Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #1137 #1138 #1139 #1140 #1141 #1144 #1146 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ' מרחשון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Tuesday
Jul212015

שיגדלו חסידים, יראי שמיים ולמדנים...

הגיע הזמן שנחלוק עם העולם הגלובלי את המבט הפנימי שלנו לסוד ההצלחה של “תנועת חב”ד”: ההצלחה הבלתי מסויגת של חב”ד היא לא ב”כושר ארגוני ויכולות גיוס כספים” (שגם הם חשובים מאוד) וודאי שלא בגישה “הפתוחה והמודרנית” * הרהורים בעקבות לימוד הרמב”ם היומי בהלכות פרה אדומה; ואיך כל זה קשור להדלקת נרות חנוכה? * חינוך כשר למהדרין

מאת: הרב גרשון אבצן, ראש ישיבת תומכי תמימים סינסנטי, אוהיו - במאמר על החינוך הטהור 

שורות אלו לא תגלו נימוק והסבר על חשיבות החינוך הכשר והטהור. כל בר בי רב דחד יומא יודע שאצל הרבי זה יסוד היסודות. מי שכן מעוניין לדעת וללמוד את הנושא מוזמן לדפדף בין ספרי המפתחות של “ליקוטי שיחות” או “אגרות קודש” ולעיין בשיחות, מענות, הוראות, עידודים ופעולות של הרבי למען הקמת מוסדות לימוד ברוח זו.

לתומי חשבתי לבדוק את הדברים דווקא דרך מבחן התוצאה…

בעשורים האחרונים הופיעו בבמות שונות הרבה דיונים ומאמרים שניסו להסביר את סיבת ההצלחה של ‘מהפכת תנועת חב”ד’. רוב הדעות שנכתבו בידי מומחים חיצוניים outsiders) בלע”ז) - ניתחו את הדברים בעיניים חיצוניות ונתלו לסיבות שוליות מגוונות:

חלקם נותנים את הקרדיט ל”ארגונים המרכזיים של חב”ד”, אחרים משבחים את הגישה ה”יותר פתוחה ומודרנית”,

רבים נוספים מדברים על “הנגישות של חב”ד לעולם הגדול תוך שימוש וניצול כל כלי הטכנולוגיה כדי להפיץ את המסר והמשימה שלהם”.

יש גם את אלו שלא רואים עצמם

מזדהים לחלוטין עם השיטה, אך מודים: ההצלחה של תנועת חב”ד לא נתונה לוויכוח, אלא עובדה מוכחת! חב”ד הצליחה - במימון עצמאי - להקים מרכזים בכל רחבי העולם והגיעה למקומות שרבים חשבו שזה לא אפשרי בעליל…

נו, ניחא להם לראות את הדברים בצורה כזאת.

אך בתור ‘אחד מבפנים’ (insiders בלע”ז) - הגיע הזמן שנחלוק עם העולם הגלובלי את המבט הפנימי שלנו לסוד ההצלחה של “תנועת חב”ד”. בוא נעשה את זה קצר: הובי = על טהות הקודש. ובמילים פשוטות: ההצלחה הבלתי מסויגת של חב”ד היא בכך שהרבי הקים עבורנו את מערכת החינוך הטהורה והמבודדת ביותר בעולם.

בעוד שההיגיון האנושי נוטה לחשוב, שאם אתה רוצה לחנך דור של שלוחים “מוצלחים”, צריך ללמד אותם ולהכיר להם את הגישה הפתוחה, החילונית, הגשמית והחומרית - הרבי עשה בדיוק ההיפך!

הרבי התחיל בבניית מערכת חינוכית המתמקדת רק בחינוך “על טהרת הקודש”, תורה שלמה וסדורה לצד גישה חסידית על העולם. ההצלחה לא נמדדת בשטרות של דולרים ובהנאות רגעיות, ולשם הכנתו וטיהורו של העולם לקראת התגלותו של משיח, יש צורך בסוג חדש ושונה לגמרי של מערכת החינוך.

הרהרתי בזה כשלמדתי לאחרונה את הרמב”ם בהלכות פרה אדומה, המתאר בהרחבה מדוע רק התינוקות הם אלו שהיו יכולים לטהר טמאי מת:

“וכיצד יימצא איש, שלא נטמא במת מעולם. חצרות היו בירושלים בנויות על גבי הסלע, ותחתיהן חלול, מפני קבר התהום; ומביאין היו נשים עובוות, ויולדות שם, ומגדלות שם את בניהן.

וכשירצו להזות על הכוהן השורף, מביאין שוורים מפני שכרסיהן נפוחות; ומניחין על גביהן דלתות, ויושבין התינוקות על גבי הדלתות, כדי שיהיה אוהל מבדיל בינם ובין הארץ, מפני קבר התהום; וכוסות של אבן בידם, והולכין עד לשילוח.

הגיעו לשילוח, יורדין שם וממלאין— שאין לחוש שם מפני קבר התהום, שאין דרך בני אדם לקבור בנהרות”.

הנה לכם מבחן התוצאה: כאשר רואים עולם מלא טומאה, ועד לטומאה החמורה ביותר, טומאת מת, ומבקשים לטהרו - הדרך לכך עוברת דווקא דרך הילדים המנותקים כליל מכל טומאה, שגדלו כל חייהם על טהרת הקודש. רק הם מסוגלים לטהר את העולם!

רק ככה מגדלים ילדים עם טוהר פנימי וכוח, שאינו נגוע ברעיונות ואידיאלים של העולם החומרי. כאן טמון סוד ההצלחה המאפשר לחייליו של הרבי מלך המשיח, מנהיג “תנועת חב”ד”, לטהר ולרומם את כל הסובבים אותם מכל הטומאות שבעולם.

- ההבנה הזאת עשויה לתת לנו להבין טוב יותר את מנהג חב”ד בחנוכה, שמכונה גם כ”חג החינוך”. בעוד שאת החנוכיות הציבוריות אנו משתדלים להניח ולהדליק בכיכרות המרכזיות ובמקומות הומי-אדם על מנת לפרסם את הנס, את החנוכיות הפרטיות בבית אנו נוהגים להניח לצד המשקוף הפנימי, אפילו לא כפי שנהוג על- ידי רוב העולם האורתודוכסי המניחים את הנרות בחלון הפונה לרחוב!

עם זאת, למען האמת, זו לא סתירה. כי הכח “להדליק” ולטהר את העולם שבחוץ, זה רק משום שבחיינו הפרטיים אין “לעולם ולהשפעות החיצוניות” שום נתינת מקום -

אז בפעם הבאה שעולה התלבטות בנוגע לחשיבות החינוך “על טהרת הקודש”, זכרו: ההצלחה של חב”ד היא לא ב”כושר ארגוני ויכולות גיוס כספים” (שגם הם חשובים מאוד) וודאי שלא בגישה “הפתוחה והמודרנית”, אלא בטוהר שלה, באמונה הפשוטה ובציות המוחלט, “ויאמינו בה’ ובמשה עבדו”, הרבי.

רבים נוספים מדברים על “הנגישות של חב”ד לעולם הגדול תוך שימוש וניצול כל כלי הטכנולוגיה כדי להפיץ את המסר והמשימה שלהם”.

יש גם את אלו שלא רואים עצמם

מזדהים לחלוטין עם השיטה, אך מודים: ההצלחה של תנועת חב”ד לא נתונה לוויכוח, אלא עובדה מוכחת! חב”ד הצליחה - במימון עצמאי - להקים מרכזים בכל רחבי העולם והגיעה למקומות שרבים חשבו שזה לא אפשרי בעליל…

נו, ניחא להם לראות את הדברים בצורה כזאת.

אך בתור ‘אחד מבפנים’ (insiders בלע”ז) - הגיע הזמן שנחלוק עם העולם הגלובלי את המבט הפנימי שלנו לסוד ההצלחה של “תנועת חב”ד”. בוא נעשה את זה קצר: הובי = על טהות הקודש. ובמילים פשוטות: ההצלחה הבלתי מסויגת של חב”ד היא בכך שהרבי הקים עבורנו את מערכת החינוך הטהורה והמבודדת ביותר בעולם.

בעוד שההיגיון האנושי נוטה לחשוב, שאם אתה רוצה לחנך דור של שלוחים “מוצלחים”, צריך ללמד אותם ולהכיר להם את הגישה הפתוחה, החילונית, הגשמית והחומרית - הרבי עשה בדיוק את ההיפך!

הרבי התחיל בבניית מערכת חינוכית המתמקדת רק בחינוך “על טהרת הקודש”, תורה שלמה וסדורה לצד גישה חסידית על העולם. ההצלחה לא נמדדת בשטרות של דולרים ובהנאות רגעיות, ולשם הכנתו וטיהורו של העולם לקראת התגלותו של משיח, יש צורך בסוג חדש ושונה לגמרי של מערכת החינוך.

הרהרתי בזה כשלמדתי לאחרונה את הרמב”ם בהלכות פרה אדומה, המתאר בהרחבה מדוע רק התינוקות הם אלו שהיו יכולים לטהר טמאי מת:

“וכיצד יימצא איש, שלא נטמא במת מעולם. חצרות היו בירושלים בנויות על גבי הסלע, ותחתיהן חלול, מפני קבר התהום; ומביאין היו נשים עובוות, ויולדות שם, ומגדלות שם את בניהן.

וכשירצו להזות על הכוהן השורף, מביאין שוורים מפני שכרסיהן נפוחות; ומניחין על גביהן דלתות, ויושבין התינוקות על גבי הדלתות, כדי שיהיה אוהל מבדיל בינם ובין הארץ, מפני קבר התהום; וכוסות של אבן בידם, והולכין עד לשילוח.

הגיעו לשילוח, יורדין שם וממלאין— שאין לחוש שם מפני קבר התהום, שאין דרך בני אדם לקבור בנהרות”.

הנה לכם מבחן התוצאה: כאשר רואים עולם מלא טומאה, ועד לטומאה החמורה ביותר, טומאת מת, ומבקשים לטהרו - הדרך לכך עוברת דווקא דרך הילדים המנותקים כליל מכל טומאה, שגדלו כל חייהם על טהרת הקודש. רק הם מסוגלים לטהר את העולם!

רק ככה מגדלים ילדים עם טוהר פנימי וכוח, שאינו נגוע ברעיונות ואידיאלים של העולם החומרי. כאן טמון סוד ההצלחה המאפשר לחייליו של הרבי מלך המשיח, מנהיג “תנועת חב”ד”, לטהר ולרומם את כל הסובבים אותם מכל הטומאות שבעולם.

- ההבנה הזאת עשויה לתת לנו להבין טוב יותר את מנהג חב”ד בחנוכה, שמכונה גם כ”חג החינוך”. בעוד שאת החנוכיות הציבוריות אנו משתדלים להניח ולהדליק בכיכרות המרכזיות ובמקומות הומי-אדם על מנת לפרסם את הנס, את החנוכיות הפרטיות בבית אנו נוהגים להניח לצד המשקוף הפנימי, אפילו לא כפי שנהוג על- ידי רוב העולם האורתודוכסי המניחים את הנרות בחלון הפונה לרחוב!

עם זאת, למען האמת, זו לא סתירה. כי הכח “להדליק” ולטהר את העולם שבחוץ, זה רק משום שבחיינו הפרטיים אין “לעולם ולהשפעות החיצוניות” שום נתינת מקום -

אז בפעם הבאה שעולה התלבטות בנוגע לחשיבות החינוך “על טהרת הקודש”, זכרו: ההצלחה של חב”ד היא לא ב”כושר ארגוני ויכולות גיוס כספים” (שגם הם חשובים מאוד) וודאי שלא בגישה “הפתוחה והמודרנית”, אלא בטוהר שלה, באמונה הפשוטה ובציות המוחלט, “ויאמינו בה’ ובמשה עבדו”, הרבי.

כך ורק כך מכשירים דור של שלוחים נאמנים שמביאים את הגאולה האמיתית והשלימה.

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.