Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #1137 #1138 #1139 #1140 #1141 #1144 #1146 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ' מרחשון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ני"א ניסן ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Thursday
Jul232015

הרב שלום דובער הלוי וולפא: טעות, שאת תוצאותיה אנו משלמים עד היום

האם אתה חושב שנהגנו כמו שצריך, או שחלקנו במאבק לא הורגש מספיק, והיינו צריכים לפעול יותר?

רבים מחסידי חב”ד פעלו למניעת הגירוש, אבל היתה זו עבודה פרטיזנית של יחידים ולא מבצע כללי ארצי, וכמובן שלא מבצע חבד”י עולמי. אמחיש זאת בדוגמה פשוטה: כאשר הבינו בזמן הבחירות בשנת תשמ”ט, שרצון הרבי הוא שחב”ד יפעלו למען ‘אגודת ישראל’, הרי אז עבדנו כולנו במשך כמה שבועות, יום ולילה, במסירות נפש גדולה תחת פיקוד של ממונים מקומיים, אזוריים, ארציים גם עולמיים. המרכז הוציא חומר לחלוקה, הטיל משימות, קבל הצעות שנבחנו ויושמו, גייס כספים מגבירים חב”דיים בכל העולם, והכל מתוך חרדת קודש שעושים מבצע של הרבי. ואכן הצלחנו במשימה.

כך היה גם בתקופה של מבצע “ביבי טוב ליהודים” (שלפענ”ד היה טעות, ואכ”מ), הוציאו חתן מחדרו וכלה מחופתה. לא היו ילד וילדה, תלמיד ותלמידה, בחור ואיש שיבה, שלא היה להם תפקיד שמלאוהו בהתלהבות. אפילו משפחות של חסידי חב”ד בעולם קיבלו דף מספר הטלפונים הישראלי לעשות טלמרקטינג לבחירתו של ביבי. וכך הצלחנו גם בזה. אבל בענין שלימות הארץ בכלל והגירוש מגוש קטיף בפרט, היתה כאן יוזמה של הרבה יחידים ולמולם שתיקה רועמת של הרבנים והעסקנים, וממילא שתיקה של חב”ד באופן כללי. זו היתה טעות שאת תוצאותיה רואים אנו עד היום.

 

במבט קדימה, אם חלילה תעמוד על הפרק תכנית נוספת דומה - מה צריכים חסידי חב”ד לעשות?

צריך להתארגן כמו במבצעים הנ”ל, בכדי להשפיע על דעת הקהל, ובמילא על דעת חברי הממשלה והכנסת. צריך להתייעץ עם אנשי מקצוע על צורת המאבק, אבל בכל אופן הוא צריך להיות נחוש ועקבי, תוך ידיעה שנלחמים את מלחמת בית דוד, במערכה שהחל בה הרבי לפני כחמישים שנה, ושעדיין לא נסתיימה. אופן ההתארגנות צריך להלהיב את אנ”ש, אנשים נשים וטף, שלא ישאר אף אחד מחוץ למאבק שהרבי מסר נפשו על זה.

 

מכיוון שהשלוחים פועלים לקרב את העם, האם נכון לערב את חב”ד במאבקים אלו, או שצודקים אלו הטוענים שלא צריכים לערב את חב”ד במאבק, כי זה פוגע בפעילות השלוחים?

על פי הוראות שהיו לי מהרבי מה”מ, אין לשוות למאבק על שלימות הארץ אופי חב”די, אבל זאת בכדי שלא יחשבו שזוהי מלחמה של חב”ד (ואז כדברי הרבי יהיה היחס לזה כמו ל”מיהו יהודי”, שטענו שזהו ענין חבד”י ובמילא פעלו נגד, ועל כל פנים לא עזרו. וכמו הסיפור על אחד המתפללים ששנא את הגבאי, וכשהכריז הגבאי בר”ח “יעלה ויבא”, צעק השונא: “לא יעלה ולא יבוא”). אבל מזה גופא שהרבי נתן טעם זה, מובן שהפחד אינו מכך שזה יפגע בפעולות השלוחים. ידוע שהרבי הסכים להצעת צעירי אגודת חב”ד שחסידי חב”ד יעשו הפגנה על ענין שלימות הארץ. שהרי פיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה. אלא שכאמור הפעילות בזה לא צריכה להיות ביחד עם מבצע תפילין וכדומה אלא כענין בפני עצמו, עם כותרת של מבצע פיקוח נפש, ולערב בזה אנשים מהקהילה, גם אלו שאינם חב”דיים. אבל ההנהגה של הפעולות בפועל צריכה להיות על ידי השליח, או מישהו שהוא ממנה לזה, וגם צריכה להיות הנהלה ארצית שתורה לשלוחים מה לעשות, ותספק להם חומר לחלוקה, ותגייס כסף מכל העולם להצלחת המבצע.

 

אבל אולי צריכים להתרכז ב’מבצעים’ שהרבי ציווה אותנו במפורש ולא להיכנס לעניינים אלו שאינם מתפקידנו לכאורה?

אינני מבין איך אפשר להעלות טענה מוזרה שכזו. הרי לא היה נושא שהרבי הקדיש לו כל כך הרבה זמן בהתוועדויות ובמכתבים וכו’ (ולאלו שנולדו לאחר התקופה של השיחות על שלימות הארץ, יעויין בספר “דעת תורה” וכן ב”זעקה ללא מענה”). וכשהרבי דיבר על כך ראו שזה נוגע לו בנפש ממש. האם אין זה מתפקידנו להלחם את מלחמת ה’ שמלכנו עומד בראשה בגלוי? לרבי בוודאי היו חשובים ה’מבצעים’, ואף על פי כן לא נמנע מלדבר ברבים מאות פעמים בענייני שלימות הארץ באופן התקיף והחד ביותר, ולא חשש שדיבוריו יפריעו להשפעה בעניני תורה ומצוות. אם כן, איך יכולים השלוחים להזניח את המבצע הכי חשוב של פיקוח נפש?

יש היום אלפי שלוחים בלי עין הרע, הפזורים בכל העולם ממש ולכל אחד מהם יש אנשים בעלי השפעה ומהם שהשפעתם חוצה גבולות. היה צריך שכל אחד מהשלוחים יגייס את המושפעים שלו, לפעולות למען שלימות הארץ. כל שכן וקל וחומר השלוחים בארץ הקודש, אשר לא יתכן שיתנהגו כלשון הפרשה שקראנו בשבת “האחיכם יצאו למלחמה ואתם תשבו פה”?! עליהם להתגייס כל אחד לפי יכולתו ולפי חוג המושפעים שלו, למטרה קדושה זו, שעומדת בראש סדר העדיפויות. וכאמור, שפיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה.

 

במה שונה אופי המאבק החב”די, מניהול המאבק על ידי ראשי ההתנחלויות? או במילים אחרות: האם ייחדנו את הפעילות שלנו, או נגררנו אחרי סגנון המאבק של ה’כתומים’?

היות שחב”ד כמעט ולא עושה דבר בענין שלימות הארץ, מה רע בכך שלפחות “נגררנו אחרי סגנון המאבק של הכתומים”. ובאמת יש יחוד למאבק שלנו, שהוא בעיקר על ענין הסכנות הנוראות שהרבי רואה אפילו בדיבור על מסירת שטחים וכל שכן מהמסירה בפועל, ולא ח”ו בגלל לאומיות ואתחלתא דגאולה וכדומה. אין לי ספק, שאם היתה פועלת יחידה של שלימות הארץ בצא”ח או באגו”ח, ופעולותיה היו על פי ההוראות ששמענו מהרבי ובהכוונת הרבנים, היו מביאים למצב שכל אנשי חב”ד בארץ ישראל ובעולם וכל משפחותיהם, היו פועלים בענין זה, ומצליחים.

 

בתקופה האחרונה יש קצת שקט בדיבורים על מסירת שטחים. האם יש לקחת “פסק זמן”, או שיש גם כעת במה לפעול.

בעוונותינו הרבים, גם עכשיו מתנהלות שיחות בין נציגים של מדינות שונות לבין הממשלה כאן וממשלת המדינה הפלסטינית, וראש הממשלה לא זנח כלל את התכנית המופקרת של “שתי מדינות לשני עמים”. ולכן בוודאי שיש לפעול בזה, ודרושה הנהגה חב”דית למבצע כלל עולמי נגד הרעיון של “מדינה אחת לעם אחד”.

לא זו בלבד, אלא גם אם לא היו מתנהלות שיחות, מכל מקום יש לפעול נגד החרבת בתים בהתנחלויות שונות (שעכשיו על הפרק על פי החלטת הבג”ץ), וכן יש לפעול נגד הקפאת הבניה ביהודה ושומרון. וכן יש לפעול נגד המגמה המחלחלת בצבא ומגובה על ידי היועצים המשפטים למיניהם, שלחייל יהודי אין זכות להגן על עצמו באופן של “הבא להורגך השכם להורגו”, שעל ידי זה נהפכו החיילים לשק חבטות ולמטרה לזריקת אבנים על ידי מחבלים, ביודעם שהחייל מנוע מלהשיב להם כגמולם. ואם היה מרכז חב”די של שלימות הארץ, היה ניתן לשנות את דעת הקהל ואת דעת מנהיגי המדינה, ובכך להציל נפשות של אלפי יהודים בארץ הקודש.

ויהי רצון, שנזכה בקרוב ממש להתגלתו של הרבי מה”מ שינצח במלחמות ה’, ויביא את הגאולה השלימה, עם שלשת השלמויות, של התורה, העם והארץ.

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.