Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #1137 #1138 #1139 #1140 #1141 #1144 #1146 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ' מרחשון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ני"א ניסן ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Tuesday
Oct082013

גילויים במזוודה

נקודה מתוך “דבר מלכות” השבועי, עם מסר לחיים •
והשבוע: איך אפשר לגלות את העוצמות הטמונות בתוך המזוודה שלנו?

ברוכים השבים מבית רבינו שליט”א, והתודה והברכה לכל התמימים, המארגנים והמארחים וכו’ וכו’ תושבי שכונת המלך. זהו זה, תשרי נגמר ועכשיו מתחילה העבודה בעולם. אנו כבר עמוק בתוך מר-חשון ויעקב כבר הולך בדרכו. הגיע הזמן של פריקת המזוודות.

איך אורזים מזוודה?

ווארט חסידי אומר שאריזת המזוודות הגשמית רומזת לאריזה הרוחנית. בהתחלה מכניסים את החפצים היותר חשובים, אחר-כך מתחילים לדחוף את התיק בכל טוב, דוחפים ודוחפים עד שמגלים שכבר אין מקום במזוודה. כאשר אורזים, צריכים להיזהר לא לקבל החלטות של ‘אורות’ שבסוף לא יכנסו בכלים. אבל תמיד זה קורה לנו, שהאורות גבוהים מידי. כך נראה לפחות.

ואיך פורקים מזוודה?

פותחים את המזוודה. אההה ריח של 770… אחת לאחת שולפים את ההחלטות ומנסים ליישם אותם בפועל ממש. ופתאום גם ההחלטות הפשוטות דורשות להיכנס לכלים. ואם לא, הם פשוט חוזרות למזוודה. הם חוזרות לאותם רגעים מרגשים של הזמנים הכי נעלים כמו תקיעות, התוועדות והקפות, והמזוודה נשארת מלאה.

‘נעמדנו’ בשבת בראשית, ועדיין השיבה ליומיום דורשת עבודה של התמודדות והכנסת האורות בכלים. הנקודה של דבר מלכות “בראשית” זה התכנון. איך הקב”ה מבחינתו רואה את העולם המושלם בלי מקום לחטא. כלומר, מה אנו “רוצים להיות” באותם רגעים ורודים של שמחת בית השואבה בחמש וחצי בבוקר. אין בעיות, אין נסיונות. כלום. רק ג-א-ו-ל-ההההה! שלימות במחשבה דיבור ומעשה.

ואז, כשהקב”ה רואה שהעולם לא ‘עובד’ לפי התכנון המתוק. הוא מתעצב אל לבו והכל מתבלבל. מים רבים מכסים את האהבה.. ומכאן באים לחשבון צדק: נו, אחרי כל השאיפות והתוכניות, מה בפועל?! האמנם יצאו ההחלטות מהמזוודות? האם הגענו למסקנה המתבקשת ש”אין הדבר תלוי אלא במשיח צדקינו עצמו”?!

בראשית – שלב התכנון, נח – המעקב אחרי הביצוע. אחר-כך מגיע לך-לך. הקב”ה שולח את אברהם אבינו לשליחות. ודווקא אז - אראה ואגלה אותך בעצמך!

אחד המסרים בדבר מלכות השבוע: לך-לך. כל הזמן ללכת, הליכה שלא בערך. לגלות שיש משהו הרבה מעבר לכוחות שלי. למה שנראה לי שאני מסוגל. קשה לי לפרוק את המזוודה? כנראה שוב אני מנסה להתמודד בכוחות הפרטיים! אז למה שלא יהיה לי קשה..

“לך לך מארצ-ך”. אם הנושא הוא שוב א-נ-י, ואני אוחז במזוודה הנפוחה ש-ל-י שמלאתי בהחלטות. אין עם מי לעבוד ואין עם מי ללכת. חבל על הזמן! אפשר לעבור את בראשית ונח, ויעקב עדיין לא הולך בדרך הישרה. הפיתרון הוא “לך לך” ללכת בדרכו של אברהם “אל הארץ אשר אראך” – ולגלות שזה בכלל לא אני ולא הכוחות שלי. ובהגדרה מדוייקת יותר, שזה האני אמיתי – יש האמיתי. האם אני מנסה לחבר ארץ ושמים או שאני חי באופן שהארץ היא היא השמים.

או אז, פריקת המזוודות אינה כאתגר מסובך ומפותל המערים קושיות וקשיים. ההיפך, המזוודה מתגמדת לגבי ההליכה האמיתית. כל האורות נכנסים בכלים ומגלים שדווקא כאן בתחתון נמצאים העוצמות הכי גדולות. ועד שהאדם מגלה בעצמו כוחות שלא ידע כלל על קיומם.

ובלשונו הק’: עבודת האדם על-דרך הרגיל היא על ידי ניצול כוחותיו הגלויים. בכך אין שום חידוש – שהרי אלו הם הכוחות שיש לו והוא יודע על קיומם, וממילא מובן ופשוט שעליו לנצל אותם במילואם. על-דרך-זה הכוחות הנעלמים, אך בהעלם השייך וקרוב אל הגילוי – אין זה כל כך חידוש; החידוש האמיתי הוא – כאשר הוא מגלה בתוכו (“אותך בעצמך”) כוחות נעלמים, שאף אחד כולל הוא עצמו לא ידע ולא שיער שיש לו כאלו כוחות, ועד שהדבר הוא פלא מנין לו דברים שכאלו!

אברך מאנ”ש שב’הוראה מגבוה’ לא נסע השנה לחצרות קודשינו – פגש בידידו משכבר שנסע וחזר עמוס חוויות. במענה לשאלה: ‘נו, איך היה’? הגיב הנשאל: היה ממש כיף, שיא הגילוי ושיא ההעלם! חברו, שנשאר בארץ ישראל ענה לו: קוראים לזה בחסידות “עצם”. ובעצם, מה שווה העצם בלי גילוי, אנו רוצים גאולה אמיתית ושלימה בפועל ממש ובגלוי ממש.

ר-ע-ב-ע  ת-ת-ג-לה! די לתכנונים, חשבונות ומעקבים. רק דבר אחד ויחיד – נגלה בעצמינו את ה”לך לך” ונאמר לרבינו מלך המשיח שליט”א – לך לך – תתראה אלינו ותגלה אותך בעצמך.

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

 


Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.