Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #1137 #1138 #1139 #1140 #1141 #1144 #1146 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ' מרחשון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Saturday
Jun252016

תורה חדשה מאתי יוצאת

פנינים משולחנות הפארבריינגענ’ס

הרה”ח מנחם מענדל הכהן איידלמן שי’ סיפר אודות אביו - הרה”ח שלמה הכהן איידלמן ע”ה - שעבר פעם אצל הרבי מלך המשיח שליט”א בחלוקת הדולרים, והרבי פנה אליו בשאלה אודות הנוסח שאומרים אחר ברכת כהנים: “אדיר במרום שוכן בגבורה כו’”. המילים “שוכן בגבורה” לכאורה אינן מתאימות זו לזו - שהרי “שוכן” מבטא מנוחה והתיישבות, ואילו “גבורה” ענינה תוקף וסערה, היפך ההתיישבות?!

הרב איידלמן לא התבלבל וענה לרבי שהוא, בתור כהן, אומר לאחר ברכת כהנים את הנוסח “רבונו של עולם” (שאותו אומרים הכהנים), ואילו את הנוסח “אדיר במרום שוכן בגבורה” (שאותו אומרים הישראלים המתברכים) - הרבי עצמו הוא זה שאומר. ולכן, צריך הרבי לבאר את הנוסח המוקשה…

אך הרבי לא ענה, ובמקום זאת חייך ונתן לרב איידלמן דולר נוסף…

במהלך שיעור גאולה ומשיח שמסר הגה”ח ישראל הלפרין שי’, רב קהילת חב”ד בהרצליה, סיפר את הסיפור הבא - הממחיש את הצורך בציות לרבי שליט”א מלך המשיח ללא כל התחכמות.

בזמן כ”ק אדמו”ר הצמח צדק נ”ע חי יהודי גביר שניהל מסחר מסועף. לאחר שנים רבות של עיסוק במסחר, כאשר הגיע לגיל זקנה, החליט הגביר שהגיעה השעה להתמסר ללימוד התורה ללא טרדות, ולהעביר את העסקים לבניו, שכבר היו מעורבים בהם והכירו את המלאכה.

לפני קבלת ההחלטה החשובה, פנה הגביר לשאול את הרבי בנושא. תשובתו של הרבי הצמח צדק היתה, למרבה ההפתעה, שהגביר צריך להמשיך ולעסוק במסחר.

הגביר אמנם לא הבין, אך כחסיד - ציית כמובן להוראת הרבי והמשיך להתעסק במסחר. אלא שעיסוק זה היה בכפייה וללא חשק גדול, וכיון שגם בלאו הכי בניו הלכו וגדלו והחלו להתערב יותר ויותר בניהול - נוצר המצב שבמשך הזמן נחלש עיסוקו של הגביר במסחר, ושטחים נרחבים מהעסקים עברו לשליטתם של הבנים. כעבור זמן ממושך, כבר כמעט ולא היה לגביר שום קשר לעסקיו.

והנה, רק משך הגביר את ידו מהעסקים - ופתאום קפצה עליו הזקנה בקצב מהיר ולא רגיל כלל. הוא נחלש מאוד עד שנפל למשכב, וכבר היה מוטל על ערש דוויי חסר הכרה, על סף המעבר לעולם שכולו טוב.

בניו המבוהלים פנו במהרה לרבי, לבקש את ברכתו - והוראת הרבי היתה שיחזור לנהל את עסקיו במעורבות מלאה כמו קודם לכן…

במצב שבו היה הגביר נתון, לא נראה היה שום סיכוי שיחזור לתפקד - קל וחומר שלא לנהל עסקים. אך בני המשפחה, שכבר הפנימו היטב שעם הוראות הרבי לא משחקים - פנו אל הגביר הגוסס והודיעו לו על הוראת הרבי. איך שהוא, הצליחו להוציא ממנו הסכמה לחזור לעסקים… מכאן היתה הדרך קצרה עד שחזר לבוריו והמשיך לנהל את מסחרו ביד רמה.

עוד משיעורו של הרב הלפרין - הרב חוזר על פתגם שנון ואופייני של הרה”ח ראובן דונין ע”ה:

נתאר לעצמנו איך יושב חסיד אמת, ‘עובד’ רציני, ומתפלל במתיקות מתוך התבוננות עמוקה בגדלות הבורא. תענוג אמיתי לשמוע כל מילה שיוצאת מפיו, במנגינה לבבית, כמונה מעות - “שמע… ישראל…”. והנה באותו חדר נמצא גם תוכי שמסוגל לחזור על כל מה ששומע בדיוק, ותפילתו של החסיד מוצאת חן בעיניו של התוכי. גם הוא חוזר באותה מנגינה ובאותה מתיקות: “שמע… ישראל…”

כאשר יעמוד מישהו מבחוץ וישמע את ‘תפילתו’ של התוכי, הוא לא יוכל לשים לב להבדל, זה יישמע אותו דבר בדיוק כמו תפילתו של החסיד. אבל מי שייכנס פנימה יוכל לראות, את ההבדל בין החסיד לבין התוכי - החסיד צועק “שמע ישראל” והוא כל כולו חדור ומונח בענין ה”שמע ישראל”; ואילו התוכי צועק בפיו “שמע ישראל”, אבל באותו רגע ממקום אחר יוצאים ענינים אחרים…

הרב הלפרין מביא זאת כדי להסביר עד כמה עלינו להיות חדורים במילוי רצונו של הרבי - “עשו כל אשר ביכלתכם”. הרבי רוצה “כל”, לא “חלק” או “רוב” - שנהיה מונחים לגמרי בענין קבלת פני משיח.

הרה”ח שלמה שמידע שי’ מירושלים, התוועד על שליחותנו היחידה - הכנת העולם כולו לקבלת פני משיח, והסביר באריכות איך אפשר לראות היום בכל צעד ושעל שהעולם מוכן לקלוט את בשורת הגאולה.

בין הדברים הוא מספר על אחת מנסיעותיו במונית, בה החל כדרכו לדבר עם הנהג על מלך המשיח ועל התגלותו הקרובה. הנהג - שהיה ערבי - הקשיב בסקרנות להסברים, וכאשר שמע שמלך המשיח העומד להתגלות הוא לא אחר מאשר הרבי מליובאוויטש, שאותו הוא מכיר מהתמונה המפורסמת - פנה מיד לרב שמידע בשאלה הבאה: “אולי תוכל להסביר לי, למה אתם עושים לרבי שלכם שביל?”…

הסתבר שבאחת מנסיעותיו, ישבו כמה בחורים חרדיים במונית, וכאשר חלפו על יד אחד משלטי המשיח הרבים הנמצאים בדרכים - החלו הבחורים לדבר על אמונתם של חסידי חב”ד ברבי מלך המשיח, והעלו את הטענה על כך שהחסידים עושים לרבי שביל… כאשר הנהג מצא חסיד חב”ד בגודל טבעי, שמסביר לו בשפה ברורה אודות האמונה החב”דית, הוא ראה בכך הזדמנות לקבל הסבר על אותה שאלה שהציקה לו מאז…

מכאן הוא עובר לדבר באריכות על כך שכאשר רואה יהודי שהחב”דניק שמולו “לבוש כאדם נורמלי ומדבר כאדם נורמלי”, כלשונו של הרבי שליט”א - הוא מוכן ואפילו משתוקק לקבל את ההסברים גם על מה שקשור לאמונה הטהורה שלמעלה מהשכל.

מוצאי חג השבועות

לאחר צאת החג ובהמשך להתוועדות קדשו של הרבי מלך המשיח שליט”א, מתקיימות ב–770 התוועדויות חסידים נוספות - כהוראת קדשו של הרבי שליט”א (בהתוועדות ב’ דחגה”ש תש”נ) לערוך התוועדות גם במוצאי יום טוב.

בין ההתוועדויות מתקיימת התוועדות לתלמידי התמימים דקבוצה תשע”ו, התוועדות לתמימים בוגרי הקבוצה, וכמובן שלא נפקד מקומה של ההתוועדות הקבועה ביום שני בלילה בפינה הצפונית מזרחית לזירוז התגלותו של מלכנו משיחנו. בהתוועדות זו משתתף הרה”ח שלמה שמידע שי’ מירושלים, המעורר את התמימים על הפעילות להפיץ את בשורת הגאולה לכל אנשי הדור, והוא מספר סיפורים מפעילותו וממחיש עד כמה העולם מוכן לגאולה וניתן לפרסם את הבשורה בקלות.

יום שלישי, ח’ סיון - אסרו חג השבועות

לאחר תפילת שחרית במניין של הרבי מלך המשיח שליט”א מתקיימות בקדמת 770 כמה שמחות - התוועדות בר מצוה לת’ שמואל דיין שי’ מבני ברק, וכן ברית מילה לבנו של הרה”ח מאיר קבקוב שי’.

אחר הצהריים מתקיים כינוס תורה מרכזי כהוראת הרבי מלך המשיח שליט”א, בהשתתפות רבים מאנ”ש והתמימים. דוברים בכינוס הרה”ח סימון ג’ייקובסון שי’, המרא דאתרא הגה”ח יוסף ישעיה ברוין שי’, רב העיר נצרת עלית הרה”ח ישעיה הרצל שי’, מנהל ספריית אגו”ח הרה”ח שלום דובער לוין שי’ וראש הישיבה הרה”ח שניאור זלמן לבקובסקי שי’.

לאחר תפילת ערבית עם הרבי מלך המשיח שליט”א מתקיימת במרכז 770 התוועדות סיום הלכות ברמב”ם המסורתית, לרגל סיום הלכות פרה אדומה והתחלת הלכות טומאת צרעת.

כמו כן מתקיימת בפינה הצפונית מזרחית התוועדות עם הרה”ח לירן דיין שי’ מבני ברק, לרגל בר המצוה לבנו הת’ שמואל שי’.

במהלך הימים הבאים, נפרדים אנו מהאורחים הרבים שגדשו את “תל שכל פיות פונים בו” בימי החג שעברו. אין כל ספק שהשהות בימים מרוממים אלו של שנת הקהל יחד עם המלך בכבודו ובעצמו, ויחד עם אלפי חסידיו מהעולם כולו, הותירה את חותמה העמוק אצל האורחים, שיצאו להפוך את העולם כולו בשליחות המלך. גם לנו, התמימים, מזכיר שוב זרם האורחים ההולך לדרכו עד כמה זכינו כאשר נבחרנו על ידי הרבי שליט”א להיות כאן יחד איתו בלי לזוז, במשך יותר משנה שלימה.

יום רביעי, ט’ סיון

היום בבוקר מחליפים האחראים את שולחנות וספסלי הזאל הקטן לריהוט חדש בסגנון שונה. ההחלפה הופכת לשיחת היום ומעוררת דיונים רבים בין אנ”ש והתמימים.

לאחר תפילת ערבית מתקיים על ידי התמימים דוברי האנגלית סדר לקוטי שיחות השבועי, בו הם פותחים במבצע לימוד מיוחד ללימוד שיחות בעניני גאולה ומשיח.

יום חמישי, י’ סיון

בשעות הצהריים, לפני תפילת מנחה, נעמדים התלמידים השלוחים מישיבת אהלי תורה, היוצאים בשליחות המלך בשנה הבעל”ט לרחבי תבל, לתמונה קבוצתית בחזית בסיס השליחות - בית משיח 770, בהשתתפות רבני הישיבה שי’.

לאחר תפילת ערבית מתקיים סדר לקוטי שיחות השבועי לתלמידי הקבוצה והבוגרים, אשר מתקיים מידי שבוע ביום שני, והשבוע נדחה ליום חמישי עקב חג השבועות. כרגיל משתתפים רבים מהתמימים בלימוד בקאך ובחיות, ובהגרלות הפרסים הקבועות שאחריו.

לאחר הסדר פונים מיד התמימים הרבים לשיעור גאולה ומשיח העיוני השבועי. השיעור נמסר ע”י הת’ זבולון קזידו שי’, והוא עוסק בנושא שלילת הרעיון המוטעה של “אתחלתא דגאולה” בקשר למאורעות בארץ הקודש, על פי המבואר בארוכה בתורת הרבי שליט”א.

לאחר מכן מתמלא 770 כמידי ליל שישי בהתוועדויות הרבות השונות. בין ההתוועדויות, חוגגים תלמידי התמימים דקבוצה תשע”ו את יום הולדתם של אחינו לספסל הלימודים - הת’ מ”מ ווייסמן שי’, והת’ ניצן פרטוק שי’.

יום שישי, י’ סיון

כמידי שבוע, הופכים התמימים את העיר כולה בשליחות הרבי שליט”א ובמבצעיו הקדושים. שוב שמחים היהודים הרבים במבצעים לפגוש את התמימים, להתוועד איתם ולשמוע את הבשורה הטובה ביותר ששמעו אי פעם: התגלותו של הרבי שליט”א מלך המשיח תיכף ומיד ממש.

היום מבשרים המודעות על הופעתו של שיעור חדש–ישן: שיעור דבר מלכות בשבת בבוקר, שהפסיק להתקיים בחודשים האחרונים ובשבת הבעל”ט יחזור סוף סוף לפעול, להבאת ההתגלות המושלמת.

ליל ש”ק פרשת נשא, י”ב סיון

תלמידי התמימים ואנ”ש גודשים את 770 זמן ניכר לפני כניסת השבת, ושוקעים בלימוד חסידות כהכנה לתפילה. לקראת תחילת התפילה, פורצת שירת ה’יחי’ בעוז ומקיפה את הזאל כולו. ולאחר “לכה דודי” ממשיכה השירה ביתר שאת, ובמשך דקות ארוכות נישאות רגלי הרוקדים אל על ועיניהם נעוצות במקומו של הרבי מלך המשיח שליט”א - בבטחון עז שהוא נמצא כאן ומעודד את השירה כדרכו בקודש, אך מבלי להסתפק בכך, ובתביעה החוזרת על עצמה שוב ושוב - רצוננו לראות את מלכנו!

יום הש”ק פרשת נשא, י”ב סיון

השכם בבוקר מתייצבים ב–770 אנ”ש והתמימים ללימוד חסידות כהכנה לתפילה עם הרבי שליט”א. בולט בנוכחותו שיעור דבר מלכות שחזר לפעולה - שיעור המצטיין בשפע הגדול שהוא מגיש לתמימים הלומדים, טעימה מהמעדנים המצויים כעפר בקרוב בימות המשיח.

תקופה זו בשנה מתברכת בריבוי עצום של חתנים המבקשים כולם לזכות בזכות הנכספת - עליה לתורה במניין הרבי מלך המשיח שליט”א. עקב הכמות הגדולה, נערכים ע”י הגבאים עוד מנייני קריאת התורה נוספים הן בתפילת שחרית והן בתפילת מנחה, כדי לספק מספיק עליות עבור החתנים שלא זכו בגורל לעלות במניין הרבי עצמו.

לאחר התפילה מתכונן הקהל בחרדת קודש להתוועדות קדשו של הרבי מלך המשיח שליט”א, ולשמיעת התורה החדשה מפיו, וכלשונו הקדוש בדבר מלכות דשבת זו - “תורה חדשה מאיתי יוצאת” - לא רק בעתיד אלא בלשון הווה, “ועד שברגע שלאח”ז נעשה כבר בגדר עבר (“תורה חדשה מאתי יצאה”)”.

ברגעים שעד ההתגלות, ממתין הקהל בציפיעה ובקוצר רוח מתוך שירת ‘יחי’ סוערת. רבים מעיינים בשיחת התוועדות זו משנת תנש”א, כקביעות שנה זו, בה מודיע הרבי: “כבר “כלו כל הקצין”, וכלו כל הקביעויות, ונשיא דורנו העיד שכבר נסתיימה גם עבודת “צחצוח הכפתורים”, וממילא צריך להיות החידוש ד”תורה חדשה” בגאולה האמיתית והשלימה - תיכף ומיד ממש”!

בהמשך להתוועדות קדשו של הרבי מלך המשיח שליט”א מתיישבים להתוועד עם החתנים שי’. לאור הכמות המבורכת, תופסות ההתוועדויות ממש כל פינה אפשרית ב–770. התוועדויות אלו מתקיימות בשמחה ובשטורעם עד קרוב לזמן תפילת מנחה עם הרבי שליט”א.

תפילת מנחה מוקדמת מהרגיל בתקופה זו, לשעה 7:30. זאת כדי לתת זמן למניין קריאת התורה נוסף אחריה, עבור החתנים.

בשעת רעוא דרעוין של שבת זו, אי אפשר שלא להזכר בהתוועדות המופלאה של שבת פרשת נשא תשנ”א, כקביעות שנה זו. כאשר דקות ספורות לפני השקיעה הופיע הרבי שליט”א מלך המשיח ב–770 ופתח בהתוועדות רצופה בביטויים מופלאים אודות הגאולה האמיתית והשלימה שהנה הנה באה. במהלך סדר הניגונים הקבוע ב–770 מנגנים חלק מניגוני רבותינו נשיאנו, מה שמזכיר עוד יותר את אותה התוועדות מופלאה.

במוצאי שבת קודש מתקיים קידוש לבנה המוני בחצר 770, בו מבקשים כולם את ה’ אלוקיהם ואת דוד מלכם - בהתגלות מלכנו משיחנו תיכף ומיד ממש. עקב מיקומה של הלבנה, נאלצים לנדוד אל המדרכה שמעבר ל’סערוויס’, כדי להצליח לראות אותה. בהמשך לכך, מצטרף הקהל לריקודים סוערים בשמחה ובטוב לבב לזירוז הגאולה, כהוראתו הקדושה של הרבי.

בהמשך הלילה מתקיימת במרכז 770 התוועדות הקהל - מלוה מלכה, לרגל סיום הלכות טומאת צרעת והתחלת הלכות מטמאי משכב ומושב ברמב”ם.



Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.