Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #1137 #1138 #1139 #1140 #1141 #1144 #1146 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ' מרחשון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ני"א ניסן ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Thursday
Jan212016

מחזיקים את הראש

הרבי משפיע חיות רוחנית ושפע גשמית לכל חסיד באשר הוא, בעוד החסיד צריך להתקשר אל הרבי ולהיות מחובר אליו בעבותות בל ינתקו >> כיצד עושים זאת? מה הסיבה שהרבי הוא לא רק ‘ראש בני ישראל’ אלא גם ‘לב ישראל’? ומה ההבדל בין דור התשיעי לדור העשירי? >> התוועדות ‘התקשרותית’ בבואנו מיום “ראש השנה להתקשרות”, י’ שבט

לא ידח ממנו נידח

ב”שבת שכולה משיח” סיפר הרב שמואל הכהן הענדל סיפור ששמע בעצמו מהרב ליפסקר, שליח הרבי שליט”א מלך המשיח במיאמי שבפלורידה:

חלק מהשליחות שלי היא גם לדאוג לאסירים הנמצאים בבתי כלא באזור שלנו. מידי פעם אני שולח כמה אברכים לבקר בבתי הכלא, למצוא שם יהודים, לעודד אותם, ולדאוג לצרכיהם הגשמיים והרוחניים. פעם שלחתי שני בחורים לאחד מבתי הכלא במקום מרוחק בצפון פלורידה. בדרכם, נכנסו לתחנת דלק שבדרך כדי לתדלק את הרכב בו נסעו. כשנכנסו לחנות כדי לשלם, קידם אותם גוי מגודל עם מראה גויי טיפוסי, וביקש מהם לבוא עמו לכמה רגעים לביתו. כשנכנסו לביתו, פגשו את אביו של אותו גוי, יהודי זקן, שאמר: “אכן, סוף סוף תפסתם אותי!” התברר שלפני שנים רבות, בזמן מלחמת העולם השנייה, הוא שמע על כל מה שעוללו ליהודים, והחליט שאינו רוצה יותר שום קשר עוד לא לעם ישראל ולא לאלוקים ר”ל. הוא הלך למקום נידח, שאין שם כלל יהודים, התחתן עם גויה ר”ל, נולדו להם ילדים גוים, וממילא גם ילדיו הגויים התחתנו עם גויים אחרים, וחשב שהתנתק לגמרי מכל הקשר לעם ישראל ולדת ישראל.

יום אחד הסתכל בטלוויזיה, ותוך כדי שהוא עובר בין הערוצים, ראה לפתע יהודי בעל הדרת פנים מרשימה מדבר לפני הקהל. זה הרשים אותו מאד, והוא החל להקשיב לדברים. כך שמע את הרבי מלך המשיח מסביר, שכל יהודי קשור בקשר בל יינתק לעם ישראל ולאביו שבשמים. גם אם התרחק מאד ונדמה לו שאין לו שום קשר, הקשר עדיין קיים, וסוף סוף “יתפסו” אותו, וגם הוא ישוב לעמו ולאביו שבשמים.

הדברים עשו עליו רושם מאד חזק, ומאז הוא מחכה ש”יתפסו” אותו וישיבוהו לצור מחצבתו. אלא שהוא גר במקום נידח מאד, כל בניו ונכדיו וכל הסביבה בה הוא נמצא הם גויים, ואין לו שום קשר עם יהודים. ולכן הפעם, כאשר הגיעו לשם הבחורים, הוא הגיב בשמחה “אכן, סוף סוף תפסתם אותי”. בו במקום הוא הניח תפילין, ומאז המשיכו עמו את הקשר.

פלא אדיר. הרבי יושב בברוקלין ומדבר לפני אלפים הנמצאים במקום, ועוד אלפים רבים בכל מיני פינות בעולם, ובו ברגע אכפת לו והוא מכוון את דבריו גם ובמיוחד ליהודי נידח היושב לו אי שם, שהתחתן עם גויה וכל בניו ונכדיו גויים ר”ל, וחושב כאילו ח”ו אין לו יותר שום קשר לעמו ולאלוקיו. הרבי דואג שהוא יפתח “מכשיר” וישמע את הרבי מדבר על כך שכל יהודי קשור בקשר בל יינתק לעם ישראל ולאביו שבשמים. וגם אם התרחק מאד ונדמה לו שאין לו שום קשר, הקשר עדיין קיים, וסוף סוף “יתפסו” אותו והוא ישוב לעמו ולאביו שבשמים. כך הוא מתעורר, והרבי דואג שיגיעו אליו, שוב “ממש במקרה”, “יתפסו” אותו וישיבו אותו לצור מחצבתו.

זה לא רק רוח הקודש ונבואה. זה מראה לנו, ולו במשהו, כיצד הרבי, נשיא הדור, מרגיש ממש כל יהודי בכל פינה בעולם. כמו המוח הגשמי, שמרגיש בכל רגע ורגע ממש מה קורה בכל פינה בגוף, וכשחסר משהו באיזו שהיא פינה, זה ענין שלו והוא דואג למלאות את החסר. זה בדיוק (כמבואר בתניא פרק ב) ראש בני ישראל, חש ומרגיש מה קורה בכל רגע בכל פינה בגוף הגדול הכללי, בעם ישראל כולו שהוא “קומה אחת שלמה”, ובכל אחד ואחת מישראל, ועל ידם גם בכל העולם כולו.

הרבי - לא רק מוח, אלא גם לב

“רבי” הוא לא רק למדן וגאון גדול וצדיק גדול וחכם גדול ואיש אשכולות, ואפילו לא רק נביא ובעל רוח הקודש. “הנשיא הוא הכל”, הכל ממש. כמו המוח המחבר את כל האברים אל מהותם האמיתית, מהות אדם, שנלקחו ממוח האב והם קשורים לנפש, כך מחבר הרבי כל יהודי עם מהותו ומציאותו האמיתית, הקב”ה. ככל שקשורים עמו יותר, כך קשורים יותר עם הקב”ה. בלי הקשר עם הרבי, אי אפשר להיות קשורים עם הקב”ה. ממילא, בלי קשר עמו אי אפשר לחיות ואפילו לא להתקיים.

לכן, אפילו הפושעים והמורדים בו, גם הם מקבלים את החיות שלהם ממנו ועל ידו, אף כי מבחינת אחוריים - כי אין שום אפשרות אחרת לחיות ולהתקיים בלי הקשר עמו.

כך בנשיא הדור, ובמיוחד במלך המשיח, שהוא לא רק המוח והראש, אלא גם “לב כל ישראל”. הלב הוא לא רק נעלה מכולם ומנהיג את כולם כמו המוח, אלא הוא עצם החיים שלהם. שהרי הדם שבלב הוא החיים של כל אברי הגוף. כלומר, הרבי לא רק נותן בנו חיים מלמעלה, אלא הוא ממש עצם החיים שלנו.

בשיחה המפורסמת מב’ ניסן תשמ”ח מוסיף הרבי, שלא זו בלבד שהרבי משפיע לנו חיים ומהווה את כל חיינו, אלא גם אנו צריכים כביכול להשפיע בו חיים, על ידי הכרזת “יחי המלך”. שתוכנה של ההכרזה היא קביעת העובדה שהוא מלכנו ואנחנו עמו, ואנו מקבלים עלינו את מלכותו. ועל ידי כך עושים אותו כביכול למלך, כיוון שעשייתו למלך צריכה להיות על ידי פעולת העם.

אנו שייכים לרבי שלנו

ולכן יש לנו שליחות מיוחדת, ובפרט בקשר ליו”ד–י”א שבט: לקשר יהודים לרבי - לא רק לקשר אותם עם הקב”ה על ידי התורה והמצוות, אלא שה”ויאמינו בהשם” יהיה דווקא ביחד עם “ובמשה עבדו”. לדעת ש”תורה ציווה לנו - משה”, ו”זכרו תורת משה עבדי”. כי רק על ידי זה יהיה הקשר עם הקב”ה אמיתי יותר וגלוי יותר.

כשם שהקשר עם הקב”ה צריך להיות כל הזמן ובכל הפרטים - “כל מעשיך לשם שמים”, ו”בכל דרכיך דעהו”. ובאופן שאין שום דבר נוסף כלל. כי “אני לא נבראתי אלא לשמש את קוני”, ואם כן כל מה שמלבד “לשמש את קוני” זהו דבר זר ליהודי - כך בדיוק בנוגע לקשר עם הרבי, שצריך להיות כל הזמן ובכל הפרטים ובאופן שאין שום דבר נוסף על כך כלל.

וכפי שמורה לנו הרבי באותו מכתב מפורסם אודות ההנהגה ביום ההילולא - אותו ציווה הרבי פעמים רבות לפרסם להפיץ ולהנהיג בכל מקום אפשרי. לא רק אודות העליה לתורה, הדלקת הנר, כתיבת הפ”נ, הנתינה לצדקה לעניינים השייכים לנשיאנו עבורו ועבור כל אחד ואחת מבני ביתו לפני שחרית ולפני מנחה, וכל ההנהגה שלנו, אלא גם ובמיוחד:

“לקבוע שעה במשך המעת לעת - לבאר לבני ביתו שיחיו אודות כ”ק מו”ח אדמו”ר הכ”מ ועבודתו אשר עבד בה כל ימי חייו.

“במשך המעת לעת - לבקר (אלו הראויים לזה) בבתי הכנסיות ובבתי המדרש אשר בעיר, לחזור שם מימרא או פתגם מתורתו של כ”ק מו”ח אדמו”ר הכ”מ, לבאר אודות אהבת כל ישראל שלו, להודיע ולהסביר תקנתו על דבר אמירת תהילים, לימוד חומש עם פירוש רש”י - ובמקומות המתאימים - גם על דבר לימוד התניא כפי שחלקו לימות השנה. - אם באפשרי לעשות כל הנ”ל מתוך התוועדות.

“במשך המעת לעת - לבקר (המוכשרים לזה) במקום כינוסי הנוער החרדי - ולהשתדל, ככל האפשרי בדרכי שלום, גם במקום כינוסי הנוער שלעת עתה עדיין אינו חרדי - ולבאר להם איך שחיבה יתירה נועדה להם תמיד מאת כ”ק מו”ח אדמו”ר הכ”מ, לבאר להם את אשר תבע מהם והבטחון אשר בטח בהם, אשר סוף סוף ימלאו את תפקידם בהחזקת היהדות והפצת התורה בכל המרץ החום והחיות שהם מסגולת הנוער.

“מובן אשר, אם זהו מתאים לתנאי המקום, ימשיכו בכל הנ”ל בימים אשר אחרי היארצייט ובפרט ביום השבת קדש שלאחריו”. עד כאן לשון קדשו.

ברור ופשוט שכאשר מדובר אודות “כ”ק מו”ח אדמו”ר” - הרי לנו ההוראה והציווי הם אודותיו כפי שהוא נמצא בדור השביעי, כאשר “נשמתו בי” (שיחת פורים תשי”א). שהרי ההתקשרות שלנו עם כל רבותינו נשיאינו היא דווקא כפי שהם נמצאים וכלולים בכ”ק אדמו”ר מלך המשיח שליט”א.

וכדברי הרבי (בשיחת ש”פ ויצא תשי”א. התוועדויות תשי”א ח”א ע’ 106) שכל הקשר שלנו עם כ”ק אדמו”ר האמצעי “אינו בסתירה ח”ו להתקשרות לכ”ק מו”ח אדמו”ר, אנו אין לנו אלא נשיא דורנו - כיון שההתקשרות היא לאדמו”ר האמצעי כפי שהוא כלול בכ”ק מו”ח אדמו”ר נשיא דורנו”.

מה שנוגע אלינו

בדבר–מלכות כ”ב שבט תשנ”ב, כותב הרבי, ש”ימות המשיח” זו התקופה אצל כ”ק מו”ח אדמו”ר של “המשך הנשיאות לאחר הסתלקותו (מיום עשתי עשר לחודש עשתי עשר דשנת עשתי עשר (תשי”א)”. או כפי הביטוי בשיחת ש”פ וארא תש”נ: “באופן נשיאותו לאחרי ההסתלקות … כנשיא התשיעי דדור התשיעי (מהבעש”ט), דור האחרון של הגלות ודור הראשון של הגאולה - דור עשירי”.

כשם שבנוגע לב’ ניסן, יום ההילולא של כ”ק אדמו”ר הרש”ב, אומר הרבי (שיחת ב’ ניסן תשמ”ח) שבנוגע אלינו העיקר הוא לא ההילולא של הרבי הרש”ב, אלא שבו התחילה “נשיאותו של כ”ק מו”ח אדמו”ר, הכוללת בתוכה את כל המשך הנשיאות עד ביאת משיח צדקנו”, כך מובן מאליו בנוגע אלינו. כלומר, שכל ההוראות אודות ההתקשרות ההפצה והפרסום הינם בעיקר בנוגע אלינו אודות הנשיא שלנו, הרבי מלך המשיח שליט”א.

ובסגנון הדבר–מלכות פרשת וארא, מילים לא רגילות כלל, שצריכות למלא את כל מציאותנו וחיינו, שההכנה ליו”ד שבט צריכה להיות  בפרט בהביטול וההתקשרות אל כ”ק מו”ח אדמו”ר נשיא הדור, “הנשיא הוא הכל”. שבכל אחד ואחד, מציאותו וכל ענייניו, בכל מכל כל, נעשים קודש לנשיא הדור (ואיך עושים זאת - אך ורק) על ידי זה שמלאים וחדורים בקיום שליחותו של נשיא הדור, משה רבינו שבדור, גואל ראשון הוא גואל אחרון - שעניינו העיקרי “להביא לימות המשיח” בפועל ממש.

“ולהוסיף, שהידיעה שתיכף ומיד נכנס כ”ק מו”ח אדמו”ר נשיא דורנו … ומביט על כל אחד ואחד מהחסידים והמקושרים לבחון מעמדו ומצבו כו’, מעוררת ופועלת לסיים ולהשלים (גם מלשון שלימות) את כל מעשינו ועבודתנו”.

עלינו אפוא להיות חדורים ומלאים במה שהרבי תובע עכשיו - משיח וגאולה. על ידי לימוד ה’דבר מלכות’ בפרט, וענייני גאולה ומשיח בכלל. ולחיות עם זה כל הזמן, על ידי הכרזה ופרסום של בשורת הגאולה, ועל ידי בקשה ודרישה ללא הרף מהקב”ה ומן המלך המשיח עצמו את ההתגלות המלאה בגאולה האמיתית והשלימה עכשיו ממש. ובפרט בקריאה ובהכרזה - “יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד”.

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.