Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן באור החסידות בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור‭ ‬אישי טור למחשבה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו משה רבינו משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך נזכרים ונעשים ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תלמוד תמוז תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Saturday
Nov092013

גם עשיו מוכן לגאולה

מצדו של יעקב הי’ גם עשיו מוכן לכך, אלא, שבזמן ההוא היתה ההכנה דעשיו רק כפי שהוא “בפרשה”, אבל לאחרי שעברו אלפי שנים מאז ועד היום, בעמדנו בשנת ה’תש”נ, בודאי שההכנה לגאולה היא גם מצד עשיו כפשוטו . . בודאי שהשלימות ד”מעשינו ועבודתינו” פעלה גם שעשיו מוכן להגאולה • משיחות ט’ כסלו ויו”ד כסלו ה’תש”נ.  בלתי מוגה

א. ט’ כסלו הוא יום ההולדת ויום ההסתלקות של אדמו”ר האמצעי - שבאותו יום שנולד באותו יום נסתלק, על–דרך שמצינו אצל משה רבינו: “היום מלאו ימי ושנותי”, “ביום זה נולדתי וביום זה אמות”.

ולהעיר, שכללות הענין ד”מלאו ימי ושנותי” שייך וישנו בכל הצדיקים,

שהרי מצינו בדברי חז”ל שלמדים שההסתלקות של צדיקים (האבות) היתה באותו זמן שבו נולדו ממה שנאמר “היום מלאו ימי ושנותי, ללמדך שהקב”ה יושב וממלא שנותיהם של צדיקים מיום ליום” –

אבל אף על פי כן, המציאות ד”מלאו ימי ושנותי”, “ממלא שנותיהם . . מיום ליום”, בפועל ובגלוי - מצינו כאמור אצל משה רבינו, ודוגמתו בדורנו - אצל אדמו”ר האמצעי, מה שאין כן בנוגע לנשיאים שלפניו ושלאחריו, שיום הולדתם ויום הסתלקותם אינם באותו יום בשנה.

ב. ובביאור העילוי ד”מלאו ימי ושנותי” - יש לומר שמפורש הדבר בתיבת “מלאו”:

“מלא” - מורה על שלימות הענין, לא פחות, וגם לא יותר. ושלימות זו קשורה עם השלימות דכל ימי השנה, שכולל כל שינויי הזמנים (בסיבוב זה), שעל ידי זה נעשה הענין במילואו ובשלימותו.

ומזה מובן גם בנוגע לכללות חיי האדם - שהשלימות האמיתית היא כש”מלאו ימי ושנותי”, “ממלא שנותיהם . . מיום ליום”:

עבודת האדם מתחילה מהרגע שיוצא לאויר העולם, שכבר אז פועל פעולתו בהמשכת אלקות בעולם, ונמשך בכל ימי חייו, עד ליום ההסתלקות, גמר וסיום “כל מעשיו ותורתו ועבודתו אשר עבד כל ימי חייו”.

והשלימות האמיתית בזה - שישנם (גם בשנה האחרונה) כל ימי השנה בשלימותם, עד להיום שנולד, שאז ישנם כל עניני העבודה במילואם ובשלימותם, לא פחות ולא יותר.

ואף שגם כאשר חסר בימי השנה בהכרח לומר שישנו העילוי ד”מלאו ימי ושנותי” (שהרי בנוגע לכל הצדיקים אמרו חז”ל ש”הקב”ה יושב וממלא שנותיהם”) - הרי זה רק ברוחניות, ומובן, שאין זה דומה להעילוי ד”מלאו ימי ושנותי” כשנמשך בגלוי ובפועל, ועד לגשמיות העולם - בזמן (ומקום) כפשוטו.

ג. ומזה למדים הוראה בנוגע לעבודת האדם במעשה בפועל:

אף על פי שהעבודה יכולה להיות באופן ד”מועט (בזמן ומקום) המחזיק את המרובה”, מכל–מקום, אין זה דומה להעילוי ד”מרובה” כפשוטו (ללא צורך בחידוש ד”מועט המחזיק את המרובה”), בפועל ובגלוי, הן בזמן והן במקום.

וזוהי ההוראה לכל אחד ואחד מישראל - שכל עניני עבודתו צריכים להיות שלמים ומלאים (“מלאו”), כמדובר כמה פעמים (בשנה שעברה) בענין “שנה מלאה”.

ונתינת–כח מיוחדת על זה מהענין ד”מלאו ימי ושנותי” שנאמר במשה רבינו - כידוע ש”כל נפש ונפש מבית ישראל יש בה מבחינת משה רבינו עליו השלום”, ולא עוד אלא ש”בחינת משה רבינו עליו השלום” שבו פועלת פעולתה, כדאיתא בגמרא (נגלה בתורה) בפירוש הכתוב “ועתה ישראל מה ה’ אלקיך שואל מעמך כי אם ליראה”, ש”לגבי משה מילתא זוטרתי היא”, ועל ידו נעשה כן בכל אחד ואחד מישראל, ש”שואל מעמך כי אם ליראה”, שתובעים זה מכל אחד ואחד מישראל, כיון שנתנו לו תחילה הכחות הדרושים, “מידו המלאה הפתוחה הקדושה והרחבה”, ונמצאים בידו מן המוכן.

ד. ומזה באים להעניין ד”מלאו ימי ושנותי” - בנוגע לכללות “מעשינו ועבודתינו כל זמן משך הגלות”:

ידועים דברי כ”ק מו”ח אדמו”ר נשיא דורנו שכבר סיימו כל עניני העבודה וצריכים רק “לצחצח הכפתורים”, ובינתיים (שהרי דברים אלה נאמרו בדור שלפני זה) סיימו גם “צחצוח הכפתורים”, ובמילא, “עמדו הכן כולכם” להגאולה, שיכולים תיכף ומיד ממש להמשיך האל”ף (אלופו של עולם) בהגלות, שעל ידי זה נעשה מ”גולה” “גאולה”, היינו, שגם האותיות ד”גולה” מתהפכות (על–ידי ההוספה דהאל”ף) להיות חלק מ”גאולה”.

ועניין זה הוא בהדגשה יתירה בקשר ובשייכות ל”מלאו ימי ושנותי” דיום ההילולא של אדמו”ר האמצעי:

ענינו של יום ההילולא - ש”כל מעשיו ותורתו ועבודתו אשר עבד כל ימי חייו . . מתגלה ומאיר . . ופועל ישועות בקרב הארץ”, והרי עבודתו המיוחדת של אדמו”ר האמצעי היא - הפצת פנימיות התורה, ככל הנשיאים, ובפרט נשיא שחידושו בהפצת המעיינות חוצה הוא באופן ד”רחובות הנהר”, בכל פרטי העניינים דחכמה בינה ודעת, שעל ידי זה ממהרים ומזרזים ומביאים תיכף הגאולה האמיתית והשלימה על–ידי משיח צדקנו, ובפרט ביום סגולה, כשכל עבודתו בהפצת פנימיות התורה היא באופן ד”פועל ישועות בקרב הארץ”, החל מהעניין הכי גדול ועיקרי - שנגאל בעצמו, יחד עם בני ביתו, וכל תלמידיו, וכל בני ישראל, בגאולה האמיתית והשלימה על–ידי משיח צדקנו.

 ה. ויש להוסיף, שהשייכות דיום ההילולא להגאולה מודגשת עוד יותר בכך שמיום ההילולא (ט’ כסלו) באים ליום הגאולה יו”ד כסלו:

ידוע שכל עניני גאולה קשורים ושייכים זה לזה, ובלשון רש”י - “כיון דשם גאולה עלה”.

ויש להוסיף בזה על–פי הידוע ש”גאולה” בגימטריא מ”ה, כי, ענין הגאולה קשור עם הגילוי דשם מ”ה שמברר וגואל שם ב”ן (כמבואר בדרושי חסידות (החל מלקו”ת פ’ ברכה) בענין השידוך דיצחק ורבקה, מ”ה וב”ן).

ואם הדברים אמורים בנוגע לכל עניני גאולה, הרי, בודאי שכן הוא בנוגע לגאולה של נשיא בישראל, אשר, כיון ש”הנשיא הוא הכל”, שכולל כל בני ישראל שבדורו, ועל ידם כולל גם כל הדורות שלאחרי זה שהם יוצאי חלציהם ומקבלים הכל מן המוכן מבני ישראל שבדורו, הרי מובן, שגאולתו של הנשיא קשורה עם הגאולה האמיתית והשלימה דכל בני ישראל.

ולהעיר, ש”נשיא” הוא מלשון נשיאות (הרמה), ועד ל”נשא את ראש”, ההרמה דהראש והגולגולת, ובמילא גם ההרמה דכל עשר כוחות הנפש, כולל גם ההרמה דחלקו בעולם וכל העולם - שבכוחו של ה”נשיא” פועלים מעמד ומצב של הרמה גם כשנמצאים עדיין ברגעי הגלות האחרונים, עוד לפני הרגע הראשון של הגאולה, שגם אז נעשית ההנהגה באופן נסי, נס מלשון הרמה, ותיכף ומיד נעשית ההרמה מהגלות אל הגאולה האמיתית והשלימה על–ידי משיח צדקנו.

ו. ויש לקשר זה עם פרשת השבוע - פ’ ויצא, ובפרט פרשת היום דיו”ד כסלו - השיעור דששי בפ’ ויצא:

פרשת ויצא כוללת כל עניני העבודה דזמן הגלות - החל מהירידה לגלות, “ויצא יעקב מבאר שבע וילך חרנה”, וכללות העבודה בבית לבן, “זה לי עשרים שנה בביתך”, אשר, במעמד ומצב זה מעמיד יעקב כל בית ישראל, האנשים והנשים והטף, באופן ד”מיטתו שלימה”.

ובשיעור דיום ששי (יו”ד כסלו) מתחילה היציאה מהגלות אל הגאולה - “ויקם יעקב וישא את בניו ואת נשיו גו’ וינהג את כל מקנהו ואת כל רכושו גו’ לבוא אל יצחק אביו גו”’.

זאת ועוד:

על–פי מנהג ישראל להעביר הסדרה שנים מקרא ואחד תרגום בערב שבת - הרי, ביום הששי ישנם כבר כל עניני הפרשה, כולל גם משביעי עד סיום הפרשה.

ומזה באים תיכף להפרשה שלאחרי’ - “וישלח יעקב מלאכים לפניו אל עשיו אחיו גו’”, כמבואר בדרושי חסידות שיעקב שלח שלוחים להודיע לעשיו ש”נגמר ונשלם מלאכת התיקון בשלימות”, וכיון שכן, “ראוי ויוכל להיות השראת המקיפים דתהו”, בחינתו של עשיו, “בנה הגדול”, היינו, שהאורות המקיפים דתוהו יומשכו ויתלבשו בפנימיות בכלים דתיקון.

ויתירה מזה - שמצדו של יעקב הי’ גם עשיו מוכן לכך, אלא, שבזמן ההוא היתה ההכנה דעשיו רק כפי שהוא “בפרשה” (“יעקב ועשיו האמורים בפרשה”), אבל לאחרי שעברו אלפי שנים מאז ועד היום, בעמדנו בשנת ה’תש”נ, בודאי שההכנה לגאולה היא גם מצד עשיו כפשוטו.

וכמדובר כמה פעמים שרואים במוחש מהפיכות לטובה בהנהגת שבעים אומות העולם, ובפרט במדינתנו זו, שעניין הצדקה הוא א’ מעמודי התווך בחיי המדינה גם אצל אומות העולם.

וכיון שיעקב שלח שלוחים לעשיו לפני אלפי שנים, אין צורך לשלוח שלוחים עוד הפעם, ולהמתין להמענה של עשיו כו’, כי, בודאי שהשלימות ד”מעשינו ועבודתינו” פעלה גם שעשיו מוכן להגאולה.

 ז. והמעשה הוא העיקר:

יש לנצל זמן זכאי ומסוגל זה - ט’ כסלו, ויו”ד כסלו, “העשירי יהי’ קודש”, ובפרט העשירי דחודש כסלו, ובשנת תש”נ, ר”ת תהא שנת נסים, ויתירה מזה: ה’תש”נ, הי’ תהי’ שנת נסים - כדי להוסיף עוד יותר ב”מעשינו ועבודתינו” למהר ולזרז עוד יותר את הגאולה האמיתית והשלימה על–ידי משיח צדקנו.

ועוד והוא העיקר - שתיכף ומיד ממש, בלילה זה ממש (לפני קריאת שמע על המטה, ולפני המשך ההתוועדות), באה הגאולה האמיתית והשלימה והכללית, דכל בני ישראל האנשים והנשים והטף, בפועל ממש.

ויהי רצון שלא יצטרכו לדבר על זה, ולא יצטרכו לצעוק “עד מתי” [ובפרט שכבר “כלו כל הקיצין” גם בנוגע לצעקה “עד מתי”…], ועד שלא יצטרכו להראות באצבע ולומר זה - כיון שעומדים יחד עם משיח צדקנו, ובאים כולם יחדיו, “בנערינו ובזקנינו גו’ בבנינו ובבנותינו”, “עם ענני שמיא” - לארצנו הקדושה, לירושלים עיר הקודש, להר הקודש, לבית המקדש, ועד לקדש הקדשים.

 ח. וכנהוג בכגון–דא - מסיימים וחותמים בעניין הצדקה.

ולהעיר מהשייכות המיוחדת דצדקה לעשירי (יו”ד כסלו) - שהרי, השיעור דצדקה הוא “מעשר”. וגם השיעור ד”חומש” (מצוה מן המובחר) - הוא ב’ עשירין, כמו שכתוב בפרשת השבוע “עשר אעשרנו לך”.

ו”גדולה צדקה שמקרבת את הגאולה”,

ובפרט על–ידי ההוספה בנתינת הצדקה באופן ההנהגה ד”תוהו”, כפי שנמשכת ב”תיקון” (כנ”ל ס”ו), שיש בזה ב’ המעלות גם יחד: אורות גדולים בכלים גדולים,

שעל ידי זה נעשה קירוב וזירוז הכי גדול, עד שאין צורך בקירוב וזירוז - כיון שתיכף ומיד, ברגע זה ממש, באה הגאולה הכי גדולה, גאולה האמיתית והשלימה על–ידי משיח צדקנו.

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.