Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #1137 #1138 #1139 #1140 #1141 #1144 #1146 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ' מרחשון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Monday
Dec302013

פיקחו את העיניים, יש מהפכות!

כל המצב הכלכלי שהשתנה לאין ערוך לטובה בדור האחרון. כאשר כמעט ואין מצב של רעב כפשוטו, כפי שהיה בדורות הקודמים שאנשים מתו ברעב כפשוטו בהרבה מקומות בעולם. וכיום גם עובדים הרבה פחות שעות ומרוויחים הרבה יותר, והמצב הכלכלי בכללותו בכל העולם כולו השתנה והשתפר לאין ערוך לטובה. מה קרה פתאום? מדוע כל זה קורה דווקא בשנים האלו?

ההיסטוריה ששינתה את פני המציאות

מאתיים ואחת שנים חלפו מאז הסתלקות רבינו הזקן בכ”ד טבת בכפר פייענא. הסתלקות זו הייתה בעצם מסירות נפש על מנת שלא להיות אף רגע תחת ידו של הצורר נפוליון. כפי שאומר הרבי שליט”א (ב’דבר מלכות’ וישב) שבדרך הטבע הייתה ההסתלקות תוצאה מהקור והנדודים בבריחה ממנו.

לכן, מן הראוי לציין, לפחות בקיצור, את מאורעות הימים ההם. בעיקר, כמובן, עם הדגשת הרבי שליט”א מלך המשיח כיצד בימינו אלו השתנה המצב מאז מן הקצה אל הקצה.

כשהחלה מלחמת נפוליון עם הממלכה הרוסית, גילה רבינו הזקן את דעת קדשו, שאם ינצח נפוליון, הגם שיוקל ליהודים מבחינה גשמית, אך מבחינה רוחנית תתרבה המינות וההפקרות. וכפי שכתב אז רבינו: “חי ה’ וחי נפשי. כך הראוני במוסף ביום א’ דראש השנה: באם ינצח ב”פ (בונפרטה, שם משפחתו של נפוליון) - יורם קרן ישראל ויורבה העושר בישראל, אבל יתפרדו ויתפרדו לבן של ישראל מאביהם שבשמים, ובאם שינצח א’ (אלכסנדר - מלך רוסיה) יושפל קרן ישראל ויורבה העוני בישראל, אבל יתקשרו ויתחברו ויתעקדו לבן של ישראל לאביהן שבשמים”. ומוסיף כ”ק אדמו”ר האמצעי (במכתבו המפורסם לר’ משה מייזליש) ומעיד בשם אביו רבינו הזקן ש”זאת צרה גדולה ליהודים, כי לא יישאר אחד ביהדותו ולא ברכושו. כי תכלית שנאה שנאתיו, כי הוא הוא השטן המנגד בכל ההתנגדות של הרע אל הטוב. כי הוא תוקף הקליפה והדין הקשה, היפוך החסד והטוב, רק מות ורע. וכל חיותו לפעול רק רע וכמו העלוקה כו’. אך מובטחני שלא יתקיים, וכמו שכתוב תמותת רשע רעה. כי חסד א־ל כל היום, והחסד גובר לעולם על הדין כמו שכתוב כי גבר חסדו … ולזאת כל המלכים יהיו לעזר לאדוננו הקיסר ירום הודו. … שכל עיקר מהות נקודת השונא הם ב׳ דברים: הא׳, הכעס והרציחה, לאבד  נפשות לאין מספר בלי הרגשה כלל, ותוקף הנצחון עד לתכלית כליון ואיבוד עצמו. והב׳, הגאות והתנשאות לתלות על כחו וגבורתו בעוצם החכמה והנהגת ההילוך וסדר בעניני המלחמה וגם בעוצם הצלחתו. על זה נאמר אם תגביהי כנשר כו׳, ובסנחריב נאמר יען כי גבה כו’. כי כל המתנשא ותולה בכח עצמו לומר כחי ועוצם ידי ומסלק ההשגחה ואמונה ובטחון באלקים, על זה נאמר הנה הגבר אשר לא ישים אלקים מעוזו ויבטח בו, ישפילנו ה׳ בתכלית ההשפלה והנפילה להראות לו כי ה׳ הוא הנותן כח וחיל … וכאשר נראה בעליל עכשיו לכל בר דעת שזהו שרש ויסוד מפלתו גם עכשיו, באמרו כי לא יכול לבא בהכנעה לעולם, כן יאבדו כל אויביך ה’ … נראה בעליל שלא הייתה מפלתו רק בעבור גאונו וגובה לבבו, ויאמר לא־ל סור, כידוע מהליצנות שהתלוצצו באמונת ה׳, יאבד ויעקר מהות שרשו, בל ישאר להם שריד בעולם”.

ואומר על כך הרבי שליט”א (בדבר מלכות וישב הנ”ל): הטעם לכך היה, כי צרפת ונפוליון בראשה ייצגה אז תנועה של חופש מכל עניני דת ואמונה. קליפה זו של מלכות צרפת ונפוליון - היוותה את “תוקף הקליפה והדין הקשה” מחמת ה”גאות והתנשאות לתלות ולסמוך על כחו וגבורתו כו’. הם דגלו בשיטה של ‘כחי ועוצם ידי’ כנגד ההשגחה והבטחון בה’. ולא היה זה מדיניות זמנית, אלא מדיניות קבועה לאורך שנים ודורות שהביאה לשינוי עיקרי בעולם כולו. על שיטה זו של כוחי ועוצם ידי הושתתו יסודות ההנהגה של “העולם המודרני” והתרבות המערבית עד היום הזה.

זו הסיבה שאדמו”ר הזקן התנגד בכל התוקף למלכות צרפת, והתפלל שיפסידו במלחמה, עד כדי כך, שבגלל זאת סירב להיות תחת שליטת הצרפתים אפילו לזמן קצר. ומשום כך הוא ברח עם כל בני ביתו, עם רכושו ונכסיו מליאדי.

אבל אדמו”ר הזקן נשבע שרוסיה תנצח במלחמה - וכך היה, ובזכות כך ניצלו בני ישראל מההשפעה הלא טובה.

באותה שיחה מגולל הרבי את ההשתלשלות של צרפת לאורך השנים, שהתחוללה בה מהפכה של ממש - כאשר בעבר שררה בה תוקף הקליפה נגד יראת שמים עד כדי כך שלא רק אדמו”ר הזקן התנגד לה, אלא אפילו רבותינו נשיאינו לא כל כך הפיצו שם חסידות. ואילו כעת, המצב השתנה מן הקצה אל הקצה. בימינו אלה - מטעים הרבי - אור הקדושה הגיע לשם, ויהודים לומדי תורה (נגלה דתורה ופנימיות התורה) ויראי השם גרים שם - חלקם כאלה שהגיעו בשליחותו של אדמו”ר הריי”צ, והם מקיימים שם מצוות, לומדים תורה, כותבים חידושי תורה שהשפעתם ניכרת אפילו במדינות אחרות. ואם לא די בכך, הרי שצרפת הפכה למרכז של תורה ויהדות, של הפצת התורה בכלל והפצת מעינות החסידות בפרט. ואם לא די בכך, הרי שהקימו שם ישיבת “תומכי תמימים ליובאוויטש”, וכן “אחי תמימים” עם סניפים פזורים. שלא לדבר על שורה של מוסדות חינוך על טהרת הקודש המתנוססים שם לתפארת.

ענין זה נעשה בזכות בירורי הניצוצות שנעשו שם על ידי יהודים תושבי המקום שאף ניצלו את מנהגי המקום (“הלך בנימוסי’”) כדי להוסיף בהפצת התורה והיהדות והפצת תורת החסידות - וכל זאת בכוחו ובהשראתו של אדמו”ר הריי”צ.

ענין זה ממחיש עד כמה אנחנו מתקרבים לגאולה, כאשר העולם הולך ומזדכך ומתקרב לשלימותו, ואפילו מדינת צרפת נכבשה בכוח התורה והקדושה.

הרבי אף מוצא רמז לכך בשם של צרפת, שהיא בגימטריה שבע מאות ושבעים (770) כמספר ביתו של הרבי הריי”צ, הבית בו חי ועבד עבודתו בעשר השנים האחרונות שלו בעלמא דין. ענין זה הוא יותר מאשר משמעות סמלית גרידא, אלא רומז על מהפך משמעותי עמוק שהתחולל שם.

ואם לא די בכך, הרבי מצהיר בצורה ברורה, כי העובדה שממשלת צרפת שינתה את ההמנון הרשמי שלה, ההמנון שמייצג אותה בכל מקום - ענין זה נעשה בעקבות העובדה שחסידים ‘אימצו’ לעצמם את ההמנון הצרפתי והפכו אותו לקדושה (“לפני כמה שנים התחילו חסידים לשיר את ניגונה של מדינת צרפת - ניגון המהפכה - עם המילים “האדרת והאמונה לחי עולמים .. התהלה והתפארת לחי עולמים”), וזמן קצר לאחר מכן “התרחש דבר פלאי ביותר: מדינת צרפת חוללה שינוי בניגון המדינה הנ”ל”.

באופן נדיר פתח הרבי צוהר להציץ אל הנעשה בבית דין של מעלה, ומספר לנו כי השר הצרפתי בשמים חש בשינוי החסידי של ההמנון הצרפתי, ומשום כך פעל שגם הממשלה הצרפתית למטה תשנה את ההמנון למשהו אחר!

מכך צריך להסיק וללמוד כל אחד, כי יש מנהיג לבירה זו וצריך להכיר ולהודות לו על הניסים שהוא עושה. הודאה זו נוגעת לביאת משיח צדקנו בגאולה האמיתית והשלימה, כפי שהגמרא אומרת: “ביקש הקב”ה לעשות חזקיה משיח .. אמרה מדת הדין לפני הקב”ה .. חזקיה שעשית לו כל הנסים הללו (שניצל מסנחריב ונתרפא מחליו) ולא אמר שירה לפניך תעשהו משיח?”. מכאן למדים שיש קשר בין ההודאה לקב”ה על רוב ניסיו לבין זירוז הגאולה.

“ומזה מתקבלת הוראה עיקרית: מאחר שכבר עומדים לאחרי כל הענינים, והגאולה עדיין לא באה - דבר נכון ביותר הוא לעסוק בענין של “פרסומי ניסא”, לפרסם אצל עצמו ואצל הזולת, ובכל מקום ומקום - את הניסים שהקב”ה עושה עמנו, מתוך ידיעה שבזה קשורה הגאולה האמיתית והשלימה!”

מהפכה של ממש

בהמשך לזה מדבר הרבי (בסיום דבר מלכות ויגש תשנ”ב) על השינוי שחל מזמן רבינו הזקן, שרוסיה והנהגתה הייתה העיקר וצרפת טפל, ואילו היום נהפוך הוא - שההנהגה באופן של צרפת הולכת ומתחזקת, ורוסיה וההנהגה באופן שלה הולכת ונופלת. הרבי אומר שזה גם בגלל שהם אינם מחזירים את הספרים הכלואים שם.

בהמשך לשיחה מופלאה זו, על אודות השינוי המופלא שקרה וקורה בצרפת, המורה על השינוי והבירור המוחלט של העולם כולו, שהוא תוצאה מעבודתו של הרבי, אומר הרבי  (‘דבר מלכות’ פרשיות אחרי וקדושים תנש”א, ויגש תשנ”ב ועוד) על אודות שינוי נוסף מופלא שקורה בגלוי לעינינו הגשמיות, עיני בשר, בדורנו זה, בלי ששמים לב בכלל מיהו זה ואיזה הוא האחראי לו: בכל הדורות הקודמים עשו הגויים, מי יותר ומי פחות, צרות ליהודים, והפריעו להם לקיים תורה ומצוות בהרחבה. ואילו בדורנו זה רואים את החידוש והשינוי הנפלא, שבשום מקום בעולם (כולל גם באיראן ובמדינות מוסלמיות קיצוניות נוספות) לא מפריעים ליהודים ללמוד תורה ולקיים מצוות בהידור, ואף לעשות זאת בפירסום ברחוב העיר. ואפילו לעסוק בגלוי ובפירסום בהשפעה על גויים שיקיימו את שבע מצוות בני נח - דבר שבדורות הקודמים היה מופרך לחלוטין והיה סכנת נפשות עצומה. ולמרות שישנם עדיין כל מיני נקודות אנטישמיות, הרי הם זוכים לגינוי מוחלט בעולם כולו, לפחות בעולם המערבי, המתייחסים לעשיו, כדברי הרבי (דבר מלכות ויצא ווישלח) שהיום עשיו כבר נתברר לגמרי (והאנטישמיות ושנאת ישראל היא בעיקר אצל אלו המתייחסים לישמעאל. וגם אצלם אין כמעט הפרעה לקיום מצוות, אלא רק שנאה ליהודים ובעיקר במסווה של שנאה ל”ציונים”. ולכן, כאמור, גם באיראן אפשר ללמוד תורה ולקיים מצוות בגלוי). ואם עד לפני כמה שנים היה עדיין בחלק חשוב מן העולם, רוסיה וסביבותיה, הגבלות בנושא זה: לא הניחו ליהודים לתת חינוך יהודי לבניהם, לשמור שבת, כשרות, לבנות מקוואות וכדומה, וכמובן לא נתנו להם לצאת משם - הרי היום, גם באותן מדינות ובכל מקום בעולם, כאמור, איש אינו מפריע ליהודים בתורה ומצוות.

מדוע קורה שינוי זה דווקא בדורנו, אומר הרבי - שוב: אין אלו תיאוריות של איזה חסיד נלהב, אלא מילים מפורשות של הרבי: לא כפי שיש החושבים בטעות שזהו בגלל הדמוקרטיה, “התרבות והקידמה” של העולם המערבי, שבגלל זה נעשה העולם נאור יותר ומתקדם יותר ומתנגד לברבריות ולרצח ולהפרעה לחופש הדת וכו’ - והראי’ שדווקא במקום ה”נאור והמתקדם” ביותר בעולם המערבי, גרמני’, בוצעו הפשעים הנתעבים ביותר בזמן השואה. אלא כל זה אינו אלא תוצאה מפעולותיו של נשיא הדור, הרבי שליט”א מלך המשיח, שמתקן את העולם כולו לגאולה. ולכן מאז שהרבי שליט”א קיבל את הנשיאות, החל מצב שיותר ויותר אומות עוזרים ומסייעים לישראל, ובוודאי שאינם מפריעים לקיום תורה ומצוות בראש חוצות, ואף עוזרים בכך. והאומות אף עוזרים זה לזה באופן שלא הי’ מעולם: יהודים תמיד דאגו ליהודים אחרים שנמצאים בקצה אחר של העולם. אולם שגוי ידאג לגוי בקצה השני של העולם שאין לו שום קשר עמו ואין לו שום תועלת מעזרה לו - לא היה דבר כזה מעולם. ואילו היום, כשקורה אסון באיזה שהוא מקום נידח באפריקה או באסי’, שולחים לשם מאמריקה ומאירופה אוכל ותרופות ובגדים. גויים עוזרים במיליארדי דולרים לגויים אחרים שאין להם שום קשר עמם ושום תועלת גלוי’ מזה. יותר ויותר שיתוף פעולה ועזרה הדדית וניצול האינטרנט והלויינים וכו’ לאחדות האנושות כולה.

והרבי מוסיף ואומר עוד יותר: כל המצב הכלכלי שהשתנה לאין ערוך לטובה בדור האחרון. כאשר כמעט ואין מצב של רעב כפשוטו, כפי שהיה בדורות הקודמים שאנשים מתו ברעב כפשוטו בהרבה מקומות בעולם. וכיום גם עובדים הרבה פחות שעות ומרוויחים הרבה יותר, והמצב הכלכלי בכללותו בכל העולם כולו השתנה והשתפר לאין ערוך לטובה.

מה קרה פתאום? מדוע כל זה קורה דווקא בשנים האלו?

משום שדווקא הדור הזה הוא דורו של המלך המשיח, ופעולותיו של משיח ניכרים יותר ויותר בעולם. ובפרט בשנים האחרונות, שהמלך המשיח מכריז שכבר הגיע זמן הגאולה, ניכרות עוד יותר בעולם פעולותיו של משיח. ולכן מאז מתחוללים גם בעולם כולו ואף במדינות ערב שינויים מפליגים ומהפכות ענק לטובה, משטרים עריצים נופלים בזה אחר זה לטובת ישראל, על ידי תושבי המדינות עצמם וללא נקיפת אצבע מצדנו, בבחינת “למכה מצרים בבכוריהם”. והעובדה, אומר הרבי (בדבר מלכות משפטים) שהשינויים האלו מתחוללים כאילו מאליהם, ללא שמישהו שם לב מי באמת אחראי להם - היא מוכיחה עוד יותר על עוצמתם של השינויים והמהפכות הללו, שהם קורים באופן שהתחתון עצמו משתנה, תוך הרגשה שזה לא דבר שבא אליו מבחוץ, אלא שהוא עצמו רוצה בכך ועושה זאת. כל כך גדולה עוצמת הפעולה של המלך המשיח.

הרבי שליט”א מתקן את העולם כולו לקראת הגאולה, ולנו יש את השליחות הנפלאה, החובה והזכות, להביא את העולם כולו להכרה מי באמת עומד מאחורי כל השינויים הללו - כדי שהעולם כולו יקבל את מלכותו בשמחה ויכריז “יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד”!

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.