Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #1137 #1138 #1139 #1140 #1141 #1144 #1146 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ' מרחשון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Saturday
Jun252016

שש מאות אלף רגלי העם אשר אנכי בקרבו

תלמידיו של משה

כ”ק אדמו”ר הזקן: שש מאות אלף רגלי דור המדבר היו תלמידיו של משה, ולכן כיוון שהוא בחינת ביטול, כפי שאמר על עצמו ונחנו מה, שהוא מה ואין, כמו כן תלמידיו הם בבחינה זו. על כן תמה: איך יקבלו ממנו בשר - הרי זו בחינת יש, והם כה נעלים, בחינת אין?! אלא שזהו מענה ה’ אל משה: “היד ה’ תקצר”? שבכח ה’ להוריד אורו יתברך גם לבחינה זו של יש.

(לקוטי תורה, לפרשת בהעלותך, לא, ד)

 

נשמות עקבתא דמשיחא

כ”ק אדמו”ר האמצעי:  עיקר קיום מעמדו של הראש, הוא על העקב שברגל דווקא, כנאמר שש מאות אלף רגלי העם אשר אנכי בקרבו. ומורה הדבר על הנשמות שבבחינת רגליים, דהיינו נשמות עקבתא דמשיחא, שם מאיר “אנכי”, מקור פנימיות המוחין!

(שערי תשובה, קיט,ב)

 

דגים לפני בשר

כ”ק אדמו”ר הצמח צדק: טעם שמנהג ישראל לאכול דגים לפני בשר, למרות שדגים מתעכלים יותר לאט ואם כן על פי הרפואה היה מתאים לאכול תחילה בשר ואחר כך דגים. אלא שהדגים אשר מקום חיותם הוא במים, בחינת עלמא דאתכסיא, דרגתם גבוהה יותר מן הבשר, שהוא מגשם יותר ומרבה דם באדם, יותר מלחם. ולכן פותחים בהם ורק אחר כך “יורדים” לבחינת בשר. וזוהי טענת משה רבינו: איך אפשר שמחינת אין, תהיה ירידה כזו לבחינת בשר גשמי.

(אור התורה, במדבר כרך ב, הוספות,  בהעלותך, יז)

 

כח המעשה

כ”ק אדמו”ר מהר”ש: כך הוא בכל ישראל, על ידי שמתקן מעשיו, שהם בכח המעשה, בעשיה גשמית, בבחינת רגלים, נעשה מוחו וליבו זכים אלף פעמים ככה. זו שאמר משה: “שש מאות אלף רגלי העם” - שהם בחינת רגל, אבל דווקא משום כך - “אשר אנכי בקרבו”, שהם לו בחינת מקיף ובחינת ראש”.

(תורת שמואל תרל”ח, עמ’ רלב)

 

כח הצדקה

כ”ק אדמו”ר מהורש”ב: האחדות היא מבלי אשר ימצא ראש וסוף כלל, שכן מאחר שמקבלים זה מזה, הרי אין עליון ותחתון כלל, זאת מאחר שהעליון מקבל מהתחתון. וכן גם הראש מקבל מהרגל, וכמו רפואת הראש שהיא על–ידי הרגל, מה שמורה שיש מהרגל בראש. וכן כח ההילוך שמשלים את הראש, בכך שמוליך אותו ממקום למקום. וכן שהרגל מוסיפה אור וחיות בראש. וכמו שנאמר: “שש מאות אלף רגלי העם אשר אנכי בקרבו“ . והדבר מתבטא במצוות צדקה שהיא בחינת מעשה, אך על ידי זה, נעשים מוחו ולבו זכים אלף פעמים ככה”!

(המשך תער”ב, חלק ראשון, עמ’ תקל)

 

האורות שניתנו במתנה

כ”ק אדמו”ר מהוריי”צ: נאמר: “שש מאות אלף רגלי העם אשר אנכי בקרבו”, כלומר שישראל היו במדריגת רגל של משה. אולם על ידם דוקא התווספו לו האורות שניתנו לו במתנה בשביל ישראל. וזהו אשר אנכי בקרבו, שכן משה הוא בחינת חכמה, ו”אנכי” הוא בחינת כתר. והגילוי דבחינת “אנכי” בקרבו של משה, הוא על–ידי רגלי העם, כמעלת הרגלים דוקא שמעמידים את הראש ומוליכים אותו למקום גבוה, שהראש בעצמו אינו יכול להגיע לשם, והיינו שזכה לאורות העליונים,  במתן תורה בזכות עם ישראל.

(ספר המאמרים תרפ”ט, עמ’ 58)

 

מה שפעל על משה - דור עקבתא דמשיחא

כ”ק אדמו”ר מלך המשיח שליט”א: הרגלים, “רגלי העם” פעלו - שתהיה התעוררות הביטול והמסירות נפש (“אנכי בקרבו”) גם אצל משה רבינו, ה”ראש” של בני ישראל. וכמבואר בחסידות בפירוש הכתוב “והאיש משה עניו מאד מכל האדם אשר על פני האדמה”: שעיקר רגש הענוה של משה היה בראותו שבעקבתא דמשיחא יהיה דור שלא תהיה אצלו השגה באלקות, וגם לא הרגש של אהבה ויראה, ונוסף לכך יהיה גם חושך כפול ומכופל, ואף על פי כן יעמדו במסירות נפש, ועל ידי זה יתבטלו בדרך ממילא כל ההעלמות וההסתרים. וזה פעל אצל משה רבינו רגש של ענוה ושפלות.

(תורת מנחם, כרך כ”ב, חלק שני, עמ’ 252, שיחת אחש”פ ה’תשח”י)

הראה בגלוי את אהבתו. . במיוחד על ידי הקול קורא

ובפרט שהרועה אהרן הכהן שבדורנו - כ”ק מו”ח אדמו”ר נשיא דורנו - הראה בגלוי את אהבתו לכל בנ”י, כולל - “אוהב את הבריות ומקרבן לתורה”, ע”י פעולותיו הרבות בהפצת התורה והיהדות והפצת המעינות חוצה . . ובמיוחד - ע”י ה”קול קורא” שלו ד”לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה”, וההכרזה שצריכים רק “לצחצח את הכפתורים”, ואח”כ ההודעה שכבר סיימו גם את זה, וצריך רק להיות “עמדו הכן כולכם” ללכת לקבל את פני משיח צדקנו בגאולה האמיתית והשלימה.

(משיחות ש”פ בהעלותך, י”ט סיון ה’תנש”א)

 

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.