Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #1137 #1138 #1139 #1140 #1141 #1144 #1146 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ' מרחשון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ני"א ניסן ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Friday
Jul062012

הנושא: נבואות בלעם

לא ראה עמל בישראל

כק אדמור הזקן: “עמל” – שייך לבחינת יעקב, המורה על העבודה והיגיעה בששת ימי המעשה לברר בירורים, ולהלחם מלחמה גדולה עם היצר, בעבודת התפילה ובכל היום, להפך את מידותיו הרעות ולפעול גילוי אלוקות בנפשו. אבל בחינת ישראל – שייכת לשבת קדש, בבחינת אז תתענג על הוי’, שזוהי בחינת ישראל – אותיות שיר-אל, שבחינה זו מתגלה בתפילת השבת שהוא התענוג מגדולת ה’ שמתענגים ישראל בתפילה על-ידי ההתבוננות בגדולת וההשגה בגדולת ה’, שאז אין זה “עמל” – מלחמה ברע, אלא התעלות ודבקות בטוב עצמו, להתענג על הוי’, למעלה מבחינת עמל. זהו שבדרגת “ישראל” – “לא ראה עמל”…

(לקו”ת פ’ בלק)

מה טובו אהליך יעקב

כק אדמור האמצעי: יש יהודים שהקב”ה מביא עליהם נסיון העוני, כדי שעל ידי דוחק הפרנסה, יקראו אל ה’ בחזקה ויעשו תשובה אמיתית מעומקא דליבא, ויש יהודים שה’ מביא עליהם את נסיון העושר, עד שהם עסוקים בעניני פרנסתם ועושרם ללא הרף, וגם זה לכוונה עליונה, כדי שמיגיעם יתנו צדקה רבה ויעשו טובות לאחיהם בני ישראל. ובשני פנים אלו, נראים ישראל מתיגעים לפרנסתם כמו אומות העולם – “בגדי עשיו החמודות”, אך אין זה אלא “מרמה” – כדי שתצא מזה תועלת רבה בעבודת ה’. זהו שאמר בלעם: “מה טובו אהליך יעקב”, שאפילו בזמן הגלות שהם נבלעים בין האומות וזקוקים לשמירה מיוחדת מלמעלה בבחינת “אהל”, הנה “מה טובו” – שכן כל זה מביא להתעלותם בעבודת ה’.

(מאמרי אדמו”ר האמצעי הנחות תקעז עמ’ קצט)

אשורנו ולא קרוב

כק אדמור הצמח צדק”: לאחר הסתלקותו של כ”ק רבנו הזקן, ישבו חסידים ושוחחו ביניהם. היה מי שהתבטא – “לאחר הסתלקותו של רבינו, מי יודע מתי יבוא משיח…”. לפתע נפתחה הדלת, והרבי הצמח צדק נענה ואמר: “אראנו ולא עתה, אשורנו ולא קרוב”, זה סגנון דיבורו של בלעם הרשע. אך יהודים מצפים לביאתו של המשיח בכל יום ממש. והוסיף: שמעתי מסבי, אדמו”ר הזקן, שלרב המגיד היתה יכולת להמשיך יראת ה’ גם בתינוק בן יומו, ולרבו הבעל שם טוב, היתה יכולת להמשיך יראה עילאה אפילו בדומם, ואם כך, מדוע לא באה הגאולה בזמנם? אלא שהגאולה תלויה ברצון ה’, ומכיוון שכן, גם עתה, ברגע שיעלה ברצון ה’ להביא את הגאולה, יבוא משיח מיד לגאלנו.

(סיפורי חסידים להגר”ש זוין, עמ’ 380)

הנני הולך לעמי…”

כק אדמור מהרש: הרשעים שורשם מעולם התוהו, והצדיקים שורשם מעולם התיקון, ומאחר ש”תוהו” קדם ל”תיקון”, לכן כל זמן שלא הוציאו הצדיקים את ה”חלק הטוב” שברשעים לא יוכלו להם, ברם משהוציאו חלק הטוב מהרשעים, מיד כדונג ימסו. והדוגמא לכך מבלעם הרשע: בלעם היה מעולם התוהו ולא יכלו לו בני ישראל, עד אשר הוציא משה רבינו ממנו את החלק הטוב שבו, על ידי ששם ה’ דבר בפיו, ומכך נעשתה הרבה תורה, שעל ידי שנשא משלו ויאמר וגו’, נעשתה מזה כל פרשת בלק שניתנה למשה ולישראל. או אז, לא נשאר בו אלא רק חלק הרע שבו. משום כך, כשסיים דבריו, אמר “הנני הולך לעמי”, ואז יכלו לו והרגוהו.

(תורת שמואל תרל”א ח”א עמ’ קמ)

מה שראה האריזל בפרשת בלק ובלעם

כק אדמור מהורשב: איתא ב”פרי עץ חיים”, אודות האריז”ל, שבשינת צהריים של שבת קדש, ראה בפרשת בלק ובלעם, מה שאילו היה רוצה לומר בדיבור, היה צריך לדבר בזה שמונים שנה. והאמת היא, שגם בזמן של שמונים שנה, אי אפשר לגלות מה ראה בזה, כי הראיה היא בעצם המהות, וראיית עצם המהות אי אפשר שתבוא לידי השגה כלל. ולעתיד לבוא יזכו כל ישראל לראיית המהות, כמו ראיית העין, כמו שכתוב – “כי עין בעין יראו בשוב ה’ ציון”.

(המשך תער”ב ח”א עמ’ עב)

אהליך יעקב”, “משכנותיך ישראל

כק אדמור מהורייצ: “מה טובו אהליך יעקב” – הם הבתי כנסיות ובתי מדרשות, אשר על-ידי השקידה באותיות התורה בשיעורי ערב ובוקר ברבים דווקא. ו”משכנותיך ישראל” – הם האהבת ישראל – אהבת רעים וקנין מידות טובות, הבא כתוצאה מלימוד פנימיות התורה, הנה על ידי זאת מקוים בישראל “נתת ליראיך נס להתנוסס, כח שלמעלה מהטבע, לעמוד חזק ולהתגבר על כל הנסיונות.

(סה”מ תרפ”ט עמ’ 207)

כעת יאמר לישראל וליעקב מה פעל א-ל

כק אדמור מלך המשיח שליטא: על הפסוק “כעת יאמר ליעקב וגו’”, כותב הרמב”ם ב”אגרת תימן” – שבלעם אמר זאת בשנת ב’ אלפים תפ”ח. וזהו שאומר כעת, לאמור: שלאחרי שעברו מספר שנים כזה, דהיינו בשנת ד’ אלפים תתקע”ו – תחזור הנבואה לישראל. ובסביבות הזמן הנ”ל – ד’ אלפים תתקע”ו היו: ר’ שמואל הנביא אביו של ר’ יהודה החסיד, ר’ אלעזר בעל הרוקח, הרמב”ן שחיבר כמה ספרי קבלה, הראב”ד שהופיעה רוח הקודש בית מדרשו, ר’ עזרא הנביא ור’ יהודה החסיד שעליו נאמר שאילו היה בימי הנביאים היה נביא. נמצא שכבר חזרה הנבואה.

(תורת מנחם תשי”ז ח”ג עמ’ 80)

 פתגם שבועי בענייני גאולה ומשיח

רואים שישנו קושי להחדיר ההכרה וההרגשה שעומדים על סף ימות המשיח ממש עד שיתחילו “לחיות” בעניני משיח וגאולה. והעצה לזה – ע”י לימוד התורה בעניני משיח וגאולה, כי, בכח התורה (חכמתו של הקב”ה שלמעלה מהעולם) לשנות טבע האדם, שגם כאשר מצד הרגש שלו נמצא עדיין ח”ו מחוץ לענין הגאולה (כיון שלא יצא עדין מהגלות הפנימי), הרי ע”י לימוד התורה בעניני הגאולה מתעלה למעמד ומצב של גאולה, ומתחיל לחיות בעניני הגאולה, מתוך ידיעה והכרה והרגשה ש”הנה זה בא”.

(ש”פ בלק, י”ז (טוב) בתמוז, ה’תנש”א).

 

 

y

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.