Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #1137 #1138 #1139 #1140 #1141 #1144 #1146 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ' מרחשון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Tuesday
May102016

למה יאמרו הגוים איה נא אלוקיהם

פרק קט”ו בתהילים. פרקו החדש של הרבי מלך המשיח, החל מי”א ניסן ה’תשע”ו - שנת הקהל

הגוים שבתוך האדם

כ”ק אדמו”ר הזקן: פירוש המילים “למה יאמרו הגוים איה אלוקיהם”: למה יאמרו הגוים - זהו חילול השם בעיני הגוים וגם טענת ה”גוים” שבתוך האדם”, שהם משפילים אותו ואומרים שכשם שהם רחוקים מאוד מה’ כך היהודי חס ושלום. וזהו “איה נא אלוקיהם”, כלומר: היכן היא האלוקות שאתם ממשיכים בתורה ובתפילה?!

(ספר המאמרים הקצרים עמ’ קלב)

טענת המינים והאפיקורסים

כ”ק אדמו”ר האמצעי: השאלה “למה יאמרו הגוים איה אלוקיהם” - היא טענת המינים והאפיקורסים, הכופרים בהשגחה האלוקית הפרטית, מטעם שאינם קולטים כיצד אפשרי שתהיה ירידה וצמצום ממקום כה גבוה ועליון כמו דרגת חפץ ורצון העליון, למטה כל כך בעולם הזה הגשמי. אולם תשובתם בצידם: “ואלוקינו בשמים כל אשר חפץ  עשה” - שהם לא ידעו ולא יבינו שעומק רום ועומק תחת שווים לפניו, ולכן הוא יכול להיות למטה כמו למעלה ממש, שגם המעלה הוא אין לגביו בדיוק כמו המטה.

(תורת חיים בראשית רכ, ג)

“עצם מעצמי” ממש

כ”ק אדמו”ר הצמח צדק: המילים “למה יאמרו הגוים איה נא אלוקיהם”, זהו הבזיון שהם מבזים אותנו, בשל הגלות בה מצויים אנו. אבל טעות בידיהם. שכן אם הקשר בין הקב”ה לישראל היה רק כבעל ואישה, שבפשעה, הוא דן אותה בגירושין, אזי היה חלילה הצדק איתם. ברם, הקשר בין הקב”ה לישראל הוא עוד יותר נעלה, שכן הוא קשר של אח לאחות, שהם מחוברים בחיבור שאין לו שום הפסק בעולם מצד טבע תולדתם. זהו שישראל עלו במחשבה לפני כל הבריאה, והם בבחינת “עצם מעצמי” ממש, ומבחינה זו בלתי אפשרי שה’ יעזבנו.

(אור התורה, שיר השירים, ח”ב עמ’ תרכט)

התהוות מיידית

כ”ק אדמו”ר מהר”ש: עומק נוסף טמון בתשובה לגוים במילים “כל אשר חפץ ה’ עשה”: כאשר עלה ב”רצונו הפשוט” להוות דבר במעשה, הרי שמיד הדבר נתהווה. מה שאין כן, באדם, העובדה שדבר עולה ברצונו, עדיין אינה פועלת כלום. וצריך שהאדם יצווה בדיבורו, ובמעשה - שיעשה. ברם למעלה, כאשר עלה ברצונו של ה’ להוות דבר, נתהווה מיד. ובחינה זו היא “שם הוי’ דלעילא” (שלמעלה).      

(ספר המאמרים תרל”ב ח”א עמ’ ריג)

המצוות המעשיות מגלות אלוקות

כ”ק אדמו”ר מהורש”ב: טענת הגוי שבכל אחד ואחד מישראל, שהוא הנפש הבהמית ויצר הרע שבכל אחד, היא:הרי בזמן הגלות קשה מאוד להתבונן בעומק הדעת, ומתוך המשיכה ליוקר ענינה של הנפש האלוקית והאלוקות, וכיוון שכן עבודת ישראל בזמן הגלות היא בעיקר בקיום המצוות המעשיות מתוך קבלת עול מלכות שמיים ולא מתוך בחינת אהבת ה’ ויראתו. ועל זה טענת ה”גוי” - “איה אלוקיהם” - איך ייתכן שעבודה כזו בלי אהבה ויראה, ממשיכה גילוי אלוקות למטה?! ובזה מנסה לייאש את האדם. אך כמובן טענה זו נובעת מחוסר ידיעת האמת האלוקית, שקיום המצוות המעשיות, בכל מצב שהוא, משכין שכינה למטה ומגלה אלוקות בעולם.

(ספר המאמרים תרנ”ח עמ’ א ואילך)

זהירות מה”אומרים”…

כ”ק אדמו”ר מוהריי”צ: הגוים בכלל והגוי שבכל אחד ואחד בפרט, שהם הנפש הבהמית והיצר הרע, כל עניינם הוא שהם “אומרים ומדברים” עם ישראל (“יאמרו הגוים”). דהיינו שעל ידי אמירה זו הם מעלימים ומסתירים על אור האמת ומשפילים ומדיחים ה’ ירחם, מדרך האמת. שכן הנשמה היא אלוקית, ומצידה עבודת כל יהודי יכולה להיות עבודה תמה, אך על ידי האמירה והדיבור המסית ומטעה את האדם, נעשה העלם והסתר לאדם, ורוח שטות המכסה על האמת.

(ספר המאמרים תרפ”ה עמ’ שח ואילך)

דירה בתחתונים

כ”ק אדמו”ר מלך המשיח שליט”א: תוכן טענת הגוים “איה נא אלוקיהם”, היא: כיוון ש”רם על כל גוים ה’”, שהוא מרומם ומתנשא ממציאות גשמית, לכן לדעתם רק “על השמים כבודו”, הוא נמשך רק על ידי עבודה רוחנית ורק במקום רוחני, ולכן אומרים הם “עזב ה’ את הארץ”. וישראל משיבים להם: “כל אשר חפץ ה’ עשה”, שאדרבה, זוהי גודל המעלה בהתעסקות בבירור ענייני עולם הזה הגשמיים (“עשה”). שכן על ידם מתגלה בחינת “חפץ” שהיא למעלה מ”רצון”, “חפץ הוי’” - שלמעלה משם “אלוקים”. ודווקא על ידי עבודה זו פועלים “להיות לו יתברך דירה בתחתונים”, וזוכים מיד לגאולה האמיתית והשלמה.

(תהלות מנחם, תהילים קטו, ב)

חידושו של נשיא בישראל

אמר ר’ אלעזר בן עזריה הרי אני כבן שבעים שנה .. כל ימי חייך להביא לימות המשיח: חידושו של נשיא בישראל .. הוא לקשר ולאחד “כל ימי חייך” של כאו”א מישראל ושל כלל ישראל - “כל ימי חייך” הגשמיים בעולם הזה ובפרט בזמן הגלות (“לילות”) - עם הגאולה (יציאה ממצרים וגבולים) בכלל, ובפרט עם ימות המשיח, הגאולה האמיתית והשלימה שאין אחריה גלות; ודוקא הנשיא בכחו לחבר ולאחד את הגלות עם הגאולה .. ולכן, דוקא ביום שעלה לנשיאות עסק ר’ אלעזר בן עזריה בסוגיא ד”מזכירין יציאת מצרים” גם “בלילות” ו”להביא לימות המשיח”.

(ש”פ שמות תשנ”ב)

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.