Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #1137 #1138 #1139 #1140 #1141 #1144 #1146 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ' מרחשון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ני"א ניסן ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Wednesday
Dec232015

מגיע השופט הגוי… ואומר בקול ברור: "הרבי זו מציאות נצחית!"

הסיפור המצמרר בדירת הרבי בפאריז שהציל את הצעיר היהודי מלהינשא לגויה ר”ל. זעקת הרבי שמהדהדת בעוצמה עד עצם היום הזה. הנאום המרתק שנשא הרב ווילשאנסקי בהתוועדות ה’ טבת תשמ”ח בחצרות קדשינו. דברי ה’מוסר’ של הרב מיודובניק “לגלות טיפל’ה של אכפתיות”… * פנינים מהתוועדות ה’ טבת המרכזית בארה”ק שנערך בסימן של שנת ‘הקהל’, במרכז האירועים ויטראז’ בנס ציונה, בהשתתפות אלפי חסידים * רשמים

קרוב ל–3000 איש אנשים ונשים וטף השתתפו בהתוועדות ה’ טבת המרכזית באה”ק שנערכה לרגל שנת הקהל במרכז האירועים ויטראז’ המפואר בנס ציונה.

למרות ההמוניות שבהתוועדות, נשמרת התחושה המשפחתית המלכדת המביאה בכנפיה מידי שנה המוני חסידים ומקושרים, זקנים כצעירים, המבקשים לשמוח יחד בשמחת חג הניצחון של דור השביעי, בהתוועדות המלהיטה ומעצימה בכל שנה מחדש את להבות אש ההתקשרות הנשמתית לכ”ק אדמו”ר מלך המשיח שליט”א.

את ההתוועדות פתח המנחה הרב יוסף יצחק פרידמן, משפיע בנחלת הר חב”ד, בסגננו החסידי הלבבי בברכת ‘ברוכים הבאים’ וקריאה לכל הקהל לומר ‘לחיים’ ולהיכנס לחיות המיוחדת של חג הניצחון ה’ טבת, פותחים בדבר מלכות, על מסכי הענק הוקרן וידיאו של הרבי מלך המשיח בו מסביר מדוע הייתה הטענה על הספרים.

לאחר מכן עלה הרב מיכאל מישולבין, משפיע קהילת חב”ד קרית מלאכי וקרא עם הקהל פסוק בפסוק את פרקו של הרבי והכריז את הכרזת הקודש “יחי אדוננו”, מתוך חיות ואמונה איתנה שהנה הנה משיח בא.

בתביעה ובקשה לחיות עם מה שהרבי מלך המשיח דורש מאיתנו היום, ולעשות הכל למען התגלותו השלימה.

לאחר מכן, אמר הרב מישולבין שהניצחון בה’ טבת — זה פעולה נמשכת עד היום. וכפי שבי”ט כסלו, דווקא על–ידי שבאו המקטרגים, על–ידי זה הפצת המעיינות היתה בהתגברות יתירה, כך גם היום כאשר המוני חסידים באים ומשתתפים בהתוועדות ורוקדים ושמחים, וקונים ספרי חסידות ובפרט בענייני משיח וגאולה — זה חלק מהמשך הניצחון, ונותן כוח שכל יהודי ינצח ויגבר עם היצר הטוב על היצר הרע שלו.

כפי הוראתו של הרבי מלך המשיח לערוך סיומי רמב”ם בכל מקום, הוזמן הרב משה קורנוייץ דיין ומו”צ ור”מ בישיבת חב”ד בנצרת עילית לסיים את הרמב”ם. בלהט, ברהיטות ובשפה השווה לכל נפש מבאר הרב קורנוייץ הדרן של הרבי על הרמב”ם המסתיים בעניינה של הגאולה האמיתית והשלימה “כמים לים מכסים”.

בסיום דבריו פצח הקהל בריקוד חסידי יחד עם בעלי המנגנים שהלהיבו את הקהל לאורך כל ההתוועדות, הרב ישראל זלמנוב, הרב לוי רייניץ, הרב מנחם מענדל מדויל והרב שלום מיפעי. השירה הולכת ומתעצמת, ובמילים “ואני אבטח בך” — פורץ הקהל בריקוד של אמונה בה’ ובמשיחו כשמעגל ענק מחבק את האולם. חיות ושמחה ברוח של 770 בית משיח!

מה הסיבה לשמוח — 30 שנה אחרי?

הרב זלמן נוטיק, משפיע בישיבת תות”ל ראשון לציון ובירושלים עיה”ק, נושא נאום מרתק מתוך חיות גדולה בנוגע לניצחון שהיה בה’ טבת שניצחון זה הוא באופן כזה שגם הצד השמאלי הסכים ו”הצטרף” לצד הקדושה:

“יושבים חסידים ושמחים בה’ טבת, ואני הקטן שואל מהי הסיבה לשמחה הגדולה? בעין החיצונית זה לא נתפס ולא הגיוני, היה פעם לפני כשלושים שנה משפט על ספרים, ניצחנו. אבל זה לא נשמע קצת מוגזם לחגוג על ניצחון במשפט שנערך לפני 30 שנה? אפשר להמשיך הלאה! יש עוד סיבות אולי טובות יותר לשמוח…

“מה שהתנהל באמת במשפט הספרים, היתה שאלה אחת בלבד: האם הרבי זו מציאות נצחית או מציאות זמנית? זו היתה הגזירה של ה’ טבת.

“על פניו, מגיע קרוב משפחה עם טענה צודקת: היה לי סבא צדיק והייתה לו ספריה יקרה עם אלפי ספרים השווים הון תועפות, אני לא טוען שהכל שייך אליי, אבל אני חושב שמה שלקחתי — זה פחות ממה שמגיע לי באמת. לכאורה הדבר הכי נכון היה פשוט לסגור את הכל עם בורר ופשרה.

“קם הרבי בהתוועדות י”ב תמוז תשמ”ה, וזעק זעקות שמהדהדות בחוזקה עד עכשיו: הוא טוען שהיתה לוויה לפני 35 שנה וחלים דיני ירושה. אך הרבי אומר: על מה הוא מדבר? הרי מרגע לרגע הרבי נהיה בריא יותר, רענן יותר, וחי יותר! לא שייך דיני ירושה מכיוון שהרבי חי!

“בהתוועדות הבאה הרבי ממשיך ואומר: יש כאן שאלה האם הספריה היא רכוש פרטי של הרבי, וממילא יש דיני ירושה, או האם הספריה שייכת לאגודת חסידי חב”ד (בה חבר כל חסיד חב”ד) וזו אגודה שקיימת עד היום ולא חלים עליה דיני ירושה.

“אז השאלה בכלל לא מתחילה, כי הרבי, אגודת חסידי חב”ד, כלל חסידי חב”ד והספרים — זה דבר אחד ממש! ראית רבי — ראית חסיד, ראית חסיד — ראית רבי. כי עומק חסיד זה רבי! רבי וחסידים זו מציאות אחת ואי אפשר להפריד ביניהם.

“כל מי שעיניו בראשו מבין כי תוכנן של השיחות שהרבי אמר בימים ההם, עכשוויות יותר מתמיד בשנת תשע”ו: לא כפי הדעה הרווחת שכיוון ש”זרעו בחיים אף הוא בחיים”, ההיפך, בגלל ש”הוא בחיים” לכן “זרעו בחיים!”. המאבק על הספרים ביטאה מלחמה על הרבי — על העצם. לא על תורת החסידות כפי שהיה בי”ט כסלו, אלא על המאור, על העצם — על הרבי.

“נקודת החידוש של ה’ טבת שכל זה קורה בזירת בתי המשפט. לא מספיק שרק בפארבריינגען ובשיחות פנימיות יושבים חסידים ומתוועדים על כך שהרבי חי, אלא בבית המשפט, כשחסיד נמצא בין הגויים, בתוך החומריות, בתוך התאוות והיצר הרע, באמצע הגוי’שקייט, שם — כמו אצל יוסף במצרים — דיוקנו של אביו נראה לו.  יוסף אומר “יעקב חי”, ואז יעקב אומר “יוסף בני חי”, כי כשהרבי חי — החסיד חי, וכשהחסיד חי — הרבי חי. זה דבר אחד!

“לכל אחד יש בלב גם התוועדות וגם גוי קטן. ההתוועדות נמצאת בצד ימין — שם הרבי חי. אבל לעומת זאת יש את הגוי שנמצא בצד שמאל — האם גם הוא משוכנע שהרבי חי?

“בה’ טבת, מגיע השופט הגוי, שהוא האדם הכי ריאלי — כי גוי לא מאמין ברוחניות ומיסטיקה — ואומר בקול ברור: הרבי זו מציאות נצחית! שבתוך הגוישקייט שלך, בטבת — שהגופניות בולטת יותר, בחוסר הרוחניות של חודש טבת — בתוך המציאות הזו תצעק צעקה אחת: יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

הרב אפרים מיפעי משפיע בקהילת חב”ד רחובות נקרא אל הדוכן והתוועד בפתיחות על הזכות והיכולת של כל אחד ואחד לפעול ב”הקהל” ולהצליח בחינוך הילדים לחיות חסידישקייט והתקשרות פנימית לרבי מלך המשיח.

שוב ניגוני שמחה נלהבים, ולאחר מכן הוקרן וידאו מיוחד מהרבי מלך המשיח שליט”א על מבצע “הקהל” שעורר את הקהל.

במרכז ההתוועדות הוזמן מנהל ‘התאחדות החסידים’ הרב שמעון יהודה פיזם שהקריא את מענה קודשו של הרבי ב’אגרות קודש’ על קיום ההתוועדות והיריד “כי שם צוה הוי’ את הברכה. .  בברכה המשתתף בהתוועדותם”! ומבקש מקהל החסידים לקבל החלטות טובות במבצע “הקהל” ובמיוחד להקהיל יהודים אל הרבי על–ידי כתיבה לרבי ונסיעה לרבי. בסיום הוקרן וידאו מרגש של הזוכים בגורל בהגרלה החודשית של ‘התאחדות החסידים’.

להסתכל על העולם כפי שהרבי מסתכל

אל הדוכן מוזמן להתוועד הרב יוסף יצחק ווילשאנסקי שליח הרבי לאה”ק וראש ישיבות חסידי חב”ד בצפת, שפותח בסיפור מרתק שנחשף אליו ממש לאחרונה:

עסקן יהודי ומנהל מוסדות תורה בקליפורניה, שלא רואה עצמו משויך לחוגי החסידות, נפגש בהשגחה פרטית עם שני יהודים מאנ”ש בשדה התעופה קנדי, שאמר להם “היות ואתם חב”דניקים, אספר לכם סיפור מהרבי” וכך סיפר:

“לפני מספר שנים רצינו לקבל אישור להרחיב את המוסדות, ופנינו לגורמי הממשל הרלוונטיים אך נתקלנו בסירוב מוחלט. אחד שמעורה בתחום המליץ לנו לנסות לגשת למשרד מסוים ו”ייתכן שתמצאו שם את מי שיוכלו לעזור לכם”.

“כך עשינו. נסענו לכתובת של המשרד האמור, עלינו לקומה שלישית, נכנסו ופגשנו שם את אחת האחראיות ממוצא אפרו–אמריקני. ביקשנו ממנה שתירתם למענינו, תוך שאנחנו מסבירים לה את הנחיצות וכי זה עבור מוסדות יהודיים.

“תיכף ומיד שהיא שמעה כי מדובר במוסדות יהודיים — ללא בירוקרטיה מיותרת — היא ניגשה לסדר את הדרוש. בעודנו מופתעים מההליך המקוצר קיבלנו לידינו את האישורים להם ייחלנו זמן רב.

“לתמיהתנו, מדוע נרתמה כששמעה שזה מוסדות יהודיים, החלה לספר שבילדותה היא הייתה גרה ברחוב פרזידנט, בברוקלין, ברחוב בו מתגורר הרבי מליובאוויטש. בהיותה בחורה צעירה — בכל הזדמנות שהיתה חולפת ברחוב כשהרבי היה עובר שם — הרבי בכל פעם בירך אותה לשלום בסבר פנים יפות. מיני–אז היא החליטה, שבמשך כל ימי חייה — היא תעשה הכל על מנת לעזור ולסייע בכל דבר שקשור ליהדות וליהודים.

“כפי שהרבי סייע לאותם מוסדות לא חב”דיים בקליפורניה, כך הרבי עוזר ומסדר את כל המצטרך לכל אחד ואחד מאיתנו”, אמר הרב ווילשאנסקי בחיות גדולה.

“אנחנו כחסידים צריכים שההסתכלות שלנו על העולם תהיה כפי ההסתכלות של הרבי על העולם. וברגע שהרבי אומר שהעולם כבר מוכן, ויש גם מי שמכין אותו, זה אומר שכך הוא המצב — כי הרבי קובע את המציאות של העולם. ולנו ניתנו הכוחות המיוחדים לפעול.

“העולם מקבל את מה שהרבי אומר, רק צריך להגיש לאנשים את הדברים של הרבי. כשהעולם שומע אותך מדבר כשליח של הרבי — אז הדברים מתקבלים.

“בהשגחה פרטית זכיתי לשהות בחצרות קדשנו בה’ טבת תשמ”ח — שנה אחרי ה’דידן נצח’ ולהשתתף בהתוועדות–קודש הראשונה של הרבי בה’ טבת, ובמוצאי–שבת, הוזמנתי לדבר כאחד השלוחים של הרבי לארה”ק, וארצה לשתף אתכם בדברים שנשאתי באותה הזדמנות:

“אצלנו חסידים מציינים את חגי הגאולה: י”ב תמוז, י”ט כסלו, י’ כסלו ובדורנו ה’ טבת. בשיחה מרתקת של הרבי על י”ב תמוז, מקשר הרבי בין חודש תמוז — שעד כה היה חודש שקשור עם החורבן והגלות, ומאז חג הגאולה י”ב תמוז הפך לחודש של גאולה.

“הצום הכי חמור — כפי שהרבי מציין בשיחותיו הק’ — הוא צום עשרה בטבת, שחמור מכל הצומות כי הוא הראשון וממנו התחילו כל העניינים הכי קשים של החורבן, אך חג הגאולה ה’ טבת הופך את כל החודש הזה…

לא לשרוד. די להתגונן. לכבוש.

הרב עופר מיודובניק, משפיע בישיבת חסידי חב”ד צפת, נושא דברים מעומק הלב ספוגים ב’משקה המשמח’, ומשאירים חותם אדיר על הקהל הגדול:

“בשיחת ה’ טבת תשמ”ז, הרבי רוקם ואורג את מה שפעל יוסף הצדיק על עם ישראל בצורה נפלאה:

“ייחודיותו של יוסף — לעומת האבות ואחיו השבטים — הוא בכך, שהם היו רועי צאן שהתרחקו מהעולם, ואילו יוסף הצדיק ניהל מדינה. ובכך הוא מעניק לעם ישראל את הכוחות לעמוד ולהתמודד נוכח קשיי הגלות וטרדות העולם, בשני אופנים:

א. שבני ישראל יוכלו לשרוד את הגלות. שיהיה אפשרי להיות בתוך טרדות הגלות ולשגשג.

ב. שבני ישראל יוכלו לנצח את הגלות. לנצל את תקופות ההעלם והסתר ולהתגבר עליהם.

“רואים שיוסף הצדיק הטביע לנו ב’גֶנים’ שאנחנו מסוגלים לשרוד את הגלות, להישאר דתיים גם בתוך ים הגזירות וההתמודדויות. אבל בנוסף לזה, יש לנו גם את הנתינת כוח מיוסף הצדיק שנוכל להתגבר על הגלות. שנצליח לכבוש את מצרים.

“עד עכשיו כל מה שיש כאן — זה לשרוד את הגלות! חסידים נפגשים, יושבים, אומרים לחיים. אווירה טובה ונחמדה! אבל זה בכלל לא מה שנדרש!

“בכוחו של יוסף הצדיק, אנחנו צריכים לקרב ולהושיב לצידנו מישהו שלא נראה / חושב כמונו. צריך להפסיק לחפש הנאה ובידור עצמי. התוועדות זה לא מסאז’ או ספא בבית מלון. לשבת ביחד, לדבר על שליחות ולהחמיא אחד לשני, כמה אנחנו טובים ונחמדים וכמה הפכנו את העולם… מה קרה לנו?! לא איכפת לנו משום דבר?! טיפל’ה של אכפתיות…

“צריכים לצאת ולכבוש את העולם בכוחו של יוסף הצדיק! זה לא יכול להמשיך כך. אנחנו חב”דניקים והרבי כל הזמן משקיע — לא השקיע, משקיע — בנו כוחות.

“וזה לא נעים לעמוד כאן על תקן של איש מוסר. יש כאן חסידים שמתוועדים, רוקדים ונהנים, איזה דבר יפה, ואני צריך להרוס את החגיגה?! כן! חגיגות כאלה צריך להרוס! כי אם יושבים בתחושה ‘איזה כיף לנו’… אז אפילו לקב”ה לא נשאר מקום באולם…

אנחנו צריכים להיות אחראים! צריכים להסתכל איך אנחנו כובשים את הגלות הזאת ולא שורדים אותה! אם אנחנו לא כובשים, אנחנו מתגוננים!

בהתגלות הסופית של הרבי, יחלקו לכל אחד תוויות “שורד”, “רב שורד”, “שורד משנה”, “תת שורד” — זה מה שהרבי דורש מאיתנו?! מה נאמר לרבי?! זכית לכאלו חסידים ששורדים את הגלות ואת כל הניסיונות… שהשונאים שלנו ישרדו! מאיתנו נדרש להתגבר ולנצח. מלחמת תנופה.

חסידים, לחיים! אנחנו לא נהיה פרזיטים! לא נרכב על התעוררויות אלוקיות שלא השקענו בהם מאומה. ארגונים שמובילים קו של מלחמת תנופה — זה דבר טוב, אבל שכל אחד ידע: אם אני לא עשיתי שום דבר, זה יחזור לי כחרב פיפיות…

את מסכת המתוועדים חתם הרב שלום דובער שמולביץ, שליח הרבי מלך המשיח בבית שאן, שעורר את הקהל בהמשך לדבריו של הרב מיודובניק, ותבע מעשה בפועל. אין להסתפק בישיבה בהתוועדות והתעוררות, יש לצאת ולהפוך את העולם הפרטי והכללי ולפעול את התגלותו של הרבי מלך המשיח.

בתום החלק הרישמי ישבו משפיעים ושלוחים קבוצות קבוצות והתוועדו עם הקהל הגדול שסרב לעזוב את המקום עד השעות הקטנות של הלילה… בין שולחנות ההתוועדויות ניתן היה לראות את הרב שלמה רסקין, הרב שלמה זלמן לבקיבקר, הרב חיים יוסף גינזבורג, הרב זלמן לנדא, הרב שניאור שניאורסון, הרב מנחם מענדל הכהן פרידמן, הרב זמרוני ציק, הרב שמואל הכהן הנדל, הרב שלמה הלפרן, הרב מנחם הכהן כהן, הרב שאול אקסלרוד, הרב שלמה תעיזי, האחים הרב משה זאב, הרב איתן, הרב שמשון והרב חננאל פיזם ועוד.

במסדרונות האולם, נערך — לאורך כל הערב — יריד ספרים ענק, בניהול הרב שניאור גורפינקל, בו נקנו עשרות אלפי ספרים במחירי עלות.

האש החסידית של אהבה והתקשרות פנימית לרבי שהתלקחה ביום מיוחד ועת רצון זו עוד תיקוד זמן רב, ותהא פעולה נמשכת עד הגאולה האמיתית והשלימה בדידן נצח המושלם בהתגלותו המלאה של כ”ק אדמו”ר מלך המשיח שליט”א, תיכף ומיד ממש.

מצוקה לא מובנת בדירת הרבי בפאריז

אשתף אתכם בסיפור מפעים ומרתק שסיפר לי הרב משה קטן, שליח לדוברי צרפתית בשכונת גבעת שאול בירושלים, שמדי יום עובר במשרדים ומציע לאנשים להניח תפילין.

באחד מן הימים הוא חולף על דלת משרד עם הכיתוב: רופא שיניים. הוא נוקש בדלת, ויוצא יהודי עם זקן, פאות וציצית — יהודי חרדי. אמר לו השליח: מצטער, אני מחפש יהודים לא דתיים, אני משתדל להניח תפילין ליהודים כאן באיזור. אמר לו הרופא: אתה חב”דניק? בוא תכנס אליי למשרד.

הרופא פנה לשליח ושאל: אתה חוזר בתשובה? כן. — מי החזיר אותך בתשובה? השליחים של הרבי מליובאוויטש. — אתה יודע מי החזיר אותי בתשובה? הרבי מליובאוויטש בעצמו!, אמר הרופא.

וכך החל לגולל את סיפור חייו: נולדתי במשפחה מתבוללת בצרפת, אבי מעולם לא ביקר בבית כנסת, אף לא ביום כיפור. סבא שלי גם הוא לא היה מבקר בבית הכנסת. חצי משפחה נשואים עם גויות, ואני כשהגעתי לגיל 25, הכרתי נערה גויה וקבענו להיפגש ולהתחתן כעבור חצי שנה. עד לתאריך החתונה, החלטנו לעבור לגור יחד בבית משותף.

חיפשנו דירה, מצאנו בית יפה, ברחוב דה–וואן 9 דירה 5, קומה שניה, בפאריז הבירה. ביום המיועד באנו עם המזוודות, נכנסנו לבניין, עלינו לדירה, פתחנו את הדלת, הנחנו את המזוודות בסלון, סגרתי את הדלת מאחורי, ובאותו רגע אני מרגיש מצוקה לא מובנת. התחלתי להתרוצץ בבית כסהרורי מצד לצד. ומרגע לרגע אני מרגיש חסר מנוחה וחוסר שקט נפשי הולך וגובר…

פתאום אני מרגיש שאני לא מסוגל יותר. הלכתי לדלת, ירדתי את המדרגות בריצה, יצאתי לרחוב והתחלתי לרוץ ברחובות פאריז מבלי שאני יודע להיכן אני רץ. שאלתי את עצמי, הנרי, מה קורה ומה עובר עליך? ואני לא יודע להסביר את עצמי.

עצרתי ליד דלת של בית כנסת, לחצתי על הידית ונכנסתי פנימה. בית כנסת ספרדי, והרב שואל אותי מה אתה רוצה? אמרתי אני רוצה להתפלל, הם היו באמצע מנחה. הוא נתן לי סידור מתורגם לצרפתית והתפללתי יחד עם הציבור.

סיימתי להתפלל, יצאתי מבית הכנסת ורצתי, הפעם רצתי חזרה לדירה, עליתי במדרגות, נכנסתי למפתן הדלת ואמרתי לגויה: ברגע זה ממש את יוצאת מהבית! היא שאלה אותי מה קרה? אמרתי לה בהחלטיות: אין מה קרה — עכשיו את הולכת! בלי הסברים נוספים, לקחתי את המזוודה שלה והוצאתי למסדרון, היא יצאה ונעלתי את הדלת, הרגשתי קצת יותר טוב, אבל עדיין לא הייתי רגוע.

כעבור חודש ימים בדירה, ללא שינה רגועה, ניגשתי למשכיר הדירה ואמרתי לו: שכרנו לחצי שנה, קח את כל הכסף מראש. אני לא יכול להישאר בדירה. אני עוזב.

באותו שבוע עליתי לארץ ישראל ועם הזמן הפכתי לחסיד ברסלב בצפת. עברו כמה שנים והתחתנתי והקמתי משפחה. לחברים שלי ששאלו אותי כל הזמן: איך חזרת בתשובה? עניתי: זה סוד. למה? כי התביישתי לומר להם, שהשתגעתי, שפשוט משהו עבר עלי ואין לי שום הסבר לזה.

ערב אחד הסתובבתי ברחובות צפת וראיתי דף מתגלגל בצרפתית ובו כתוב: תושבי צפת דוברי צרפתית מוזמנים לערב עם חב”ד, בו יסופר על ההיסטוריה של הרבי מליובאוויטש בצרפת, ועל הקשר של הרבי עם צרפת. אני מרים את הדף והופך אותו ואני רואה מאחורה שלוש כתובות שהרבי התגורר בהם בצרפת, וכתובת אחת מזמזמת לי במוח, ופתאום נופל לי ה’אסימון’: זה הבית שבו השתגעתי! ופתאום אני קולט — הרבי זרק לי את הגויה מהבית, בעצם הרבי החזיר אותי בתשובה!

ברגע שגיליתי את זה, לא רציתי להתייעץ על כך עם חב”דניקים, כי הם בוודאי יגידו לי שהרבי הוא נשיא הדור, נשמה כללית, והניצוץ שבך נדבק למאור. לכן חיפשתי אדם ניטרלי שיעניק לי הסבר מניח את הדעת.

הלכתי למקובל רבי דוד אבוחצירא, ונפגשתי איתו לעשר דקות, וסיפרתי לו את כל הסיפור. רבי דוד אמר לי כך: אתה יודע מה זה רבי? רבי זה ראש בני ישראל, הראש דואג לכל הגוף. אבל אני רוצה לומר לך יותר מכך. אתה בטח חושב שכשהרבי מליובאוויטש חיפש בית ודירה, הוא חיפש בית שיהיה לו טוב, לרבנית, לספרים, להתבונן ובינתיים חזרת בתשובה מהאנרגיות של הרבי. אבל האמת היא, שהרבי הסתכל כמה שנים קדימה, ראה אותך, ולפי הדירה שאתה בחרת — הוא בחר את אותה דירה, כי קודם כל הוא חשב עליך, כי זה רבי!

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.