Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #1137 #1138 #1139 #1140 #1141 #1144 #1146 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ' מרחשון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Monday
Jun222015

מה ג' תמוז לא אומר...

איננו יכולים להתנחם בכך שאנו יודעים כי השפעותיו של הרבי לא פחתו מאז ג’ תמוז. זה לא מספק אותנו — על אף שהשפעתו של הרבי גדלה באופן בלתי ניכר — וזה גם לא מספק את הרבי.

מאת: הרב העשיל גרינברג - שליח הרבי בוויליאמסוויל, ניו–יורק; ומחבר ספרים

ג’ תמוז, היה יום יחסית אלמוני עד לאחרונה. אם נלך אחורה לתחילתה של ההיסטוריה היהודית, נגלה שג’ תמוז היה היום שיהושע העמיד את השמש הזורחת בכיבוש ארץ ישראל. “שמש בגבעון דום וירח בעמק איילה”.

כאשר הרבי הריי”צ שוחרר מהכלא לגלות בקסטרמה בשנת תרפ”ז, היום השלישי בחודש תמוז קיבל קצת פרסום. עם זאת, גם אז, חשיבותו של היום עומעמה בצל ימי הגאולה י”ב י”ג תמוז, בהם הרבי הריי”צ שוחרר לחלוטין מידי הקומוניסטים.

זה המשיך כך עד ג’ תמוז תשנ”ד. מאז ועד היום, זהו התאריך שעומד לנגד עינינו בכל יום ויום, ומכיל משמעות רבה עבורנו.

יש הרבה שידברו על האירועים שהתרחשו באותו היום בהיסטוריה היהודית, ועל מה שקרה בג’ תמוז תשנ”ד. אך ברשותכם, אחיי החסידים, אתמקד לא מה ג’ תמוז כן אומר, אלא במה שהוא לא אומר. אני מאמין שבנקודות הבאות יש תמימות דעים במשפחת חסידי חב”ד ליובאוויטש יצ”ו.

הנצחיות והרלוונטיות של תורת הרבי בוודאי שלא הפסיקה בג’ תמוז.

הצורך לקיים את מבצעי הרבי, להגיע לכל יהודי באהבה ללא תנאים — כמובן שלא פחות חשוב מאז ג’ תמוז.

נוכחותו של הרבי והשפעתו על חיינו — לא השתנו מאז ג’ תמוז.

ברור ומובן ששיחותיו של הרבי, בהן תבע מאיתנו להכין את עצמנו ואת העולם כולו לקבלת פני משיח צדקנו — חשובות מאין כמותן גם אחרי ג’ תמוז.

כולם גם מסכימים, שלא כמו בדורות קודמים, מנהיגותו של הרבי לא הועברה לנשיא חדש. הרבי הבהיר זאת בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, כשאמר שאנו בדור השביעי — המשמעות של דור נמדד על ידי נשיא הדור — שהוא האחרון לגלות והדור הראשון של הגאולה. רק כאשר הגאולה תהיה שלימה, הרבי יודיע   לנו שזה הסימן לכניסתנו לדור השמיני. עד למועד זה, הרבי, הנשיא של הדור השביעי, וכך, ממשיך להיות נשיא דורנו עד הגאולה האמיתית והשלימה.

אחרי שמנינו את הדברים שאף אחד לא חולק עליהם, ארצה להעמיד בפניכם שאלה מתבקשת: אם שום דבר לא באמת השתנה, למה ג’ תמוז הפך לתאריך כל כך משמעותי בדורנו?

דומה שכל חסיד מסכים כי למרות כל האמור לעיל, המצב כפי שהוא מאז ג’ תמוז הוא בלתי נסבל.

עצם העובדה שאנחנו חיים בתקופה שהרבי אינו נראה לעינינו, כפי שמתואר בספר דניאל ובעוד מספר מקורות, זה ההיפך הגמור מכל מהות גישתו של הרבי. לאורך כל השנים הרבי נלחם נגד החושך, העצבות, הייאוש, ההתפשרות, וכל מה שכלול במציאות הגלותית של הסתר האור האלוקי.

בעוד שמנהיגי קהילות ורבנים אחרים מעניקים מתורתם בעיקר לתלמידיהם, הרבי מבקש שזה יגיע לכולם. אם אחרים מסתפקים ברעיונות גרידא, הרבי דורש שהם יהיו מיושמים בתוך גדרי העולם. בגישתו הייחודית של הרבי, גם נושאים ומושגים רוחניים עמוקים — חייבים לקבל ביטוי באופן ברור גם בדרגה הנמוכה ביותר: בעולם הזה הגשמי, למטה מעשרה טפחים.

אי לכך, איננו יכולים להתנחם בזה שאנחנו יודעים שההשפעות של הרבי לא פחתו מאז ג’ תמוז. זה לא מספק אותנו — על אף שהשפעתו של הרבי גדלה באופן בלתי ניכר — וזה גם לא מספק את הרבי. הרבי אינו מעוניין בשום דבר פחות מטוב מוחלט, מגילוי אלוקות בלתי מוגבל בתוך העולם הזה התחתון: ממש, ממש, ממש ובלי מירכאות.

כל עוד הרבי נותר במצב של “נכסה מעינינו” וכל עוד אפילו חלק מאיתנו לא הצליחו לפקוח את העיניים ולראות את הגאולה לפנינו — העבודה שהרבי דורש מאיתנו לא קוימה.

ג’ תמוז מתריע לפנינו שאין אנו יכולים לקיים את עצמנו על זכרונות ומסורת מהעבר. אנחנו גם לא יכולים למצוא נחמה בכך שהנוכחות הרוחנית של הרבי מרחפת “מעלינו”. אנחנו אפילו לא יכולים להיות מרוצים מזה שהרבי נמצא איתנו, בכל דרך, אם אנחנו לא יכולים לראות אותו בעיני בשר הגשמי.

ביום כמו ג’ תמוז, הצפייה להתגלותו של הרבי מקבלת מימד שונה בתכלית מכל תאריך אחר. זהו יום שבו אנו מביעים תחנונים מעומק לבנו לקב”ה וזועקים עם כל הלב והנשמה: “ריבונו של עולם, עד מתי? אנחנו לא מסתפקים בפחות מאשר הגאולה האמיתית והשלימה! אנחנו לא יכולים לקבל שום דבר כתחליף. אנחנו רוצים משיח עכשיו ו’גאולה’ במובן המילולי והפשוט ביותר, כך שנוכל לראות את הרבי בעיני בשר שלנו, ונאמר לפניו ברגשי גיל ושמחה: יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.

וכל אחד ואחד מראה באצבעו ואומר זה: הנה משיח צדקנו, הנה כ”ק מו”ח אדמו”ר נשיא דורנו, “הנה אלקינו זה גו’”, והנה השולחן הערוך ומוכן לסעודה דלויתן ושור הבר ויין המשומר, שבסיומה אומר דוד מלכא משיחא “אני אברך ולי נאה לברך”.

 

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.