Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #1137 #1138 #1139 #1140 #1141 #1144 #1146 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ' מרחשון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ני"א ניסן ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Thursday
Feb052015

וירא כל העם

ד”ר יוסף נחום טראכטמן, רופא עיניים חב”די מסיאטל, פיתח שיטה מהפכנית לריפוי קוצר ראייה  ללא ניתוח או התערבות כירורגית כלשהי. באמצעות השיטה טיפל בטייסי קרב אמריקאים ובחברי הנבחרת האולימפית של ארה”ב * כתב “בית משיח” יצא לבדוק את הנושא מקרוב, ובמהלך פגישות הטיפול שוחח עם הרופא על תהליך התשובה שלו, על השיטה שפיתח כמו גם על החזון שיש לו על רפואה בימות המשיח

מאת: ר’ ירון צבי

בחנוכה תשנ”ב, בשיחה שנשא הרבי בפני קשישים וקשישות המשתתפים בפעולות המוסדות החב”דיים “תפארת זקנים” ו”חכמת נשים”, דיבר הרבי על כך שבימות המשיח תהיה הראייה בתכלית השלימות, ובלשונו הקדוש: “שאפילו אלו הזקוקים למשקפיים לעת–עתה, הקב”ה משחררם גם מהגבלה זו, ולפתע מקבלים הם עיניים בריאות, ועד לתכלית השלימות, כך שאין שום צורך אפילו לזכוכית–מגדלת כדי לקרוא כתב קטן ועל אחת כמה וכמה שאינו זקוק לזה כדי לקרוא כתב גדול, כתב רגיל”.

מסתבר, שכחלק מהתקדמות העולם לקראת הגאולה, אפשר כבר היום לראות מעין והתחלת אותם ייעודים עתידיים, ולפחות טעימה קטנה מהם… כך חשבתי לעצמי, כאשר שמעתי לראשונה על ד”ר יוסף טראכטמן ושיטתו לשיפור הראייה.

בשיחה שערכתי עם ר’ יוסף, הבנתי שלא רק טעימה מייעודי הגאולה יש בשיטתו, אלא גם סיוע בהבנת הוראתו הידועה של הרבי, שעלינו לפקוח את העיניים כדי לראות את הגאולה השלימה. מסתבר, שגם כאשר העיניים הגשמיות לא רואות טוב — יש למוח שליטה חזקה על פעילותם, ובפעילות מוחית נכונה אפשר לפקוח את העיניים. נשמע לכם כמו “מוח שליט על הלב”? נו, זו תמצית שיטתו של ד”ר טראכטמן.

ההיכרות עם הרופא ומכשירו המיוחד

לפני יותר מחצי שנה שמעתי לראשונה על ד”ר טראכטמן ושיטתו מידידי הטוב, הת’ עובדי’ מנשה אנטיאן, שסיפר לי בהתלהבות כיצד לאחר שני טיפולים בלבד, ירד לו המספר של המשקפיים! כאשר שמעתי לאחרונה כי ד”ר טראכטמן מגיע לביקור–עבודה בקראון הייטס, החלטתי להכנס אליו לסדרת טיפולים, ומכיוון שמדובר בחסיד חב”ד, היה מעניין אותי לדעת האם יש קשר בין שיטתו לבין תביעת הרבי שעלינו לפקוח את העיניים. בשיחה עם ר’ יוסף, שנערכה בקליניקה זמנית ברחוב לעפערטס, לא התאכזבתי — לא מהצד הרוחני ולא מהצד הרפואי של הדברים.

הפגישה הראשונה שלנו נקבעה ליום שישי באחת עשרה וחצי בבוקר. את הדלת לפניי פותח חסיד עם זקן לבן שמציג את עצמו כד”ר יוסף טראכטמן. הוא מוביל אותי לקליניקה שנמצאת בקומת המרתף ומתחיל בבדיקות עיניים שגרתיות. בשלב מסוים ד”ר טראכטמן מביא את המכשיר המיוחד באמצעותו הוא מטפל. “Zone Trac”, זה שמו. מאוחר יותר הוא הסביר לי, שהכוונה בשם היא לכך שהמשתמש מאתר את האזור [Zone] הטוב במוח שבו ישנה השליטה ויכולת ההשפעה הרצויה על הראייה שלו.

כשהוא הוציא את המכשיר מעטיפתו, חשבתי שאני נמצא בסרט מדע בדיוני. מדובר בכמעין משקפיים גדולים שמתלבשים על הפנים כשהם נאחזים על ידי רצועה בעורף ומחוברים בחוטי חשמל לחלק אחר של המכשיר שמשמיע צליל. ד”ר טראכטמן הסביר לי שהצליל הוא תגובה לאופן בו אני מפעיל את שרירי העיניים שלי. אחרי שמיקמנו טוב את המשקפיים המיוחדות אמר לי ר’ יוסף: “עכשיו תקשיב לצליל. לא לשום דבר אחר, רק לצליל. ותתחיל לגרום לצליל לעלות!”. לא הבנתי איך אני אמור בדיוק לגרום לצליל לעלות, והוא נתן לי רק הנחייה אחת: “טראכט גוט!” וכך, בלי להבין הרבה מה אני עושה, הצלחתי להעלות את גובה הצליל, כאילו בכוח הרצון שלי, וברקע שמעתי אותו אומר: “הנה, אתה עושה את זה! יפה מאוד! המשך להעלות את גובה הצליל!”.

חווית הטיפול נמשכה זמן מה במהלכו תרגלנו בכל עין מספר פעמים ולאחר מכן, כאשר הורדתי את המכשיר והבטתי בחדר, הבחנתי שהוא השתנה קצת עבורי — כבר ראיתי יותר טוב. ממש כך!

ילדות לא–דתית בקראון הייטס

ר’ יוסף נולד בכ”ה באדר תש”ו בשכונת המלך, שם גר עם משפחתו עד גיל שלוש וחצי. משפחת אביו הגיעה מרוסיה מאזור הסמוך לאודסה. הסב היה קנטוניסט וברח מרוסיה בשנת תרס”ה [1905]. משפחת אמו הגיעה מפולין, צאצאית למשפחת רבנים ליטאיים. לאחר מכן עברה משפחתו של יוסף לסטטן איילנד Staten Esland.

הוא גדל ברקע חילוני, ובהיותו עם נטיה לתחומי מדע שונים, השקיע יוסף שש עשרה שנות לימוד בתחומים שונים בהם התמקצע. בשנת תשל”ז, לאחר שכבר סיים שני דוקטורטים בנוסף לשלושה תארים נוספים [שני תארי מאסטר ואחד בצ”לור], התמחה בתחום מיוחד וחדיש שהוקם אז ונקרא רפואה ומחשוב. “לימודי ההתמחות האלו התקיימו בניו יורק בבית הספר לרפואה ‘הר סיני’. היו רק ששה אנשים בתכנית הזו, והגיעו ללמד בה פרופסורים מומחים למחשבים ולרפואה מכל רחבי המדינה. כשהגעתי לתכנית כבר החזקתי בשני תארי דוקטור ברפואה: רפואת עיניים, ובנוסף, תואר רפואי בפסיכולוגיה ניסויית [אבחון פסיכולוגי על ידי ניסוי ותעייה]. שם, באותה התמחות, התחלתי להתעורר בקשר להיותי יהודי. שם גם נצנץ בי לראשונה הרעיון לפתח שיטה לא קונבנציונאלית לשיפור הראייה”, מספר ר’ יוסף כשניצוץ בעיניו.

מה בעצם קרה שם שהתקרבת?

“הגישה המדעית הקרה של הפרופסורים לא הרגישה לי בנוח, והתקלתי אותם בשאלות מאתגרות על יסודות המדע. הבנתי שכל התחום המדעי בעצם בנוי על הנחות יסוד מסוימות שעלולות מחר להשתנות, ולכן זה לא יכול להיות אמת או משהו שמסביר את הקיום שלנו. לעומת זאת ביהדות, ישנה הנחת יסוד אחת אותה מביא הרמב”ם בהלכה הראשונה שלו בספר היד החזקה והיא שיש אלוקים. כך מצאתי את עצמי, לאחר שש עשרה שנות לימוד חילוני, נוכח לדעת שהמדע בעצם אינו הבסיס לאמת. למעשה המדע מלא באמתלאות, סילופי אמת ומידע שפשוט מטעה. באותה תקופה מלאת דילמות על מהות החיים, הייתי קורא ספרי יהדות וגם זכיתי שהרבי היה מופיע אצלי בחלומות עד שבהשגחה פרטית, מצאתי את דרכי לבסוף חזרה לקראון הייטס, מקום הולדתי”.

שאלתי אותו איך שמע על הרבי, והוא הסביר: “כולם אז ידעו מי זה הרבי מליובאוויטש, זה לא היה סוד. פעמים רבות היינו שומעים פארבריינגען של הרבי דרך הרדיו.

התפנית חלה בשנת תשמ”ב, כאשר חבר נתן לי עותק של ספר התניא. הוא לא היה חבדני”ק אלא יהודי שקיבל בעצמו את הספר מחבדני”ק ולא רצה אותו. התחלתי לקרוא והייתי מוקסם כיון שלאחר כל לימודי הנפש שלמדתי, פתאום אני נתקל בכזה ספר מיוחד שעובר בהרבה את כל ספרי הפסיכולוגיה שקראתי אי–פעם. למדתי את התניא לעומק והפכתי אז להיות מה שנקרא ‘חסיד נסתר’”, מספר ר’ יוסף בחיוך.

“ככה זה נמשך עד שנת תנש”א–נ”ב, אז כיהנתי כפרזידנט של הרותארי קלאב [Rotary Club], מועדון צדקה חילוני. מישהו מהחברים במועדון איבד קרוב משפחה והלכתי להשלים מניין אבלים. הנחתי שאסתדר עם מילות התפילה כיון שלמדתי עברית בשלב מוקדם יותר של חיי — לבר מצוה. כך התחלתי להתפלל בקביעות באותו בית חב”ד בו התקיים מניין האבלים הממוקם בברוקלין הייטס ונקרא ‘בני אברהם שול’. עם הזמן הזקן גדל והתחלתי לשים כיפה וציצית וללמוד יותר ויותר חסידות ונגלה. היה לי קשר חזק ופנימי לרבי שמשך אותי מאוד להיות חסיד שלו ולקיים את כל הוראותיו”.

למרות שהתגורר סמוך לקראון הייטס, ואף החל בהתקרבותו לרבי, לא הספיק ר’ יוסף לראות את הרבי, למעט פעם אחת, שנחקקה בנפשו: “בשנת תשנ”ג הייתי בקראון הייטס, והייתה ‘אזעקת רבי’ שסימנה שעכשיו הרבי עומד להיכנס ל–770. כל הרחוב רץ מיד ל–770 וגם אני. זו הייתה הפעם הראשונה שראיתי את הרבי בגשמיות, וזה נחקק אצלי מאוד חזק והשפיע עלי מאוד בתהליך התקרבותי. החלטתי להיות חסיד של הרבי.

“בשנת תשנ”ד התחתנתי במזל טוב והקמתי בית חסידי. שלוש שנים לאחר מכן נולדה לנו בתנו”.

“מאוד יקר בעיניי שיש לנו תורה, רבי ופנימיות התורה. אני אמנם רופא אבל אני יודע שהרפואה באה מהקב”ה, ואני רק ‘צינור’ שהרפואה עוברת דרכו. יצא לי הרבה לבוא במגע עם אנשים שונים יהודים ולא–יהודים, חלקם מפורסמים. בכל פעם שאנשים ראו אדם מלומד מבחינה מקצועית בתחומים השייכים לחול ויחד עם זה הוא יהודי חרדי, זה יצר קידוש ה’ גדול. ההשפעה גדלה כמובן, כאשר נוכחו לדעת שהשיטות שפיתחתי עם השנים הביאה אצלם לשיפור משמעותי”.

בהמשך מספר ר’ יוסף כמה הוא מייקר את לימוד התורה ושהוא עומד לעשות סיום הש”ס לרגל היארצייט של אביו ע”ה, לאחר עשרים שנה של לימוד. בהסבירו שזה לקח הרבה שנים כיון שעבר כל מיני תקופות ומצבים בחיים. “אני בטוח שבלי הכוחות שהרבי נתן בכל אחד ואחת מאתנו לא היינו איפה שאנחנו היום בגשמיות וברוחניות”, מסכם ר’ יוסף בהתרגשות.

לגלות את הכוח שבעין

תוך כדי פגישות טיפול נוספות שעשינו כדי לתרגל את עיניי לבריאות טובה, ר’ יוסף טרח להסביר לי קצת לגבי הרעיון ואיך זה התחיל: “בזמנו, באותו לימוד התמחות שהזכרתי, למדנו על סמך מחקר שנעשה ב—NASA [סוכנות החלל האמריקאית], שאפשר לשלוט בפעולת המיקוד של העין. הבנתי מכך שאפשר לשלוט בשריר טבעתי הממוקם מאחורי החלק שיש בו צבע בעין, כלומר — אפשר לשפר מצב של קוצר ראיה! השריר מתכווץ ומתרחב לפי הצורך להתמקד במראות שהעין רואה על פי המרחק שלהם. אדם שהוא קצר רואי, סובל מעווית בשריר הזה. השיטה שלי מתמקדת בתפעול השריר באופן מבוקר ונשלט על ידי המוח בצורה תקינה ומודעת בעזרת הביו–פידבק [:Bio–Feedback מדידת פעולה או תהליך לא מודע בגוף והמרתו לדבר הנתפס בחושים כדי שאדם יפתח תבונה לגבי האופן בו הגוף פועל ויוכל לבצע שינוי] שהצליל מספק”.

“זה כמו שתתבונן במוחך במאמר חסידות עד שזה יזיז וירחיב את יכולת ההבנה שלך. כמו שמוסבר בחסידות על הנפש השכלית ש’קולטת’ עניינים אלוקיים ומיישמת אותם על הנפש הבהמית. גם בתהליך הריפוי הגשמי, הדבר עובד בעיקרון דומה — משדרים למוח מצב אידיאלי ורצוי של ראייה תקינה, ומשקפים לו את השימוש ביכולות שיש לו, עד שהוא ממש לומד להשפיע על העיניים ולתקנם.

“הניסוי הראשון שעשיתי לשיטה היה במסגרת פרויקט גמר שהייתי צריך לעשות בלימודים. פיתחתי מעין מכונה פרימיטיבית שבניתי על בסיס המחקר הזה של נאס”א. מטופל שלי, שרצה להיות כבאי, לא ראה טוב והתקשה להתקבל לתפקיד. תוך כחמשה עשר מפגשים הצלחתי להוריד לו את המספר באופן משמעותי, עד לרמה כזאת שאכן איפשרה לו להתקבל לתפקיד. בהמשך, כמה מהמטופלים שלי השקיעו והקמנו חברה במסגרתה פותח הנושא יותר ויותר, עד שיצרנו מכשירים המיועדים לרופאי עיניים ולמשתמשים פרטיים המבקשים זאת.

“את הטכניקה של שליטה בעין באמצעות המוח, פיתחתי גם לתחומים נוספים. כך למשל נקראתי לטפל בטייסים של הצי האמריקאי. הם היו מתעוורים זמנית לאחר טיסה בגלל חוסר הניגודיות של הצבעים בשמיים, ותפקידי היה להחזירם למיקוד וראייה תקינה. עניין נוסף היה הקושי של הנחתת מטוס על נושאת–מטוסים השטה בים בגלל עומס הפרטים שטייס צריך לראות ולעכל הכול בזמן קצר. על ידי הטכניקה שלי לימדתי אותם לראות ב’הילוך איטי’. זו אפשרות תפיסתית שקיימת על ידי הגברת כמות המידע שאדם רגיל לקלוט ליחידת זמן, מה שפתר להם את הבעיה”.

“בכלל, הרבה פעמים יוצא לי לעבוד עם גופים רשמיים או אנשים בעלי חשיבות ופרסום, ואני כמובן לא מסתיר את זהותי כיהודי–חרדי–חב”דניק הניכרת גם בחיצוניות שלי. הרבה מהלא–יהודים שבאים אלי ורואים את החזות היהודית שלי, מרגישים שהם יקבלו ערך מוסף מהאיש הדתי העומד מולם”.

יש גם תגובות חשדניות לשיטת טיפות שפיתחת?

“כל דבר חדש ומיוחד שמבטיח תמורה חיובית, נתפס הרבה פעמים כמוזר, חשוד ותמוה. אין מה להשוות כמובן, אבל גם בתחילת דרכה של תנועת החסידות — היו רבים שלא האמינו שקיים דבר נפלא שכזה, והוא אמיתי. לאנשים יש לעתים פחד מלהיגאל או קושי להאמין שזה אכן קורה להם, אפילו בתחום מסוים בחיים שבו היה חוסר כלשהו. אבל אנו יודעים שתורת החסידות והפצתה, הם שיביאו את הגאולה האמתית והשלימה.

כך קורה לעתים לגבי ההמצאה שלי. אנשים מתקשים להאמין שאכן אפשר להיפטר ממשקפיים ללא ניתוח או לייזר וכד’. אבל בתרגול שוטף [ובשלב מתקדם, תרגול בתדירות נמוכה ואפילו ללא המכשיר], בדרך כלל יורד המספר ועד להורדת משקפיים לגמרי.

ספר לנו קצת יותר על החיבור בין הטיפול והחסידות.

“אנחנו אומרים כל יום בתפילה את הפסוק של הרבי שליט”א — ‘מְאוֹר עֵינַיִם יְשַׂמַּח לֵב שְׁמוּעָה טוֹבָה תְּדַשֶּׁן עָצֶם’. ישנו קשר הדוק בין ה’מאור עיניים’ לשמחה שבלב. תפקידי כרופא לתקן את מאור העיניים, ובכך להוסיף גם שמחה.

“אני בעצם יוצר תגובה הפוכה בעין. בשיטה שלי, אני בעצם מקדים את ה’עשה טוב’ ל’סור מרע’, כמו שאדמו”ר הזקן מביא בתניא. אני קודם כל נותן לעין תחושה חיובית ו’טעימה’ מהמציאות הרצויה, ומאפשר לה לקבל כוחות, וכך להתחיל להשתחרר מהמציאות הלא–רצויה. בעוד שרוב שיטות הטיפול ברפואה עוסקות בסימפטום ובפעולה חיצונית, כאן זה תהליך פנימי של ביו–פידבק, ואז, ברגע שאתה מודע למה שקורה, כוח הרצון שלך נכנס לפעולה באופן של טראכט גוט [=חשוב טוב!], כלומר: תרצה להשתפר ותתרכז בתהליך”.

החזון של הדוקטור לימות המשיח

“חשבתי הרבה על המילים של הרבי שהגיע הזמן לפקוח את העיניים ולראות את המציאות של גאולה הקיימת כבר בעולם. אני רואה את זה קודם כל כפשוטו — במישור הגשמי — שצריכים לנצל את כל האפשרויות שלנו לראות טוב ולראות נכון. הרי בימות המשיח לא יצטרכו יותר משקפיים, ואם כן, כאשר טועמים כעת מימות הגאולה, זה הזמן ליישם את ההבטחה הזו בגשמיות.

“אבל אפשר להסתכל על זה יותר עמוק: במהלך התהליך, אנו מרחיבים או מגלים את היכולות הנעלמים שיש לנו לשפר ראייה. כך צריכים גם לגלות, בע”ה, כוחות נעלמים רבים נוספים שיש לנו בגשמיות וברוחניות, כוחות שההשגחה העליונה נטעה בתוכנו ושיאפשרו לנו לפקוח את העיניים ולהביא את הגאולה שהרבי מדבר עליה”.

“ידועים דברי הרבי שתפקידם של הרופאים בימות המשיח יהיה רק לומר לאנשים שהם בריאים כיון שכבר לא יהיה חולי. אני מחכה בכל לבי לזמן הזה. כשאדם רואה יותר טוב, הלב שמח יותר והמודעות מתרחבת, ואז אפשר גם לתפוס יותר ממה שישנו במציאות שלנו. אנחנו צריכים להתחיל לראות שכבר ישנם המון סממני גאולה בעולם שלנו, ולפקוח את העיניים לראות כמו שהרבי מראה לנו להסתכל. עלינו לגלות את יכולתנו לחיות ולראות משיח וגאולה במציאות.

“אדם יכול לראות ולהיות מודע למה שסביבו, או להיפך, להיות נוכח ולא לראות כלל, זה עניין של בחירה, ומודעות. זה פועל בכל הכיוונים, גם בצד השלילי: הרי ישנם הרבה סימפטומים למצבים בריאותיים בעיתיים שונים, שאנשים עלולים לא לשים לב אליהם בגלל חוסר מודעות. ואם במידת פורענות כך — במידה טובה על אחת כמה וכמה!”.

•    •    •

אחרי שחוויתי על בשרי [או ליתר דיוק — על עיניי], את חווית הריפוי המופלאה הזו, שאפשרה לי השבוע להעז להסתובב כמה פעמים ללא משקפיים, הבעתי בפני ר’ יוסף פליאה כיצד הטכניקה הזו עוד לא פרצה גדר והגיעה לכל רופא עיניים בעולם, כולל ובמיוחד בארץ הקודש. גם על זה יש לו ‘ווארט’ חסידי: “כפי שהרבי אומר, שמשיח כבר נמצא כאן אך לא כולם מוכנים עדיין לראות עדיין שזו המציאות. אך האמת היא, שהמציאות היא לא מה שרואים מסביבנו, אלא מה שבוחרים לתפוס. צריך רק לפתח חוש לראות את המציאות נכון.

“כך גם לגבי השיטה המיוחדת והלא–שגרתית שלנו לשיפור הראייה — לעולם עדיין קשה לפעמים לקבל אותה או להבין אותה, כמו כל שיטה חדשה שפורצת דרך, וזאת למרות שישנם המון רופאים בארה”ב שכבר משתמשים בזה. אנחנו עובדים כעת על גיוס השקעה כדי לפתח את תהליך הייצור ולהוזיל את עלות המכשיר כך שנוכל להגיע לכל פינה בעולם ולהביא לשם את ה’מאור עיניים ישמח לב’, ובמיוחד ללב ומרכז העולם — ארץ הקודש. ובקרוב ממש, כשמשיח צדקנו יתגלה, נלמד תורה בבחינת ראייה ובטוח כבר נהיה ללא משקפיים כפי שהרבי קבע”…

האתר של ד”ר יוסף טראטמאן: www.accommotrac.com

מדברי הרבי

כך אומר הרבי מה”מ בדבר מלכות לפר’ וישלח, תשנ”ב בעניין פקיחת עיניים:

בימינו אלה ממש צריכים רק לפתוח את העיניים ולראות את המציאות בפועל ממש -

היינו שיושבים יחד עם הקב”ה (“ישראל וקוב”ה כולא חד”) ב”שולחן ערוך” לסעודת הנישואין הסעודה דלויתן ושור הבר ויין המשומר.

ובהערה 112 שם מביא הרבי: כלומר, לא זו בלבד שנשלמה העבודה וצריכים לפעול הגילוי בעולם (כנ”ל סי”א), אלא יתירה מזה, שישנו כבר בפועל ובגלוי, וצריכים רק לפתוח את העינים, כי מכבר “נתן לכם . . עינים לראות.

בשיחת שבת פרשת עקב תנש”א — בעניין הראייה לעתיד לבוא:

תיכף ומיד ממש צריכה כבר לבוא הגאולה האמיתית והשלימה ע”י משיח צדקנו!

ואז תהי’ גם שלימות הרפואה דכל בנ”י, גם דיהודים אלו - כמארז”ל “לעתיד לבוא העורים מתרפאים שנאמר אז תפקחנה עיני עורים”. ויתירה מזה - “כשיבוא (הקב”ה) לרפאות העולם אינו מרפא תחילה אלא העוורים”, באופן שהם נעשים “סגי-נהור” למעליותא, יש להם ריבוי אור בפשטות (באופן שאין זה ממעט ח”ו מכח הראי’ הגשמי), ובמילא יש באפשרותם לקרוא וללמוד תורה גם מאותיות הכתב הרגילות - כאחד העם.

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.