Share

Search
BeisMoshiach.org
Web
תגים
ששים שנה לייסוד הרשת "עשה לך רב" ##910 #1000 #1001 #1002 #1003 #1004 #1005 #1006 #1007 #1008 #1009 #1010 #1012 #1013 #1014 #1015 #1016 #1017 #1018 #1019 #1020 #1021 #1022 #1023 #1024 #1025 #1026 #1027 #1028 #1029 #1030 #1031 #1032 #1033 #1034 #1035 #1036 #1037 #1038 #1039 #1040 #1041 #1042 #1043 #1044 #1045 #1046 #1048 #1049 #1050 #1051 #1052 #1053 #1054 #1055 #1056 #1057 #1058 #1059 #1060 #1061 #1062 #1063 #1064 #1065 #1066 #1067 #1068 #1069 #1070 #1071 #1072 #1073 #1074 #1075 #1076 #1077 #1078 #1079 #1080 #1081 #1082 #1083 #1084 #1085 #1089 #1090 #1091 #1092 #1093 #215 #380 #825 #826 #827 #828 #829 #830 #831 #832 #833 #834 #835 #836 #837 #838 #839 #840 #841 #842 #843 #844 #845 #846 #847 #848 #849 #850 #851 #852 #853 #854 #855 #856 #857 #858 #859 #860 #861 #862 #863 #864 #865 #866 #867 #868 #869 #870 #871 #872 #873 #874 #875 #876 #877 #878 #879 #880 #881 #882 #883 #884 #885 #886 #887 #888 #889 #890 #891 #892 #893 #894 #895 #896 #897 #898 #899 #9 #90 #900 #901 #902 #903 #904 #905 #906 #907 #908 #909 #910 #911 #912 #913 #914 #915 #916 #917 #918 #919 #920 #921 #922 #923 #924 #925 #926 #927 #928 #929 #930 #931 #932 #933 #934 #935 #936 #937 #938 #939 #940 #941 #942 #943 #944 #945 #946 #947 #948 #950 #951 #952 #953 #954 #955 #956 #957 #958 #959 #960 #961 #962 #964 #966 #967 #968 #969 #970 #971 #973 #974 #976 #977 #978 #979 #980 #981 #982 #983 #984 #985 #986 #988 #989 #99 #990 #991 #992 #993 #994 #995 #996 #997 #998 #999 100 שנה למלחמת עולם הראשונה 120 שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים 770 974 א' כסלו אבלות אגרות קודש אגרות קודש בפרסום ראשון אגרות קודש מתורגמות בפרסום ראשון אדמו"ר הריי"צ אדר אהבת ישראל אוסטרליה אוצרות גנוזים אורות התניא בכלים דתיקון אורחים אחר מיטתו של הרב אחרוןחביב איטליה אייר איך ללמד חסידות לקהל הרחב אימון אישי אימוץ אירופה אירן אלול אליהו אמונה אמור אנ"שליחות אסירי ציון אסירים אפית מצות אקטואליה חב"דית ארה"ב ארץ ישראל ב' איר ב' ניסן באור החסידות בבא סאלי בדידי הווה עובדא בדפוס בהעלותך בהר–בחוקותי בוא נתוועד על זה בטחון בין המצרים ביקור חולים בית ספר למלאכה בית רבקה בלק במדבר במלאת מאה שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה בני נח בעל שם טוב בעלז בעקבות הנבואה בראי העתונות ברוסיה הקומוניסטית ברזיל בריאות ברית מילה ברכת כהנים בר-מצווה ברסלב בשבילי ההיסטוריה בשליחות המלך בשם אומרם ג' השבועות ג' תמוז גאולה ומשיח גדולי ישראל גוש קטיף גיוס לצבא גיור גיל השידוכים גלגולה של נשמה גליון 1000 גליל גמילות חסדים גן ישראל גני ילדים דבר המערכת דבר מלכות דולרים דמות חסידית ה' אייר ה' טבת הבעל שם טוב הגות וואך הדפסת התניא ההתוועדות ב-770 היסטוריה חב"דית היסטוריה חסידית היסטוריה מזווית חב"דית הכותל הכנסת אורחים הלכה המזכיר המקדש וכליו הפצת המעיינות הפרשה החסידית הצלת פליטי השואה הקהל הרב אברהם חיים נאה הרב חדקוב הרבי הרבי הריי"צ הרבי הרש"ב הרבי והאמן הרצלי'ה השואה השליחות לכיבוש אוסטרליה התוועדות‭ ‬חסידותית התקשרות התקשרות בצפון אפריקה התשובה ז' אדר זיו הפרשה זיכרון להולכים זיכרונות מבית אדמו"ר מהורש"ב זכרונות הרב סעדיה מעטוף ע"ה זכרונות חסידיים ח"י אלול חברון חג המו"צים חג סוכות חג שבועות חדש בעולם התורני חדשות חוזרים לישיבה חוני חופשה חטא המרגלים חיים חסידיים חיים של שליחות חיים של שליחות חינוך חלֹוֹם חייו חמשה עשר באב חנוכה חסד חקת חשבון נפש חת"ת חתונה ט' אדר ט' כסלו ט"ו אלול ט"ו באב ט"ו בסיוון ט"ו בשבט טור‭ ‬אישי טור למחשבה טכנולוגיה בשירות הגאולה י' טבת י' שבט י"א ניסן י"ב תמוז י"ג אלול י"ג ניסן י"ט כסלו י"ט כסלו / מאמר בפירסום ראשון יד לאחים יובל לקבוצה יום הולדת יום ירושלים יום כיפור יומן המאסר יומנו של תמים ב-770 יוסף י'ז תמוז יחידות אצל הרבי ילדי ישראל ימי בראשית ימים נוראים ימים נראים יפן יציאת מצרים ירושלים ישראל ארי'ה לייב כ‭' ‬מנחם‭ ‬אב‭ / ‬יום‭ ‬ההילולא כ' מנחם-אב כ"ב שבט כ"ד טבת כ"ד טבת כ"ז אדר כ"ז אדר / הגות וואָך כ"ח ניסן כ"ח סיון כ"ף במר-חשוון כינוס שלוחים כסלו כפר חבד כפר יונה כשרות כתבי יד בפרסום ראשון ל"ג בעומר ל"ג בעומר / בדידי הווה עובדא ל"ג בעומר / סקירה ל"ג בעומר / פתגמים ל"ג בעומר / שולחן-החג לדמותו של חסיד לדמותו של שליח לומדים ובונים מקדש לחיות עם הזמן - בעניני הגאולה ליל הסדר אצל הרבי ליל סדר ליל סדר לימוד חסידות לקהל הרחב לימוד רמב"ם לימוד תורה ליקוי חמה לקראת ג' תמוז לקראת י' שבט לקראת י"א ניסן לקראת כינוס השלוחים לקראת תשרי לשלום בית מאה שנה למלחמת עולם הראשונה מאוצר המלך מאחורי הקלעים מאמר הגות מבט אישי מבט חסדי מבצע הקהל מבצע יום הולדת מבצע מזוזה מבצע משיח מבצע נש"ק מבצע תפילין מבצעים מבצעים מדור הניגון מדין מדע מה אומר הרבי מהורש"ב מהר"ש מואב מופתים בשליחות מזווית חסידית מחיי התמימים מחנה קיץ מחשבה חסידית מיהו יהודי מכות מצרים מלחמת המפרץ מלחמת יום כיפור מלחמת לבנון מלחמת ששת הימים ממשיח וגאולה מנחם-אב מערת המכפלה מפגש איש מפי חסידים מפי כתבם מקווה מקסיקו מרבין בשמחה מרוקו מרחשון משה רבינו משיח אין גאזעטן משיח בפרשה משיח וגאולה משיח וגאולה משיח וגאולה \ ודע מה שתשיב משיח וגאולה בעשרת המבצעים משפיע משקיעים בחינוך מתוועדים בדבר מלכות נזכרים ונעשים ניגון ניסן נס בצפת נקודת מלכות נשיא נשים סדר ניגונים סיון סיפור סיפור‭ ‬ולקחו סיפור‭ ‬חיים סיפור‭ ‬חיים סיפור לפורים סיפור מבצעים סיפורי מופת סיפורים ופתגמים סיפורים קצרים סכנת האינטרנט סכנת האינטרנט סליחות ספירת העומר ספר תורה ספרד סקירה עוורים עמלק ערי מקלט עשר שנים לגירוש עשרה בטבת פאה נכרית פדיון הבן פולטבה פורים פורים–קטן פטרבורג פינחס פסח פסח שני פעילות פעילות חב"דית פפרשת אמור פרה אדומה פרוייקט מיוחד | חי וקיים פרופיל חסידי פרשת אחרי-מות פרשת אמור פרשת בא פרשת בהר פרשת בחוקותי פרשת בלק פרשת במדבר פרשת בשלח פרשת דברים פרשת דרכים פרשת החודש פרשת וארא פרשת ואתחנן פרשת ויגש פרשת ויחי פרשת ויצא פרשת ויקהל פרשת ויקרא פרשת וירא פרשת וישב פרשת וישלח פרשת חוקת פרשת חיי שרה פרשת יתרו פרשת כי-תבוא פרשת כי-תצא פרשת כי-תשא פרשת לך-לך פרשת מטות פרשת מסעי פרשת מצורע פרשת מקץ פרשת משפטים פרשת נח פרשת נצבים פרשת נשא פרשת עקב פרשת פקודי פרשת צו פרשת קדושים פרשת קורח פרשת ראה פרשת שופטים פרשת שלח פרשת שמות פרשת שמיני פרשת תולדות פרשת תזריע פרשת תזריע-מצורע פרשת תצווה פרשת תרומה צבאות השם צדקה צה"ל צו צוק איתן ציפייה לגאולה ציצית צמח צדק צפון אפריקה צפת צרפת קידוש קידוש לבנה קנאת אחים קרבנות קרבנות הנשיאים קרח קרן מחנה ישראל קשרים עם הרבי ר' עזריאל זעליג סלונים ראיון ראש השנה ראשון לציון רב לוי יצחק רב שיח רבי רבי זוסיא מאניפולי רבי רי"יץ רבי רש"ב רבנים רבנית חיה מושקא רבנית חנה רדיו רוסיה רחל אמנו רמב"ם רפואה רשב"י ש שבועון שהוא שליח שבועות שבת שבת בראשית שבת הגדול שבת חזון שו"ת חינוך שואת אירופה שולחן-השבת שופר שידוך שלום בית שלֹח שליחות שליחות בצל הסכנה שלימות הארץ שלימות הארץ שמחה שמחות בית השואבה שמחת תורה שמחת תורה בליובאוויטש שמיטה שמירת הלשון שנה מעוברת שצעדרין שקלים תומכי תמימים תורה והוראה תורת המלך תימן תלמוד תמוז תניא תעניות תפילה תשובה תשעה באב תשרי תשרי אצל הרבי
Visitor Feed
Friday
Jun152012

הנושא: ציצית

מה מתכוונים בזמן לבישת הטלית?

כק אדמור הזקן: “בעטיפת ציצית יכוון כמו שכתוב בזוהר: להמשיך עליו מלכותו יתברך אשר היא מלכות כל עולמים כו’ לייחדה עלינו, על ידי מצוה זו. והוא כענין המלך”.

(תניא פרק מא)

שתהא אימתו עליך

כק אדמור האמצעי: איך יתיישב עם הפסוק “עבדו את ה’ ביראה וגילו ברעדה” עם הפסוק “עבדו את ה’ בשמחה בואו לפניו ברננה”? אלא, ש”עבדו את ה’ ביראה” – מכוון למצות ציצית (ותפילין) שלפני פסוקי דזמרה. כי ענין מצות עטיפת הטלית הוא קבלת עול מלכות שמים, ביראה ופחד, כמו שנאמר “שום תשים עליך מלך” ודרשו חז”ל: “שתהא אימתו עליך”. לעומת זאת “עבדו את ה’ בשמחה” – מכוון לשמחה שבפסוקי דזמרה וקריאת שמע, שהיא המדרגה הבאה בסדר המדרגות.

(אמרי בינה שער הציצית יב, ד)

מדוע הפתילים נקראיםגדילים”?

כק אדמורהצמח צדק”: ארבעת הציציות שבארבעת הכנפות, מכוונות כנגד ארבעת חיות המרכבה העליונה, הבגד עצמו הוא כנגד “לבוש מלכות”, כלומר, ספירת המלכות דאצילות. על ידי קיום מצות ציצית, מרוממים, את ספירת המלכות דאצילות, לשרשה ומקורה, אשר הוא בחינת “ה’ אלוקי גדלת מאוד, הוד והדר לבשת עוטה אור כשלמה וגו’”. משום כך, פתילי הציצית נקראים “גדילים”, לפי שמעלים לבחינת “ה’ אלוקי גדלת מאוד”, כדברי ה”בחיי”.

(אור התורה במדבר כרך א עמ’ מח)

למטה כמו למעלה ממש!

כק אדמור מהרש: נאמר: “נעשה אדם בצלמנו כדמותנו”. צלמנו – זו בחינת המצוות כפי שהן למעלה, הקב”ה מניח תפילין ומתעטף בציצית. וכדמותינו – זוהי המשכת המצוות שלמטה שהם רק דמות ואות וסימן על המצוות שלמעלה. כמו למשל, טלית וציצית, שבעולם הזה – הטלית היא גשמית, בעוד שלמעלה – היא בחינת שנתעטף הקב”ה בטלית לבנה – דהיינו שזוהי המשכה רוחנית מבחינת “לבושיה כתלג חיור” (לבושו כשלג לבן), שזוהי דרגת פנימיות הכתר, וכן הציציות, שיש בהן ל”ב חוטים, מכוונים כנגד ל”ב נתיבות החכמה, הנמשכות על ידי קיום מצות ציצית.

 (תורת שמואל תרכ”ז ע’ תטו)

ציצית הכנף

כק אדמור מהורשב נע: דרשו חז”ל: “הכנף – מין כנף”. ופירושו על פי פנימיות הענינים: שהציצית, עם היותה שלא מהכנף ממש, שכן הכנף הוא מהטלית, שזהו בחינת “לבוש מלכות” – בחינת “סובב כל עלמין”, ואילו “לב החוטים” של הציצית, מורים על ל”ב נתיבות חכמה, אשר בשרשן הן עשר הספירות הגנוזות במאצילן, שהן שרש בחינת ממלא כל עלמין. נמצא שאינן מ”הכנף ממש” – שהוא בחינת אור אין סוף הבלי גבול. ברם, מכל מקום הרי הם קשורים ומיוחדים ב”כנף” ונקראים “מין כנף”, שכן ה”אור” הוא מעין ה”מאור”.

 (המשך תער”ב ח”א עמ’ מג)

כשהרבי הרייצ מעוטף בטלית מעל הראש

כק אדמור הרייצ: כשבאו לצלם את הרבי הריי”צ, בשבתו במאסר ברוסיה ב”עוון” הפצת היהדות והחסידות, היה זה בשבת, הרבי הריי”צ התפלל באריכות כשטליתו מכסה את פניו. לאחר זמן חזרו שוב, אך הפעם – לא היו פניו מכוסות בטלית. סימן להם בידו שאינו יכול להפסיק, ונבהלו והלכו. לאחר שחזרו בפעם השלישית, אמר להם הרבי הריי”צ שמכיון ששבת היום, אסור לו להצטלם. כששמעו זאת, הלכו להם, ודחו את הצילום לאחרי השבת.

לכאורה, איך יתכן, שהתפעלו ונבהלו מהמראה, הרי הסיבה שאסרוהו היא בגלל שהוא רב, רבי שמתכסה בטלית?!

אלא ביאר כ”ק אדמו”ר מה”מ שליט”א: “מצד העצמיות של הרבי שעמד בביטול עצמי ותוקף עצמי, נפעל גם במציאות כזו שהניצוץ האלוקי שבה נסתר ונעלם לגמרי… שכאשר מציאות זו רואה עצמות ומהות כפי שיושב מעוטף בטלית מעל הראש … מתבטלת מציאותם ומסתלקים מהמקום”…

 (משיחת י”ב תמוז ה’תשי”א)

הציצית והלב

כק אדמור מהמ שליטא: מעשה ביהודי שביקר אצל הרבי ביחידות, והרבי אמר לו לפתע, מיוזמתו, את הדברים הבאים: “לב בגימטריא 32, כמנין חוטי הציצית, שענינם הוא “וראיתם אותו וזכרתם את כל מצוות ה’”… וכשם שללב אסור להפסיק לפעול אפילו לרגע חס ושלום, כך אסור ליהודי שחלילה יהיה אצלו, אפילו רגע אחד שבו אין את ה”וזכרתם”, יהודי אסור לו שיהיה אצלו היסח הדעת מה’ ומהתורה והמצוות אפילו לרגע אחד, ולא משנה באיזה מצב הוא נמצא. לכן גם נוהגים אצלנו, החסידים ללבוש ציצית, טלית קטן, גם בלילה”.

יותר משלוש שנים אחר כך, ניצל בנס מהתקפת לב חמורה, כשדיווח לרבי, השיב: “הזכרתיו על הציון לישועה קרובה ולרפואה שלימה וקרובה, בטח זוכר המדובר עימו על דבר לבישת טלית קטן גם בלילה ובעת השינה, ויעשה כן על כל פנים מכאן ולהבא, ויבשרו טוב”.

(רבים השיב מעוון ח”א)

פתגם השבוע בענייני גאולה ומשיח

…וכן תהי’ לנו – שתיכף ומיד ממש, ביום זה, יום השבת-קודש פרשת שלח, מתקיימת בפועל ממש הבשורה שבפרשת השבוע: “בישר להם שיכנסו לארץ”, וכסיום וחותם ההפטורה: “נתן הבידינו את כל הארץ וגם נמוגו כל יושבי הארץ מפנינו”, – כולל ובמיוחד (עי”ז) שגם ברגעי הגלות האחרונים עומדים בתוקף על שלימות הארץ בנוגע לחלקי הארץ שכבר ניתנו ע”י הקב”ה לבעלותם של בנ”י שלא להחזיר חו אף שעל משטחי ארץ ישראל לאומות העולם – וכל בנ”י באים לארץ ישראל בשלימותה, שלימות בשלימות…

(משיחות ש”פ שלח ה’תנש”א)

 

 

Reader Comments

There are no comments for this journal entry. To create a new comment, use the form below.

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
All HTML will be escaped. Hyperlinks will be created for URLs automatically.