Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ני"א ניסן ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Thursday
Jul032014

מההתעוררות - למעשים

בשבועות האחרונים מורגשת התעוררות חסרת תקדים בקרב אנ”ש, לחיזוק התקשרות עם הרבי מלך המשיח על ידי קיום הוראותיו, ובראשן הכנת העולם לקבלת פני משיח צדקנו • בסיומו של כנס ההתעוררות ההיסטורי שנערך מול ‘בית חיינו’ בהשתתפות 15,000 חסידים, נאם הרב סימון ג’ייקובסון, מה’חוזרים’ של הרבי, וקרא לקהל החסידים לתרגם את ההתעוררות לעשייה בפועל • “חייבים להוריד את ענייני הגאולה לפסים מציאותיים, למשהו מוחשי. חייבים לפתח שיחות עם ילדינו בנושאים אלה - לא רק תיאוריות, אלא מעשה בפועל: כיצד ייראו החיים שלנו בעידן הגאולה. האם נמשיך ללמוד באותם בתי הספר? באופן כזה משיח יהפוך להיות משהו מוחשי ומעשי”

מאת הרב סימון ג’ייקובסון

מארגני כינוס האחדות ביקשו ממני לסיים את הכינוס עם החלטות על מנת להוריד את הכינוס למעשה בפועל. אנו כבר עשרים שנה חיים בסימן של “רצוננו לראות את פני מלכנו”. כל אחד פה עשה כל כך הרבה, וכולנו תמהים: מה עוד יש לעשות? עד מתי?

קיבצו כאן מספר החלטות והצעות, כמובן וגם פשוט כל אחד יכול להחליט במה הוא בוחר לפעול, ופעמים רבות כאשר מציעים החלטות, קל יותר להוריד אותם בפועל.

כשישנו מצב שלא מרוצים ממנו, צריכים לעשות שינוי, כי אם לא, בדרך הטבע השינוי לא יחול מעצמו. שהקב”ה ירחם על כולנו, ושהרבי ירחם עלינו, אולם, הורגלנו ולימדונו שאי אפשר לשבת בחיבוק ידיים ולהמתין, אנחנו חייבים לעשות את שלנו.

אלו דברים אנחנו יכולים ליישם, שנמצאים בקונטקסט של דברי הרבי אולם בדרך חדשה ורעננה?

הרבי אומר “פקחו את העיניים”, ואנו תמהים, למה כוונתו?

הרבי נתן אפוא שתי הוראות מרכזיות כדי שנפקח את העיניים: הראשונה היא ללמוד ענייני גאולה ומשיח. והכוונה היא לא רק ללמוד עוד שיעור ולשמוע עוד דרשה. הפירוש הוא שאין דרך שנתחבר למשיח בלי להבין ולחזות את הגאולה. הרבי עומד על פסגת ההר ורואה את כל הפרספקטיבה, את כל הפנורמה, אבל אנו נמצאים בעמק, בקופסה קטנה, ורואים את הפרספקטיבה שלנו בלבד.

הרבי אומר לנו אפוא: הביטו בעיניים שלי, בראיה הרחבה והגאולתית שלי, וגם אם טרם הרגשתם את זה, דמיינו. חשבו שונה, דברו שונה והתנהגו שונה.

ההוראה השניה של הרבי אלינו: התנהגו באופן שונה - לחיות באופן גאולתי כאילו שמשיח כבר כאן. זה אומר שהחיים שלנו כיום צריכים להיות מתואמים עם איך הם ייראו כשמשיח יבוא.

עם כל השיעורים שקבענו, ועם כל הפעולות ומעשים טובים, אם אנחנו רוצים שמשהו ישתנה בדרך הטבע, אנחנו צריכים להתחיל לעשות משהו אחר, שונה. והרי מספר הצעות:

 

הרבי איתנו.
צריכים להתאחד!

מתחיל עם “ברכנו אבינו כולנו כאחד” - הסתכלו! בוודאי הרבי אתנו כאן, הוא אתנו תמיד, אבל במיוחד כשיש אחדות, הברכות של אבינו חלות כשכולנו כאחד. האחדות מוטלת על כל אחד ואחת מאתנו. זה לא צריך להיות דבר יוצא דופן וחריג שקורה פעם בשנה.

הדבר הראשון שעלינו לדעת הוא שהרבי אתנו. ראיתי זה עתה מאמר חדש מכ”ק אדמו”ר האמצעי משנת תקס”ח שייצא לאור בקרוב, שם הרבי אומר שזה בלתי אפשרי שיהיה דור בלי משה רבנו. לפעמים זה כמו השמש שמאירה ביום, וגם בלילה. אולם, בלילה היא מאירה מתחת לארץ ואנו רואים את הירח. הוא ממשיל את זה לנשיא הדור. אנחנו וילדנו צריכים לדעת בכל מאת האחוזים, שהרבי אתנו וברכותיו נמשכות כרגיל.

שיעורים לשינוי החשיבה

בשיחת כ”ח בניסן הרבי אמר מילים שעדיין מהדהדות באוזננו לאחר 23 שנה. זו לא היתה שיחה כללית לכלל ישראל. כל אחד מאתנו חייב לחוש שהרבי קרא אותו ליחידות ואמר את המילים האלו באופן אישי: אני עשיתי את הכל עכשיו תחשוב אתה מה לעשות. זה כולל את כולנו, אנשים נשים וטף.

כל אחד מאתנו כאן צריך לקבוע שיעור חדש בגאולה ומשיח, אם זה בבית, אם במקום העבודה או בבית הכנסת. לשיעור אפשר להזמין מישהו שלא הסתדרת אתו בעבר או שהיתה תקרית לא נעימה ביניכם. כך אפשר להשתמש בשיעור כמנוף לאחדות ו”לברכנו אבינו כולנו כאחד”.

השיעור הוא לא רק כדי לצאת ידי חובה, אלא לשנות את ההסתכלות על העולם. כיצד ייראה הרחוב הזה, איסטרן פארקוויי, כשמשיח יבוא מחר בבוקר או כבר הערב? איך ייראה מקום עבודתנו? איך תראה המערכת הרפואית? איך תיראה הפסיכולוגיה? חייבים להוריד את ענייני הגאולה לפסים מציאותיים, למשהו מוחשי. חייבים לפתח שיחות עם ילדינו בנושאים אלה - לא רק תיאוריות, אלא מעשה בפועל: כיצד ייראו החיים שלנו בעידן הגאולה. האם נמשיך ללמוד באותם בתי הספר?

באופן כזה משיח יהפוך להיות משהו מוחשי ומעשי. ואולי כדאי גם להציע הצעה לבתי ספר ולהורים לתת תמריץ לילדים שיעסקו בנושא כיצד ייראה העולם כשמשיח יבוא תוך שימוש באופנים יצירתיים.

החיים בעידן המשיח הם בעצם חיים שבהם לא יעסקו אלא בלדעת את ה’ בלבד, ובכל דרכיך דעהו, ולראות כיצד ה”אלף” של אלקות נמצא בכל מעשינו. 

שכל אחד ישפיע על עשרה

תארו לעצמכם איזו השפעה היתה אם כל אחד שנמצא פה יגיע לעוד עשרה אנשים. האם יש לנו תירוץ אמיתי למה לא לבצע זאת? הקיץ בפתח, נוסעים לנופש, לקעמפים, את השיעורים יכולים לקיים גם שם.

ואם תאמרו - ובצדק - שישנם שיעורים כבר, אז גם השיעורים המדוברים צריכים להיות מתוך התחדשות, מתוך להט, ובמיוחד מתוך רצון להלהיב אנשים תוך הסתכלות קדימה כיצד העולם ייראה בעידן משיח בעזרת ה’.

שהבית יהיה מוכן!

בוא נעבור מלימוד למעשה: שלושה שבועות לפני בואו של הרבי לארצות הברית, דיבר הרבי הריי”צ על האורח שמתעתד להגיע, וכך אמר:

נהוג בעולם שכאשר מתכוננים לאורח עושים הרבה הכנות משך זמן לפני זה, שבועיים לפני בואו כבר מכינים את הבית מנקים את כל הפינות, וכל בני הבית מדברים אודות בואו, עד שמספרים גם לשכנים ואומרים להם: הנה בעוד זמן קצר יבוא האורח שלנו, אבינו אחינו וכדומה, אשר עליו אנחנו מחכים. עכשיו הזמן קרוב מאד לביאת המשיח, כאשר משיח מגיע צריך הרי להתחיל להתכונן לקראת האורח!! רחצו והזכו!! צריכים אנו לרחוץ ולנקות את עצמינו לקראת האורח שמגיע, וכן את הבית ובני הבית, בכל מקום צריך לנקות, וכן יש לתקן את אופן האכילה והשינה, ואת אופן הישיבה, והתיקון צריך להיות כל אחד לפי ערכו ומצביו: שו”בים, בעלי בתים, בעלי מסחר, ויושבי אהל (משיחת יום ב’ דחגה”ש ה’תש”א - בעת הסעודה).

גם עתה, אנחנו מחכים כל רגע להתגלות של הרבי, וצריכים להכין את הבית שלנו, שיהיה בהתאם. שכל אחד יתאר לעצמו: אם הרבי מחליט להופיע בפתאומיות למשך שבת, ויתארח בסלון, בחדר אוכל או בחדרי שינה, האם הוא ירגיש בנוח או לא? תצייר זאת בדמיונך. אם אתה לא מסוגל לחיות ככה לגמרי, לכל הפחות דמיין.

להזמין יהודים לשבת

כאן בשכונת קראון הייטס, מתגוררים אלפי חסידים. במרחק קטן מאיתנו, במנהטן, מתגוררים עשרות אלפי יהודים שאינם שומרי תורה ומצוות. עלינו מוטלת החובה לדאוג להם!

תזמינו יהודים לשבת, שיראו כיצד נראה שולחן שבת יהודי, שבת חסידית. אין לכם מושג כמה זה משפיע!

לא להשלים עם המצב!

ומעל הכל: שימת לב! כדי שתהיה משמעות לכינוס הזה ותהיה משמעות לדברי הרבי, בפרט בימים אלה שבהם אנחנו עומדים 20 שנים לאחר ג’ תמוז, עלינו להרגיש שאין אפשרות להשלים עם המצב, עם הסטטוס קוו, אלא לפעול בכל מה שצריך כדי שהרבי יהיה אתנו בקרוב ממש. וכשהוא יגיע, הוא ישאל אותנו שאלה אחת ויחידה: מה פעלת במשך העשרים השנים שצפיתי עליך ושמרתי עליך, ונתתי לך כוחות להמשיך. מה פעלת?

אם כל אחד מאתנו יקבל החלטה נכונה וטובה, ירשום זאת ויגיש לרבי בצורה המתאימה, זה בוודאי יחייב ויתן תוקף לקיים את ההחלטה הטובה.

יעזור השי”ת שלא נצטרך אף פעולה מצדנו, אבל עם כל הזמן שעבר ברור שזקוק כן לעשות עוד דבר מה, ואין פטור לאף אחד, ואין יוצאים מן הכלל. וכפי שהרבי מסיים את המאמר “באתי לגני”, בלשון הרב, “ונזכה זעהן זיך מיט’ן רבי’ן והוא יגאלנו.”

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.