Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #1137 #1138 #1139 #1140 #1141 #1144 #1146 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ' מרחשון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Friday
Jul062012

מה אנחנו יכולים לעשות לזירוז הגאולה?

בשביל מה צריכים 9 ערי מקלט בימות המשיח? מדוע חז”ל מספרים לנו אודות הטובה הגשמית בעידן הגאולה? • מאמר עשירי ואחרון בסדרה אודות ענייני הגאולה בשפה פשוטה וקלה.

במאמר הקודם, הסברנו שבימות המשיח, שלוש ערי מקלט חדשות יתווספו בארצות הקיני, קניזי וקדמוני, שיתווספו לשטחה של ארץ ישראל. נשארנו עם השאלה המתבקשת:

בשביל מה אנחנו צריכים בכלל- שלא לדבר על תוספת ערי מקלט בימי המשיח?

כדי להסביר את השאלה טוב יותר: “ערי מקלט” שימשו למטרה ייחודית. הם היוו מקלט עבור מי שהרג אדם אחר בטעות. כדי להגן על עצמו מפני נקמתו של גואל הדם, היה עליו לברוח לעיר מקלט ולשהות בה עד מותו של הכהן הגדול.

לכאורה, לדבר הזה אין שום מקום בימות המשיח, מכיון ש:

1) אף אחד לא ימות בטעות, שכן לא יהיה מוות בימי המשיח.

2) אף אחד גם לא יהרוג בטעות. הסיבה שאנו יכולים כיום, לחטוא ולעשות עבירות, היא מכיון שכיום יש רע בעולם, שיכול לגרום לנו לעשות עבירות בכוונה או בטעות. בימות המשיח, הרע ייעלם, וממילא לא יהיו עבירות בימים אלו, לא בכוונה וגם לא בטעות.

ולמרות זאת, אנו מוצאים כי בימות המשיח יתווספו שלוש ערי מקלט. בשביל אנחנו צריכים אותם?! ויתר על כן, הוספת ערים אלו היא חלק ממצווה בתורה, כפי שכותב הרמב”ם1:

אף בערי מקלט הוא אומר אם ירחיב האלהיך את גבולך ויספת לך עוד שלש ערים וגוומעולם לא היה דבר זה. ולא צוה הקבה לתוהו.2

פרשנים רבים3 מסבירים כי למעשה מצווה זו היא מעבר להבנה. אנחנו נקיים אותה בדיוק כפי שאנו מקיימים את כל המצוות שאיננו מבינים.

הרבי מלך המשיח4 נותן הסבר על פי השקפתו של הרמב”ם. הרמב”ם סובר, כי בתחילת ימות המשיח – הטבע לא ישתנה ומוות יוכל לקרות. עם זאת, אף אחד לא יחטא ויהרוג אחרים בטעות.

מכיון שלא ניתן לומר כי ערי המקלט ישמשו עבור אלו אשר ירצחו בשגגה בימות המשיח, כי לא יהיה רצח, למה ישמשו ערי המקלט אם כך? ערי מקלט ישמשו למי שרצח אדם אחר שלא בכוונה בזמן הגלות. הוא יצטרך לרוץ לעיר מקלט.

פירוש זה מסתדר היטב עם קו ההשקפה של הרמב”ם, כי תחיית המתים תתקיים בשלב מאוחר יותר של ימי המשיח.

אפשר לתהות: אחת הסיבות המרכזיות לבריחה לעיר מקלט, היא מפני החשש מהכעס ותחושת הנקם של קרוב המשפחה של הנפטר, גואל הדם.

לגבי ימות המשיח, כותב הרמב”ם5 “ובאותו הזמן לא יהיה שם לא רעב ולא מלחמה. ולא קנאה ותחרות. שהטובה תהיה מושפעת הרבה. וכל המעדנים מצויין כעפר. ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה’ בלבד. ולפיכך יהיו ישראל חכמים גדולים ויודעים דברים הסתומים וישיגו דעת בוראם כפי כח האדם. שנאמר כי מלאה הארץ דעה את ה’ כמים לים מכסים”: אם כך, מדוע שנהג שהרג בתאונה, ירגיש צורך לרוץ לעיר מקלט?

התשובה היא פשוטה: הסיבה שגואל הדם רודף את הרוצח היא – לא רק מפני שהוא רוצה לנקום, אלא גם – כי הוא מצווה לרדוף אחרי הרוצח. היות וזו מצווה, אין ספק כי זה יימשך בימות המשיח.

מכיון שהזכרנו את ההלכה האמורה ברמב”ם בהלכות מלכים, הרי שגם הנפש הבהמית שלנו מסוקרנת להבין: “שהטובה תהיה מושפעת הרבה. וכל המעדנים מצויין כעפר”.

אלו טובות ומעדנים יהיו בימות המשיח?

בגמרא6 נאמר: “אמר רבי חייא בר יוסף: עתידה ארץ ישראל שתוציא גלוסקאות וכלי מילת [פת אפויה וכתונת פסים, רש”י] שנאמר יהי פסת בר בארץ.

“תנו רבנן: יהי פסת בר בארץ בראש הרים אמרו עתידה חטה שתתמר כדקל ועולה בראש הרים ושמא תאמר יש צער לקוצרה תלמוד לומר ירעש כלבנון פריו הקב”ה מביא רוח מבית גנזיו ומנשבה עליה ומשרה את סלתה ואדם יוצא לשדה ומביא מלא פיסת ידו וממנה פרנסתו ופרנסת אנשי ביתו עם חלב כליות חטה אמרו עתידה חטה שתהא כשתי כליות של שור הגדול ואל תתמה שהרי שועל קינן בלפת [ניקב בו עד שעשה לידתו בתוכו ואעפ”כ שקלו את המותר ששים ליטרין, רש”י] ושקלוהו ומצאו בו ששים ליטרין בליטרא של צפורי”.

והגמרא שם מסיימת7 את מסכת כתובות במילים: “רב חייא בר אשי אמר רב עתידין כל אילני סרק שבארץ ישראל שיטענו פירות שנאמר כי עץ נשא פריו תאנה וגפן נתנו חילם”.

במקום אחר בגמרא8 נאמר: “יתיב רבן גמליאל וקא דריש עתידה אשה שתלד בכל יום שנאמר הרה ויולדת יחדיו. . ותו יתיב רבן גמליאל וקא דריש עתידים אילנות שמוציאין פירות בכל יום שנאמר ונשא ענף ועשה פרי מה ענף בכל יום אף פרי בכל יום. . ותו יתיב רבן גמליאל וקא דריש עתידה ארץ ישראל שתוציא גלוסקאות וכלי מילת שנאמר יהי פסת בר בארץ”.

מדרשי חז”ל אלו, מובילים אותנו לשאלה הבסיסית הבאה: ימות המשיח, הם זמן רוחני מיוחד בו יעסקו בני האדם בעיקר בידיעת ה’ ובהתעלות רוחנית, כמו שהרמב”ם עצמו כותב שם “ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה’ בלבד. ולפיכך יהיו ישראל חכמים גדולים ויודעים דברים הסתומים וישיגו דעת בוראם כפי כח האדם. שנאמר כי מלאה הארץ דעה את ה’ כמים לים מכסים”.

אם כן, מדוע חז”ל מדגישים את התענוגות הגשמיים וההנאות שיהיו בימות המשיח?

התשובה הפשוטה היא כי בדרך זו נוכל לעודד את הציפיה למשיח. אנחנו אנשים עם רצונות טבעיים וגשמיים. אם היינו שומעים שבימות המשיח, אנחנו פשוט נשב כל היום ללמוד ולהתפלל, אנחנו לא מסוגלים ממש לייחל לביאת המשיח. אולם כאשר אנו יודעים כי בימות המשיח יהיו גם תענוגים גשמיים, הרי שזה מעורר בנו את הציפיה לימות המשיח והתקווה לחזות בבואו.

הרבי מלך המשיח9 נותן הסבר עמוק יותר. הרבי מסביר, שהקב”ה רוצה שנראה שהתורה והחיים על פי התורה, הם המטרה האמיתית והפנימית של הבריאה. אם השכר על קיום התורה והמצוות יתבטא רק בהיבט הרוחני של חיינו, אם כך – התורה היא לא האמת של הבריאה עצמה, שנשארת מנותקת מהרוחניות של התורה. דווקא כאשר ה’ נותן לנו שכר גשמי על קיום התורה והמצוות, הוא מוכיח כי התורה וקיומה הפיזי, הם באמת עיקר המטרה שבבריאת העולם.

זו הסיבה, שעבורה ישפיע לנו ה’ את כל הטוב הרוחני. אולם אנו, נהיה כמו אדם הרוקד ו’מרחף’ באויר, כשרגליו אינם נוגעות בקרקע. מכיון שהראש שלנו יהיה עסוק בדברים הרבה יותר נעלים, לא נחשוב על הגשמיות והשפע העצום שנמצא בכל פינה.

האם אני יכול לעשות משהו בשביל להביא את הגאולה יותר מהר?

בוודאי! בעל התניא כותב10: “והנה תכלית השלמות הזה של ימות המשיח ותחיית המתים שהוא גילוי אור אין סוף ברוך הוא בעולם הזה הגשמי, תלוי במעשינו ועבודתינו כל זמן משך הגלות”. אנחנו צריכים להכניס את זה טוב טוב לתודעה שלנו – הבאת המשיח היא פרוייקט שתלוי רק בנו.

כל זה מדגיש עוד פעם מה שנאמר לנו על ידי הרבי מלך המשיח בנבואה, שמשיח מוכן לבוא11, ושהאחריות להבאתו מוטלת על שכם כל אחד ואחת מאיתנו12.

אנחנו חייבים לשלב את אורח החיים של ימות המשיח בחיי היום יום שלנו. למשל, הרבי מלך המשיח דיבר על מצוות אהבת ישראל13 ואמר: “ויש להוסיף ולהדגיש הקשר והשייכות דאהבת ישראל להגאולה העתידה – לא (רק) מפני שביטול הגלות הוא על ידי ביטול סיבת הגלות (שבא על ידי ההיפך דאהבת ישראל), שהרי בעמדנו לאחרי סיום מעשינו ועבודתינו כל זמן משך הגלות, לאחרי סיום כל מ”ב המסעות ב”מדבר העמים”, נמצאים כבר על ירדן יריחו (דרגתו של משיח דמורח ודאין), על סף הגאולה, בודאי שכבר נתתקנה סיבת הגלות,

ולכן ההדגשה דאהבת ישראל היא – בתור טעימה ועד להתחלה דגאולה האמיתית והשלימה הקשורה עם נקודת האחדות שלמעלה מהתחלקות, שמודגשת באחדותם של ישראל, מצד בחינת היחידה (דרגה החמישית) שבכל ישראל בשווה, שהיא ניצוץ מנשמתו של משיח, יחידה הכללית”.

הדבר נכון גם לגבי עשיית מצוות בכלל. הרבי אומר14 כי בעוד שבעבר, התמקדנו בבניית משכן לה’ – דירה בתחתונים, הרי שכעת אנו צריכים להתמקד בכך שהדירה תהיה דירה נאה עם כלים נאים, שאת זה פועלים באופן כזה שלא רק מקיימים את המצווה ויוצאים ידי חובה, אלא עושים את המצווה באופן נאה – התנאה לפניו במצוות.

ומעבר לכל, עלינו ללמוד ולעודד אחרים ללמוד ענייני גאולה ומשיח. שמענו מהרבי עצמו15 כי לימוד ענייני גאולה ומשיח הוא הדרך הישרה למהר ולזרז את ביאת המשיח.

כאשר נחיה ברוחה של הגאולה המתקרבת, נרגיל את עצמנו לדרך זו של חשיבה, ואפילו לצורת ההתנהגות של ימות המשיח, נוכל לזרז את ביאת הגאולה בפועל. אנחנו יכולים לעשות את זה, ולהביא את משיח בעתיד הקרוב. הקרוב מאד מאד מאד.

אחרי כל סדרת המאמרים האחרונה, נשארנו עם שאלה אחת, שברגע כתיבת השורות איננה פתורה, ותקוותי, קוראים יקרים, כי כשאתם אוחזים דפי גליון זה, הוא כבר רטוב מהמשקה שנשפך עליו אחרי שהרבי ענה לנו על השאלה הזו:

עד מתי???

                                   

1) הלכות מלכים י”א, ב.

2) לדיון מעמיק וניתוח קטע של זה הרמב”ם, ראה ליקוטי שיחות כרך. ל”ד ע’ 114.

3) ראה למשל מנחת חינוך מצוה תקכ.

4) לקו”ש חכ”ד ע’ 107.

5) שם יב, ה.

6) כתובות קיא:

7) שם קיב:

8) שבת ל:

9) לקו”ש חל”ז ע’ 79.

10) לקוטי אמרים פל”ז.

11) שיחת ש”פ שופטים תנש”א.

12) כח ניסן תנש”א.

13) שיחת ש”פ מטות מסעי תנש”א.

14) שיחת ש”פ יתרו תשנ”ב.

15) שיחת ש”פ תזו”מ תנש”א.

 

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.