות נפש, בשביל אהבת ישראל. כיוון שהגלות ארעה בגלל שנאת חינם, מזכירים אנו את המ”ה שבנשמותינו שהוא עניין “ונחנו מה” - בחינת הביטול, שהביאנו לאחדות, ועל ידי כך יישלל עניין הגלות.

(ספר המאמרים אידיש עמ’ 212)

בית המקדש - כבגד

כ”ק אדמו”ר מלך המשיח שליט”א: צריך ביאור, מדוע הביא רבי לוי יצחק מבארדיטשוב, משל מבגד, ולא הביא משל מבית? אלא שמדוייק הדבר: בית אינו מעיד על גודלו של הגר בו. לעומת זאת, בגד, מעיד על מידות לובשו. בפרט זה דומה בית המקדש, לבגד דווקא. שכן היו בו מדורים שונים, כנגד הסוגים השונים בעם ישראל. עזרת נשים, עזרת גברים, עזרת כהנים, היכל, קודש וקודש הקודשים. במובן זה היה בית המקדש כבגד, שתפור בדיוק על פי מידותיו של לובשו.

(לקוטי שיחות, כרך כט, עמ’ 18)

פסק דין: הקב”ה צריך להביא את הגאולה

…ובפרט שנוסף על ריבוי התפלות והבקשות דבני–ישראל, ישנו גם הפסק–דין של כמה–וכמה רבנים ומורי–הוראה שליט”א (ומספרם הולך וגדל) שהקב”ה מוכרח (כביכול) להביא את הגאולה תיכף ומיד ממש, נוסף על הפסק–דין מפורש בתורה ש”כלו כל הקיצין”, וההכרזה והפסק–דין של כ”ק מו”ח אדמו”ר נשיא דורנו לפני יותר מארבעים שנה: “לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה”, כיון שכבר סיימו כל עניני העבודה, ואין הדבר תלוי אלא בהקב”ה!… ומהפסק–דין של רבנים ומורי–הוראה זוכים תיכף ומיד לקיום היעוד שבסיום ההפטורה דשבת חזון: “ואשיבה שופטיך כבראשונה וגו’”…

(ש”פ דברים תש”נ)

 

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.