Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #1137 #1138 #1139 #1140 #1141 #1144 #1146 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ' מרחשון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Saturday
Jul182015

את קרבני לחמי לאשי

מחשבה דיבור ומעשה

כ״ק אדמו״ו הזקן: צריך להבין מדוע נכפלה המילה ״ואמרת״? שכך נאמר: ״ואמות אליהם את קרבני לחמי וגו’, ואמות להם זה האשה״. אלא ששני עניינים יש כאן. כי הנה את כל המצוות צריך האדם לקיים במחשבה דיבור ומעשה, וכן בקרבנות: מחשבה זו תפילה, עבודה שבלב שכנגד הקרבנות. ודיבור הוא תלמוד תורת הקרבנות, שכל העוסק בתורת עולה כאילו הקריב עולה. ועבודת הקרבנות עצמן להקריב כבשים וכו’, זהו המעשה. ״ואמרת להם זה האשה״ - נאמר על מעשה הקרבן עצמו, ואילו הפסוק הראשון - ״צו את בני ישראל ואמרת אליהם״, נאמר על בחינת מחשבה ודיבור שבקרבנות.

(לקוטי תורה, פרשת פנחס עה, א)

העיקר: בפועל ממש!

כ״ק אדמו״ו האמצעי: תכלית ירידת הנשמה לגוף היא כדי לקיים את המצוות בשלושת הבחינות, מחשבה דיבור ומעשה, וזהו העיקר שה’ רוצה. אך בהיפרד הנפש מהגוף, אזי עיקר התביעה היא על ה״בפועל ממש״, ולא הפנימיות היא העיקר, דהיינו השכל וההשגה, הגם שזה וודאי טוב, אבל העיקר הוא בחינת פועל ממש. ולכן נאמר גם על המעשה, ״ואמרת״, פעם נוספת.

(מאמרי אדמו״ר האמצעי, הנחות תקע״ז, עמי ריא)

מיד ולדורות

כ״ק אדמו״ו הצמח צדק: כפל הלשון ״ואמרת״, יובן בכך שאמרו רבותינו זכרונם לברכה, שכל מקום שנאמר צו הוא מיד ולדורות. זהו איפוא, טעם כפל האמירה: (צו את בני ישראל) ואמרת אליהם - מיד, ואמרת להם - לדורות, שתיקנו תפילה כנגד קרבנות התמיד, לאחר החורבן, וזהו לדורות.

(אור התורה, במדבר כרך ד, פרשת פינחס איפד)

לדורות - ממקור נעלה יותר

כ״ק אדמו״ו מהו״ש: מה שאמרו חז״ל, שכל מקום שנאמר בו ״צו״ - הרי זה מיד ולדורות, מתקיים כאן בעניין הקרבנות בכך שתפילות כנגד תמידים תיקנום. ברם, אמרו חז״ל: ״גדולה תפילה יותר מן הקרבנות״. כי הנה בקרבנות נאמר ״קרבן לה’״, דהיינו שהקרבן הוא לשם הוי’. אולם בתפילה נאמר: ״ותתפלל חנה על הוי’״, דהיינו שהתפילה מגעת וממשיכה מלמעלה משם הוי’. נמצא שאדרבה, לדורות ישנה בחינה זו באופן נעלה יותר.

(תורת שמואל תרכ״ז, עמ’ שסא)

חיבור משה לישראל

כ״ק אדמו״ו מהווש״ב: צריך להבין מה שהפסוק מתחיל ב״צו את בני ישראל״ וממשיך ב״ואמרת אליהם״, ולמה לו להקדים תחילה ״צו את בני ישראל״?

m

אלא שצו הוא מלשון צוותא וחיבור, והיינו לחבר את משה אל בני ישראל. שכן משה הוא בחינת מ״ה, כמו שכתוב ״ואנחנו מ״ה״. לאמור: כיוון שצריכה להיות בחינת הארת שם מ״ה בכל אחד ואחד, כדי לפעול את הביטול של מ״ה בעולם, הרי שאת הכוח לכך מקבלים ישראל על ידי חיבורם למשה, וזהו ״צו״ מלשון צוותא וחיבור. ואחר כך אומר הכתוב: ״ואמרת להם את קרבני לחמי״, שכן בקרבנות נאמר ״אדם כי יקריב״, אדם בגימטריה מ״ה, ועניינו, שעבודת האדם בבירור העולם, היא מכוח שם מ״ה, השם המברר.

(המשך תער״ב, חלק ראשון, ש״פ פינחס תרד״ע, עמי תקנז)

הקרבנות נקראים לחם

כ״ק אדמו״ו מוהויי״צ: נאמר: ״את קרבני לחמי וגוי״: הקרבנות נקראים לחם, שכן כמו שהלחם, הרי פעולתו היא בחיבור כוחות הנפש באברי הגוף, וכמו שכתוב בתהלים (קד, טו) ״ולחם לבב אנוש יסעד״, וגם פועל הוא הלחם את טיב גילוי הכוחות והחושים, כמו שכתוב בירמיהו(מד, יז) ״ונשבעה לחם ונהיה טובים״, כך הקרבנות פועלים שיהיה חיבור האורות והכלים, ושיומשך האור למטה - מטה בכלים מכלים שונים, עד הגילוי שלמטה ממש.

(קונטרס י״ב - י״ג תמוז, היתרצ״ו)

הקרבנות - גילוי אלוקות בשלמות

כ״ק אדמו״ו מלך המשיח שליט״א: מבואר בחסידות, שנאמר פעמיים ״ואמרת״, שכן הפעם הראשונה מתייחסת לעניין הקרבנות, במחשבה ובדיבור, ואילו הפעם השנייה מתייחסת לקרבנות כפי שהם במעשה. וצריך ביאור: מדוע סובב השם יתברך שעניין הקרבנות במחשבה ודיבור ממשיך גם אחרי החורבן ואילו עניין המעשה שבקרבנות קיים רק בזמן הבית?

אלא שעניין הקרבנות הוא לגלות אלוקות. כפי שראו בגלוי איך שהאש שמצווה להביא מן ההדיוט, ממשיכה את האש שירדה מלמעלה על הקרבן. לאמור: כיוון שבקרבנות עניין ההתאחדות באלוקות הוא בתכלית הגילוי, יותר מבשאר המצוות, לכן צריך להקריבם דווקא במקום וזמן כזה שהוא מוכשר לזה ובשלמות.

(ספר המאמרים במדבר, חלק בי, עמי שכד)

הנה זה פינחס זה אליהו

…הקריאה בפרשת מטות על-דבר הציווי ד״לא יחל דברו״, ועל אחת כמה וכמה הדיבוו של כל אחד ואחד מבני ישראל (האנשים והנשים והטף) וכמה וכמה פעמים בכל יום ויום אודות ביאת משיח צדקנו, שבודאי נותן להם הקב״ה את האפשרות לקיים הציווי ״לא יחל דבוו״ - על ידי זה שתיכף ומיד ממש (״לא עיכבן כהרף עין״) מראה כל אחד ואחד באצבעו ואומר זה, הנה זה פינחס זה אליהו, והנה זה דוד מלכא משיחא, שבא וגאלנו והולכנו קוממיות לארצנו הקדושה, לירושלים עיר הקודש ולבית המקדש, אמן כן יהי רצון.

(ש״פ פנחס היתש״נ)

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.