Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #1094 #1095 #1096 #1097 #1098 #1099 #1100 #1101 #1102 #1103 #1104 #1106 #1107 #1108 #1109 #1110 #1111 #1112 #1113 #1114 #1115 #1116 #1117 #1118 #1119 #1120 #1121 #1122 #1124 #1125 #1126 #1128 #1129 #1130 #1136 #1137 #1138 #1139 #1140 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אגרות תשל"ח אדמו"ר הזקן אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארגנטינה ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן בא באור החסידות באר שבע בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דידן נצח דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבבא סאלי הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 הודו היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חירות חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור אורח טור‭ ‬אישי טור למחשבה טורקיה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומן טוביה זילברשטרום. יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ' מרחשון כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כוס של ברכה כותבים למערכת כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לכתחילה אריבער לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מדקדקים בדבר מלכות מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנורה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מצוייני צה"ל מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משולחן ההלכה משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ני"א ניסן ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות סעודת מלווה מלכה ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה פתח תקוה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קאמפ קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרית גת קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רובשקין רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רש"ג רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שיעור תניא - חוצה יבשות ונשמות שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תל אביב תלמוד תמוז תמונות מספרות תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Friday
Jun292012

לא משנה מהן השאלות או הספקות, אסור להם להשפיע על האמונה הפשוטה

אגרות קודששנכתבו במקור בשפה האנגלית ונדפסו בספר “Letters from the Rebbe”, מובאות כאן בפרסום ראשון בתרגום חופשי ללשון הקודש תודתנו נתונה למערכתאוצר ספרי ליובאוויטש”, שמסרה לידינו את התרגומים, שיצאו לאור בספר מיוחד בקרוב

ספקות באמונה

אצל כל אחד, בשלב כלשהו בחיים מתעוררים ספקות באמונה בצורה זו או אחרת, וזה טבעי ומקובל בהחלט. זהו חלק מהחיים. השאלה היא איך מתמודדים עם זה, והתשובה היא פשוטה: “נעשה ונשמע”. פירוש, שלא נותנים לספקות לנהל את החיים. החיים ממשיכים בזרם הרגיל ובאופן טבעי, והספקות נפתרים ונעלמים עם הזמן.

בעזרת ה’, כו תמוז התשלג

ברוקלין, ניו יורק

מר וגברת

שלום וברכה:

שמחתי לקבל את מכתבכם מיח תמוז, שבא בעקבות שיחתנו כשביקרתם כאן. יהי רצון מהשכשם שהמכתב הזה הכיל בשורות טובות, כך תוכלו להמשיך לבשר בשורות טובות באותה נימה ובמידה רבה יותר.

הזכרתם שיש לכם כמה שאלות וספקות, וכו’. כמובן שאף אחד אינו צריך להרגיש בושה כלשהי כשמבקש הבהרה ובוודאי שאין לשמור ספקות כלשהן לעצמנו, אלא צריך למצוא תשובות.

מכל מקום, ישנו תנאי אחד בלבד: לא משנה מהם השאלות או הספקות, אסור להם להשפיע על האמונה הפשוטה בה’, בתורתו ובמצוותיו, גם אם התשובות חומקות מאתנו באופן זמני. התנאי הזה מקורו ביום שבו התורה ניתנה בהר סיני ומיוסד על הכלל שלנעשהלפניונשמע”, שהוא גם נוגע לכל הדורות ובכל הזמנים. אולם, אחרי הנעשהבא הנשמע”, שכן ה’, מקור הטוב, רוצה שאנו נלך בדרך האמת על בסיס של אמונה, ואז להמשיך עם ידיעה והבנה, שכן אז המכלול של האדם כולו נעשה מעורב בעבודת הבמלואו.

מכל מקום, חובה לזכור תמיד את מוגבלותו של השכל האנושי בכללות, ובמיוחד בקשר לכל מה שקשור באלוקות, שהינו במהותו מעבר לתפיסה האנושית.

בתור משל, אפילו בתחום המדע האנושי, ילד קטן אינו יכול להבין מתימתיקה מתקדמת או נוסחה מדעית שהגה פרופסור גדול, למרות שהאחרון היה ילד קטן בזמן כלשהו, והראשון יוכל באחד הימים להתעלות אפילו מעבר לחכמתו של הפרופסור. הדבר שונה לחלוטין בקשר שבין השכל האנושי לבין השכל האלוקי, כאשר השוני איננו יחסי אלא מהותי; בין נברא לבורא. משום כך התורה והמצוות, שהם חכמתו ורצונו של ה’, יכולים להיות נתפסים לכל היותר באופן מוגבל ומצומצם בלבד. עד כמה שיש ביכולתו של האדם, הוא מוזמן לברר ולחקור, אולם, כפי שנאמר לעיל, מבלי לשכוח את התנאי הבסיסי.

האמור לעיל שייך במיוחד לשלושת השבועות הללו, שהוא זמן האבלות על חורבן בית המקדש וגלותנו, כפי שאנו אומרים בתפילה: “מפני חטאינו גלינו מארצנו”, וכו’.

לפיכך, כל אחד מאתנו חייב לעשות ככל יכולתו לתקן ולבטל את הגורם, על ידי שילמד יותר תורה ויקיים יותר מצוות, והפצתם בכל הסביבה, וזה יחיש את ביטול התוצאה, והתגשמות הנבואה האלוקית שהימים הללו יתהפכו לימים של ששון ושמחה, בגאולה האמיתית והשלמה על ידי משיח צדקנו.

מצורף עותק של מכתב כללי שאני בטוח שיעניין את שניכם. שכן, כפי שהוזכר במהלך שיחתנו, גם לגב’ … יש חלק ותפקיד חשוב בהפצת מעיינות התורה והמצוות בקרב חברותיה ובחוגים הקרובים לה. בנוסף לעיקר, זוהי גם הדרך להרחיב את הצינורות לקבלת ברכת הבכל המצטרך, בגשמיות וברוחניות. יהי רצון שתהיה לשניכם הצלחה בזאת, ותתענגו על כך בבריאות טובה ובטוב לבב.

בברכה,

(חתימת יד קודשו)

 

חוסר ביטחון עצמי

כל אחד נתקל בשלב כלשהו בחייו במצב שבו הוא חש חוסר ביטחון עצמי, וזה טבעי לחלוטין. הדרך להתמודד עם זה היא על ידי ההבנה שבעצם חוסר הביטחון שלנו בעצמנו נובע מחוסר ביטחון בהשהוא מנהיג אותנו בחיינו, בכל פרט ופרט. לפיכך, על ידי שאנו מחזקים את הביטחון שלנו בה’, זה מביא לביטחון עצמי.

בעזרת ה

כה אלול התשלה

ברוקלין, ניו יורק

 

שלום וברכה:

קיבלתי את מכתבך בהקשר לשנה החדשה הממשמשת ובאה, יחד עם העתק של מכתב קודם. כפי שביקשת, אזכיר אותך ואת משפחתך, יחד עם אלו המוזכרים במכתבך, בתפילה, להגשמת משאלות לבבכם לטובה.

בהתייחס למה שכתבת אודות ספקות והקושי לקבל החלטות, ואודות הרגשת חוסר ביטחון בכללות אני בטוח שאין צורך לפרט לך באריכות שרגשות כאלה מתעוררים כאשר אדם חושב שהוא לבד; ויכול לסמוך רק על עצמו ועל שיקול הדעת שלו, ומשום כך חש ספקות וחוסר ביטחון בקשר לכל צעד שעליו לעשות. ואף שהוא גם בוטח בה’, הביטחון הזה איכשהו שטחי מבלי שיהיה חדור בתוכו, ובדרכו בחיים בכל פרט; ורק בימים מיוחדים, כגון הימים הנוראים, הוא מרגיש קרוב יותר לה’.

אך כשאמונתו של האדם בקבה עמוקה, וכשהוא מתבונן בחסדו של הקבה ובהשגחתו העליונה שמגיעה לכל אדם ואדם, ולכל פרט ופרט, ובכל דקה ודקה, לבטח יפתח רגש עמוק של ביטחון ואמונה.

הרעיון שלהשגחה פרטיתיובן טוב יותר בהסבר המילההשגחה”, שכן השגחה משמעותה עירנות קפדנית. מאיזו סיבה שלא תהיה, המילההשגחהמשמשת בהקשר עם חוקי הכשרות, שם צריך להשגיח על כל פרט בזהירות. אולם לתרגם את המילההשגחה פרטית’, בתורפיקוח’, אינו מניח את הדעת, שכן פיקוח פירושו ראייה מלמעלה, בעוד השגחה במובן של השגחה אלוקית משמעותה לדעת את הדברים כל כולם.

האמונה בהשגחה פרטית כזאת הינה יסוד באמונתנו ובדרך חיינו, עד כדי כך שלפני כל שנה חדשה, ובמהלך תחילת השנה, אנו אומרים פעמיים ביום פרק כז בתהיליםהאורי ויישעי, ממי אירא? המעוז חיי, ממי אפחדהתוצאה מכך היא שגם אם דברים מתרחשים לא כמצופה בהתאם לשיקולים אנושיים, וגם אם נראה שגם לפי התורה זה היה צריך להיות אחרת, גם אז יהודי שם את מבטחו בה’, כפי שפרק התהילים האמור מסיים: “קווה אל ה’; חזק ויאמץ לבך וקווה אל ה’”.

במילים אחרות, לפעמים האדם מוכרח להיות חזק ולאמץ את לבו כדי להגיע לביטחון מלא בה’, אולם ישנה ההבטחה שנצליח להגיע לזה.

כל האמור מגיע בקלות רבה יותר על ידי חיזוק הדבקות בתורה ובמצוות בחיי היומיום. וגם אם זה יכול להיות מספק בכל זמן שהוא, תמיד יש מקום לשיפור בכל העניינים של טוב וקדושה, תורה ומצוות, שהינם אינסופיים, בהיותם נובעים מהאינסוף. למעשה, אני שמח לציין שלמרות הספקות שיש לך, אתה מקדיש זמן ומאמץ להיות לעזר בתחומך, ויהי רצון מאת השיהיה זה בהצלחה, במיוחד שזה בוודאי לא מתנגש עם קביעת שיעורי לימוד תורה בכל יום. בהקשר זה טוב לזכור את דבריו של אדמור הזקן, מייסד חסידות חבד, שקביעת עיתים אמיתית ללימוד תורה משמעותה לא רק בזמן, אלא גם בנפש.

יהי רצון שתבשר בשורות טובות בכל האמור.

מאחל לך ולכל משפחתך כתיבה וחתימה טובה, לשנה טובה ומתוקה.

בברכה,

(חתימת יד קודשו)

 

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.